Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika Short Sea Shipping resp. pobřežní plavby a přístav Hamburk
Dvořáková, Barbora ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Havránek, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tzv. Short Sea Shippingu v souvislosti s činností přístavu Hamburk. Teoretická část se ve své první polovině zabývá Short Sea Shippingem obecně, vymezuje tento anglický termín, charakterizuje jeho specifika, představuje jeho pozici a regulaci v Evropské unii, druhá polovina se věnuje představení přístavu Hamburk a představení dat o jeho výkonnosti jak z celkového pohledu, tak především se zaměřením na Short Sea Shipping. Praktická část analyzuje dostupné statistiky a dokumenty monitorující aktuální situaci Short Sea Shippingu v Evropské unii a především politické tendence v této oblasti. Závěrečná část diplomová práce je věnována rozhovoru se zástupem pražské reprezentace organizace Hafen Hamburg Marketing k této problematice ve vztahu k přístavu Hamburk. V závěru jsou identifikovány klíčové Short Sea trhy, potenciál, výzvy a příležitosti přístavu Hamburk.
Specifika pobřežní námořní přepravy a její využití jako alternativy ke kamionové přepravě
Šlechta, Miroslav ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Marek, Jiří (oponent)
Cílem práce je zjistit zda lze pobřežní námořní (Short Sea) přepravu považovat za plnohodnotnou alternativu kamionové přepravy. Práce popíše specifika pobřežní námořní přepravy, hlavní používané námořní trasy a porovná výhody a nevýhody kamionové a Short Sea přepravy. Dalším úkolem je srovnat jejich ekonomickou výhodnost pro zákazníka a vyhodnotit potenciální rizika spojená s těmito druhy přepravy. Závěrem bude vydat doporučení, na kterých trasách a za jakých podmínek se vyplatí uvažovat o využití pobřežní námořní přepravy jako alternativy k nákladní kamionové přepravě.
Evropská námořní doprava
Shvechikov, Ivan ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je Evropská námořní doprava. Hlavním cílem této práce je hledání příčin přesunu zbožových toků na silniční dopravu. Za nejlepší prostředek pro splnění tohoto cíle se považuje posouzení současné konkurenceschopnosti pobřežní námořní dopravy. Vedlejšími pomocnými cíly je zjištění základních ekonomických reálií námořní dopravy a legislativních strategii aktuálních pro tento obor. Dále pak kvantifikace současných environmentálních požadavků, které se na pobřežní námořní dopravu kladou. Práce je rozdělená do tří částí. První kapitola se věnuje úvodu do problematiky a nastínění ekonomických reálií námořní dopravy. Druhá seznamuje s tzv. "Bílými knihami, strategickými dokumenty EU relevantními pro obor námořní dopravy. Třetí kapitola provádí analýzu faktoru ovlivňujících konkurenceschopnost, zohlednění nových ekologických požadavků, kladených na pobřežní námořní dopravu v Evropě a na závěr poskytuje hodnocení perspektivy dalšího vývoje tohoto odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.