Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Snížení šrotace u ZR projektů
Urbanová, Simona ; Doňarová, Jana (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením šrotace u zero rework projektů. To jsou projekty, kde nejsou povoleny žádné opravy na určitých komponentách. Tím pádem se z každého takto postiženého výrobku stává šrot. To zvyšuje náklady na nízkou jakost, což je nežádoucí. V teoretické části se zabývám použitím metody six sigma, kterou aplikuji na vyřešení zadaného problému také v praktické části. Pomocí analýzy IPO byly vybrány možné příčiny hlavního problému, které byly následně testovány. Výstupem z mé diplomové práce je zjištění a odstranění příčin vzniku neshod, především můstků na zero rework projektech. Již po implementaci prvních opatření se šrotace snížila.
Economical crisis and its impact on German automobile industry
Železník, Jiří ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mynaříková, Romana (oponent)
Bakalářská práce Hospodářská krize a její odezva v německém automobilovém průmyslu se zabývá dopady hospodářské krize na německý automobilový průmysl a opatřeními, která měla tyto dopady zmírnit. Mezi tato opatření patří zavedení šrotovného, možnost práce ve zkráceném pracovním týdnu a změna systému pro danění motorových vozidel. Práce se zabývá administrativní i procesní stránkou těchto státních zásahů a současně analyzuje, jak tato forma pomoci pomohla firmám činným v tomto průmyslovém odvětví. Zároveň stručně mapuje i jednání tří vybraných firem v období krize. Jedná se o podniky Volkswagen, Daimler a Robert Bosch. Práce konstatuje různou roli těchto opatření a nerovnoměrnost jejich pomoci. Zároveň dochází k závěru, že díky těmto státním zásahům byla krize překonána daleko rychleji, než by tomu bylo v případě bez jejich zavedení a že jejich význam tkví především v nezatěžování sociálního systému státu. Práce současně dokumentuje i vnímání této problematiky v českých médiích, kde dochází k závěru, že hospodářská krize v německém automobilovém byla vnímána především v kontextu jejího významu pro českou ekonomiku. Práce ukazuje, že na zvládnutí krize se nepodílelo jenom zavedení šrotovného, ale svoji roli zde sehrálo více státních opatření.
Economical crisis and its impact on German automobile industry
Železník, Jiří ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mynaříková, Romana (oponent)
Bakalářská práce Hospodářská krize a její odezva v německém automobilovém průmyslu se zabývá dopady hospodářské krize na německý automobilový průmysl a opatřeními, která měla tyto dopady zmírnit. Mezi tato opatření patří zavedení šrotovného, možnost práce ve zkráceném pracovním týdnu a změna systému pro danění motorových vozidel. Práce se zabývá administrativní i procesní stránkou těchto státních zásahů a současně analyzuje, jak tato forma pomoci pomohla firmám činným v tomto průmyslovém odvětví. Zároveň stručně mapuje i jednání tří vybraných firem v období krize. Jedná se o podniky Volkswagen, Daimler a Robert Bosch. Práce konstatuje různou roli těchto opatření a nerovnoměrnost jejich pomoci. Zároveň dochází k závěru, že díky těmto státním zásahům byla krize překonána daleko rychleji, než by tomu bylo v případě bez jejich zavedení a že jejich význam tkví především v nezatěžování sociálního systému státu. Práce současně dokumentuje i vnímání této problematiky v českých médiích, kde dochází k závěru, že hospodářská krize v německém automobilovém byla vnímána především v kontextu jejího významu pro českou ekonomiku. Práce ukazuje, že na zvládnutí krize se nepodílelo jenom zavedení šrotovného, ale svoji roli zde sehrálo více státních opatření.
Snížení šrotace u ZR projektů
Urbanová, Simona ; Doňarová, Jana (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením šrotace u zero rework projektů. To jsou projekty, kde nejsou povoleny žádné opravy na určitých komponentách. Tím pádem se z každého takto postiženého výrobku stává šrot. To zvyšuje náklady na nízkou jakost, což je nežádoucí. V teoretické části se zabývám použitím metody six sigma, kterou aplikuji na vyřešení zadaného problému také v praktické části. Pomocí analýzy IPO byly vybrány možné příčiny hlavního problému, které byly následně testovány. Výstupem z mé diplomové práce je zjištění a odstranění příčin vzniku neshod, především můstků na zero rework projektech. Již po implementaci prvních opatření se šrotace snížila.
