Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití IoT na střední škole
Hanel, Filip ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá technologickým trendem, kterým se v poslední době stal Internet věcí, a to v kontextu výuky na střední škole. Teoretická část práce se zabývá základními technologickými a technickými aspekty Internetu věcí, jeho definicí, historií a rostoucí popularitou. Dále se zabývá propojením tohoto trendu se vzděláváním, a to ve třech směrech. Nejprve myšlenkou chytré školy, poté návrhem vyučovacího předmětu a jeho osnovy, včetně hardwarovým i softwarovým vybavením a na závěr využitím IoT jako nástroje pro výuku neinformatických předmětů. Pozornost je věnovaná i různým vzdělávacím metodám formám výuky jako STEM, DIY, design thinking, projektová a problémová výuka. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu a představení několika vybraných výukových aktivit. Výzkum se zabývá vnímáním tohoto trendu ve vybraných středních školách včetně doporučení ohledně výuky. Ze závěru šetření je patrné, že výuka zabývající se tímto trendem na většině škol již probíhá nebo se chystá zejména z důvodu rostoucí popularity tohoto trendu a tím i zvyšující se poptávky na trhu práce a komplexního propojení několika informačních disciplín jako programování, databáze, sítě s elektrotechnikou. Výuka může být vedena formou průřezového tématu, nejčastěji se jedná o předmět zabývající se programováním jednočipových...
Historie elementárního školství ve vybraných lokalitách (školní projekt)
Obermajerová, Kateřina ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Práce se zabývá regionální historií okresu Praha západ, vznikem a historií základního školství. Dělí se na teoretickou a praktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií jednotlivých škol od jejich vzniku (úplného zániku), až po současnost. Historie konkrétních škol na okrese je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky jednotlivých škol i širokou veřejnost. Cílem tohoto projektu bylo seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2014/2015.Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Historie elementárního školství ve vybraných lokalitách (školní projekt)
Obermajerová, Kateřina ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Práce se zabývá regionální historií okresu Praha západ, vznikem a historií základního školství. Dělí se na teoretickou a praktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií jednotlivých škol od jejich vzniku (úplného zániku), až po současnost. Historie konkrétních škol na okrese je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky jednotlivých škol i širokou veřejnost. Cílem tohoto projektu bylo seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2014/2015.Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Sedlčansko a okolí v literárních pověstech (na základě vybraných děl)
MUSÍLKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se bude zabývat literárními pověstmi tradovanými na Sedlčansku a v jeho blízkém okolí na základě kulturně-geografického vymezení daného regionu. Podkladovým materiálem budou čtyřdílné Pověsti Sedlčanska od regionálního autora Karla Bazala, zároveň se diplomová práce pokusí o stručný nástin jeho života a díla, resp. o jeho eventuální začlenění do dobového kontextu. Pozornost bude zaměřena nejen na interpretaci pověstí na základě rozmanitého heuristického materiálu, ale i na charakteristiku postav. Práce, která metodologicky využije teorii regionální literatury a genologické vymezení pověsti, bude doplněna fotografiemi daných míst a plánem projektového vyučování na základě interdisciplinárních vztahů (2. stupeň ZŠ).
Tvorba vzdělávacího projektu v mateřské škole Úzkokolejnou železnicí za poznáním tradičních řemesel a profesí
HOUSEROVÁ, Vlasta
Cílem bakalářské práce je představit předškolním dětem prostřednictvím projektové výuky řemesla, která jsou pro město Kamenici nad Lipou tradiční. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nese název: "Úzkokolejnou železnicí za poznáním tradičních řemesel a profesí" a zabývá se problematikou projektového učení, poodhalí pojem učení prožitkem a charakterizuje vývoj řemesel v regionu od historie po současnost. Praktická část s názvem: "Putování s mašinkou Emilkou" obsahuje celoroční projekt, ve kterém je zakomponováno deset řemesel, každé v jedné kapitole. Pro všechna řemesla jsou nabízeny aktivity zaměřené na všestranný rozvoj dětí ve věku od pěti do šesti let. Tyto činnosti jsou v jednotlivých kapitolách hodnoceny závěrečnou evaluací. Využití tématu v praxi je doloženo fotodokumentací.
Specifika výuky dějin 20. století na 2. stupni základní školy
KUBŮ, Eliška
Diplomová práce se zabývá specifiky výuky dějiny 20. století na 2. stupni základní školy a metodickými návrhy vybraných tematických celků tohoto období. Důraz je kladen na problémy, které jsou spojeny s výukou 20. století. Práce shrnuje teoretické poznatky o výuce dějin 20. století. Zabývá se zařazením této historické etapy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, metodami a strategiemi, které jsou vhodné pro výuku 20. století, a tím, jak přistupovat k výuce kontroverzních a citlivých otázek v dějinách. Součástí diplomové práce jsou metodické návrhy vybraných tematických celků z dějin 20. století, které byly vypracovány tak, aby byly využity různé vyučovací formy a vzdělávací strategie. Pozornost je věnována také využití didaktických médií ve výuce dějepisu.
Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.