Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obecná metodika řízení produktového portfolia IS/ICT
Charvát, Josef ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Mikulecký, Peter (oponent)
Jedním z klíčových procesů poskytovatele služeb je proces řízení úrovně služeb (Service Level Management). Poskytovatel služeb IS/IT je postaven před problém, jak definovat své služby, jak nastavit vyvážené a efektivní portfolio služeb a jak nastavit procesy v oblasti řízení služeb tak, aby maximálně podporovaly naplnění cílů organizace. Práce se zabývá problematikou tvorby a řízení portfolia služeb IS/IT. Vychází z pohledu poskytovatele služeb IT a jejím obecným cílem je napomoci poskytovateli řešit úlohy, které přímo souvisejí s řízením úrovně služeb, finančním řízením IT a tvorbou produktového portfolia. Práce je syntézou teoretických přístupů v oblasti IT Governance, všeobecně přijímaných metodologií a nejlepších praktik, současných trendů v oboru a v neposlední řadě i osobních zkušeností autora. Teoretická část mapuje dosavadní stav řešení problematiky u nás a ve světě a sumarizuje relevantní teoretické vstupy, kategorizuje služby IS/IT, poskytuje přehled nejčastěji používaných cenových modelů a uvádí aktuální trendy na trhu s IS/IT, jakými jsou například SaaS nebo Utility Computing. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která vychází z hlavních zjištění teoretické části. V aplikační části je navržena metodika transformace řízení úrovně služeb a návrh ekonomického modelu řízení poskytovatele služeb IS/IT. Dále je představen proces tvorby produktového portfolia IS/IT. Proces je podpořen analytickým nástrojem, který umožňuje zpracovat vstupní data poskytovatele a jehož výstupem jsou scénáře portfolií služeb. Vědecký přínos práce je spatřován nejen v konsolidaci relevantních teoretických vstupů vztahujících se k tématu tvorby a řízení služeb IT. Práce dále přináší obecný rámec pro změnu procesu řízení úrovně služeb a teoretický koncept ekonomického řízení. Praktickým přínosem práce je proces tvorby produktového portfolia podpořený analytickým nástrojem pro zpracování reálných dat o poptávce, kapacitě, vytíženosti a finančních údajích poskytovatele.
IMPLEMENTACE NÁSTROJŮ SLM (SERVICE LEVEL MANAGEMENTU) V KORPORÁTNÍM PROSTŘEDÍ
Chaloupka, Vladimír ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Ciprys, Martin (oponent)
Tato práce si klade za cíl seznámit studenty i profesionály z oblasti IT o čem disciplína Service Management (SM) a proces Service Level Management (SLM) je v prostředí korporátní společnosti. Práce obsahuje příklady různých SLM nástrojů a metod, které jsou skutečně používány (například v manažerském nástroji typu Balanced Scorecard). Zvláštní důraz je kladen na překážky, jež mohou nastat a jak je překonat. Tak jako každá zkušenost toto je pouze jeden z přístupů k SLM, ale pokud přispěje k lepšímu osvícení čtenáře, pak splnila svůj cíl. K dosažení těchto záměrů využívám svých dvou a půl letých zkušeností z práce na projektech ve společnosti DHL a ostatních zdrojů popisujících teoretickou rovinu. První část mé diplomové práce poskytuje teoretickou znalost problematiky, druhá část pak převádí tyto znalosti do podnikové praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.