DOPADY PRŮBĚHU HOSPODÁŘSKÉHO CYKLU NA AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V ČR A KOMPARACE S VÝVOJEM V ZAHRANIČÍ V LETECH 2003 - 2013
Novotný, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem hospodářského cyklu na automobilový průmysl v České republice v letech 2003 -- 2014. Popisuje základní ekonomické teorie zabývající se hospodářskými cykly. Zkoumán je dopad vývoje ekonomiky na výrobu automobilů a to jak na celkovou produkci, tak také na jednotlivé automobilky v České republice, konkrétně automobilek Škoda auto, TPCA a Hyundai. Tento vývoj je komparován s vývojem na Slovensku, Německu a USA. Zároveň byl zkoumán dopad hospodářského cyklu na poptávku po nových automobilech podle počtu prvních registrací nových automobilů. Zhodnocen byl také vliv "šrotovného" na prodeje a výrobu.
Jak dlouho by musela jezdit stará škodovka, aby vyprodukovala tolik emisí, jako by vyprodukovala výroba jednoho nového ekologického auta?
Jurečková, Šárka ; Bartoň, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se primárně zabývá zjištěním provozních emisí staré Škody Felicie a emisí produkovaných při výrobě nové Toyoty Prius, jako vybraného zástupce ekologického auta. Práce se také dotkne hybridní technologie jako takové, otázky ekologičnosti hybridních aut, oblasti emisí, ale i související problematiky tzv. "šrotovného" a jeho vlivu na životní prostředí a současné situace automobilového průmyslu. Cílem práce je výpočet doby provozu staré Škody Felicie, během níž se provozní emise CO2 vyrovnají množství emisí vzniklých při výrobě Toyoty Prius. Snahou je upozornit na nekompletní a tedy ne vždy seriozní porovnávání ekologičnosti aut, kdy se srovnávají pouze provozní emise CO2. Další spotřeba energie a tím i produkce skleníkových plynů je totiž navázaná na výrobu auta, těžbu surovin, zpracování ropy a další, výrobou ovlivněné, sektory ekonomiky. Emisním laboratorním měřením TÜV SÜD Czech bylo zjištěno, že stará Škoda při svém provozu reálně vyprodukuje 260g / km CO2. Pro výpočet výrobních emisí byl použit americký model EIO-LCA vytvořený Green Design Institutem na Carnegie Mellon University, který při aplikaci zachycuje ekologický vliv výroby automobilů v zadaném objemu na všechny sektory ekonomiky. Výstupy jsou uvedeny v ekvivalentu CO2. Podle tohoto modelu je při výrobě 1 hybridního vozu vyprodukováno celkem 13,5 tun CO2e (ekvivalent CO2). Po přepočtu bylo zjištěno, že stará Škoda Felicia by mohla jezdit více než 5 let, aby vyprodukovala tolik emisí, co výroba nové Toyoty Prius třetí generace.
Šrotovné a jeho paradoxy
Zíka, Michal ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá významy a paradoxy šrotovného v automobilovém průmyslu. Automobilový trh zahrnuje nesmírně rozsáhlou legislativu, která má restriktivní efekt na produkci aut, ale šrotovné paradoxně působí opačným směrem. Dále je práce je zaměřena na problematiku šrotovného jako státního zásahu a vliv státních intervencí na tržní cenu, rovnováhu a bohatství lidí. Na bohatství lidí následně navazuje Kuznetsova křivka ve spojitosti s kvalitou životního prostředí. Cílem práce je analyzovat argumenty pro a proti zavedení šrotovného. S tím úzce souvisí výpočet emisí CO2 u nových a starých automobilů, aby bylo možné potvrdit, nebo případně vyvrátit tvrzení o zlepšení životního prostředí prostřednictvím šrotovací prémie. Dále jsou uvedena fakta o vlivu stáří vozového parku na bezpečnost provozu na dopravních komunikacích a možné změny bezpečnosti při přijetí šrotovného.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.