| |
| |
|
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
|
|
Numerické modelování proudového pole s odtržením
Šamša, Petr ; Elcner, Jakub (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou modelování proudového pole s odtržením. V práci je probrán teoretický základ modelování turbulentního proudění spolu s uvedením rovnic turbulentních RANS modelů a popisu přístupů k modelování mezní vrstvy. V další části je provedeno modelování proudění uvnitř rovinného difuzoru s cílem volby vhodného turbulentního modelu a parametrů výpočetní sítě pro modelování odtržení proudu od stěny difuzoru. Následně je provedeno ověření autorova výběru pomocí prostorové simulace, která má zajistit použitelnost výběru i v aplikacích mimo teoretickou rovinu znalostí. Práce je zakončena pojednáním, zda zvolené nastavení je použitelné pro praktické modelování v aeroakustice.
|
|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteristiky
Daniel, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamikou závodního vozidla pro různá nastavení světlé výšky a náklonu karoserie. Nejprve je popsána teorie aerodynamiky a proudění. Pro provedení analýzy bylo nutné sestavení CAD modelu závodního automobilu. Sestava tohoto modelu je další kapitolou diplomové práce. Dále následuje CFD analýza, kde je na úvod zobrazen zjednodušený model vozidla. Je zde popsán celkový postup a nastavení v CFD programu. Na závěr jsou shrnuty výsledky pro jednotlivá nastavení.
|
|
Numerické modelování proudového pole s odtržením
Šamša, Petr ; Elcner, Jakub (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou modelování proudového pole s odtržením. V práci je probrán teoretický základ modelování turbulentního proudění spolu s uvedením rovnic turbulentních RANS modelů a popisu přístupů k modelování mezní vrstvy. V další části je provedeno modelování proudění uvnitř rovinného difuzoru s cílem volby vhodného turbulentního modelu a parametrů výpočetní sítě pro modelování odtržení proudu od stěny difuzoru. Následně je provedeno ověření autorova výběru pomocí prostorové simulace, která má zajistit použitelnost výběru i v aplikacích mimo teoretickou rovinu znalostí. Práce je zakončena pojednáním, zda zvolené nastavení je použitelné pro praktické modelování v aeroakustice.
|
|
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
|
| |
|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteristiky
Daniel, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamikou závodního vozidla pro různá nastavení světlé výšky a náklonu karoserie. Nejprve je popsána teorie aerodynamiky a proudění. Pro provedení analýzy bylo nutné sestavení CAD modelu závodního automobilu. Sestava tohoto modelu je další kapitolou diplomové práce. Dále následuje CFD analýza, kde je na úvod zobrazen zjednodušený model vozidla. Je zde popsán celkový postup a nastavení v CFD programu. Na závěr jsou shrnuty výsledky pro jednotlivá nastavení.
|
| |