Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 364 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpětná extrakce Stateflow diagramu z kódu v jazyce C
Gavenda, Daniel ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Fiedor, Jan (vedoucí práce)
Simulink diagrams are widely used in industry, where they are used to specify control systems. The specific block used in them is the Stateflow diagram. The specified systems are often critical from the point of view of security, therefore the question of the correctness of the implementation of these systems is important. In this work, we will focus on the design, description and creation of a tool for the reverse reconstruction of the Stateflow diagram from the optimized code in the C language in order to prove the functional equivalence between the model and its corresponding code. Next, a created set of models representing models with Stateflow diagrams and codes generated from them is created, using several optimizations. The created tool will be tested on this set, it can also be used to evaluate other Stateflow analyzes and/or C code.
Návrh a realizace kyvadlového dynamického tlumiče vibrací
Čupr, Michal ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
V reálném prostředí jsou různé systémy (stroje, budovy, atd.) často vystavovány podmínkám, které způsobují jejich kmitání. Tyto vibrace je nutné tlumit, k čemuž se využívá mnoho druhů tlumičů. Pro nízké frekvence je využíván kyvadlový tlumič vibrací. V této práci je nejprve popsáno kmitání jednoduchých těles a zjednodušených modelů s jedním a se dvěma stupni volnosti. Následně je tento popis aplikován na mechanismus obsahující kyvadlový tlumič vibrací. Text pokračuje vysvětlením principu funkce tlumiče a jsou uvedeny jeho vlastnosti a důležité parametry. Dále je popsáno, jak se tlumič navrhuje a ladí. V následující části je rozlišeno několik typů kyvadlového tlumiče a jsou uvedeny konkrétní příklady využití tohoto tlumiče v praxi. V závěrečné části práce je navržen model mechanismu s kyvadlovým tlumičem, který je nejprve popsán matematicky pomocí programů Matlab a Ansys. Následně byl vyroben demonstrátor, na kterém bylo experimentálně zkoumáno kmitání. Úplným závěrem práce je srovnání demonstrátoru s matematickým modelem. Bylo zjištěno, že účinnost tlumiče nejvíce záleží na vlastní frekvenci systému a na disipaci energie z něj. Vyrobený kyvadlový tlumič účinně tlumí kmitání demonstrátoru a průběh jeho kmitů odpovídá matematickému modelu
Modelování bezsenzorového řízení BLDC motoru
Reindl, Jakub ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vytvoření literární rešerše základních způsobů řízení, vytvoření modelu BLDC pohonu a simulace vybraných algoritmů bezkomutátorového stejnosměrného motoru. Z počátku je krátce popsána konstrukce EC motoru, poté jsou popsány jeho základní části a principy elektronické komutace. Práce se zabývá zejména metodami bezsenzorového řízení EC motoru. V další části je popsán vytvořený model BLDC pohonu v Simulinku a v poslední části jsou nasimulovány tři vybrané algoritmy řízení BLDC motoru.
Přípravek rotační kmitavé soustavy na rameni
Zielina, Jan ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice řízení a regulace, seznamuje čtenáře s vývojovým prostředím CubeMX od firmy STMicroelectronics, dále práce popisuje softwarovou konfiguraci vývojové desky, algoritmus vektorového řízení pomocí Clarkové a Parkovi matematické transformace proudů v třífázovém systému, fyzický návrh kmitavé soustavy v prostředí solidworks, matematický model a simulaci v Matlab/Simulink a návrh řízení pro regulaci kmitů soustavy.
Matematický model motoru 1.5TSI
Michalička, Matúš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením matematického modelu spaľovacieho motora v programe Matlab resp. Simulink s použitím vstavaných knižníc. Súčasťou práce je tiež podrobná analýza dvoch už vytvorených modelov, ktoré sa nachádzajú v príkladoch používaného programu. V analýze sú zhrnuté rôzne prístupy k tvorbe matematických modelov, ich možnosti a spôsob výpočtu. Práca sa ďalej zaoberá zostavením matematického modelu spaľovacieho motora. Na vytvorený model nadväzuje meranie na zadanom spaľovacom motore 1,5 TSI. Výsledky simulácie zostaveného modelu sú nakoniec priamo porovnané s výsledkami merania.
