Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.