Vázaný model synchronního motoru
Šmída, Michal ; Kraml, Aleš (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření vázaného modelu synchronního motoru pomocí systému Matlab. Pro zhotovení vázaného modelu je nutné správné určení náhradních schémat, která reprezentují fyzikální domény-elektrickou, mechanickou a tepelnou část. Spojení těchto částí lze nazývat vázaný model, který zachycuje jejich vzájemné provázání. Hlavním cílem práce je, aby výstup modelu co nejvíce odpovídal reálnému stroji.
Návrh řídicí jednotky pro rotační inverzní kyvadlo
Sopoušek, Radek ; Appel, Martin (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Obsahem této práce je vytvoření dynamického modelu kyvadla, návrh řízení v inverzní poloze, realizace úlohy swing-up a doplněné o řízený pád do stabilní polohy, návrh a integrace hardwaru se stávajícím modelem kyvadla a Implementace řízení za pomocí stavového automatu. Čtenář je seznámen s prvky reálného zařízení. Je analiticky sestaven modelu sloužící pro identifikaci parametrů a návrh řízení. Swing-up řízení je provedeno pomocí momentové metody a dvou energetických metody představujících single a multiple-swing behavior. V inverzní poloze je kyvadlo řízeno za pomocí LQR regulátoru. Pro řízený pád do stabilní polohy je využit PD regulátor. Pro účely řízení byla vybrána vývojová mikroprocesorová deska, která byla integrována do stávajícího modelu s minimálními změnami na funkcionalitu. Řízení bylo provedeno za pomocí stavového automatu, jehož odolnost vůči změně parametrů byla experimentálně prověřena.
Návrh alokačního klíče pro rovnoměrnou produkci elektrické energie ve vývodu distribuční sítě
Lejsek, Martin ; Wasserbauer, Vojtěch (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá řešením problému nerovné možnosti dodávek elektrické energie do distribuční sítě z fotovoltaických elektráren dané fyzikálními vlastnosti distribuční sítě i současnými legislativními pravidly. V teoretické části práce popsána legislativa související s připojováním fotovoltaických výroben do distribuční sítě, různé přístupy z odborné literatury a také vybrané typy modelů přenosových a distribučních sítí. V praktické části jsou uvedeny simulace pro vlastní síť o 11 odběrných místech s využitím alokačních klíčů, dle kterých je snahou dosáhnout rovnoměrné produkce elektrické energie ze všech fotovoltaických zdrojů ve vybraném modelu distribuční sítě.
Zpětnovazební chlazení částice v optické pasti ve více osách
Číž, Adam ; Adámek, Roman (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro zpětnovazební chlazení (neboli polohovou regulaci) částice v optické pasti ve více osách s využitím Kálmánova filtru. Jsou zde navrženy dvě metody regulace, z nichž každá je určena pro využití jiného akčního členu: modulátoru intenzity laseru, nebo dvojice elektrod. Dále je popsána implementace obou metod na hardware s FPGA. Fungování obou navržených algoritmů je prokázáno numerickou simulací. Navíc je fungování regulace využívající elektrody prokázáno experimentem na optické pasti. Druhá metoda je pro využití při experimentu plně připravena.
Návrh virtuálního světa pro testování autonomních vozidel
Turek, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem virtuálního světa pro testování autonomních vozidel, jehož předlohou je reálná lokalita v ČR. Vozidlo řízené chybně navrženým algoritmem autonomního řízení nebo ADAS systémem potenciálně představuje velké bezpečnostní riziko pro všechny účastníky silničního provozu. Z toho plyne nutnost vše velmi důkladně odzkoušet, přičemž virtuální simulační prostředí představuje ekonomicky výhodnou alternativu k nákladnému testování prototypů ve skutečném světě. Detailní virtuální reprezentace vybrané lokality byla vytvořena v softwaru RoadRunner na základě digitálních mapových a fotografických podkladů. Funkčnost vytvořeného světa byla ověřena v Unreal Engine prostřednictvím jednoduché simulace navržené v prostředí Simulinku. Výstupem práce je funkční virtuální prostředí, jehož předlohou bylo blízké okolí FSI v Brně. Součástí vytvořeného světa je veškerá důležitá dopravní infrastruktura a vizuální autenticita okolí silnic je zajištěna umístěním 3D modelů reálných objektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 364 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.