Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Socializace jako celoživotní proces
SÁDLÍKOVÁ, Eliška
Obsahem práce je uchopení socializačního procesu napříč celoživotní dráhou z pohledu začleňování jedince do společnosti. Přes nastíněnou problematiku sociali-začního procesu z pohledu sociálních věd práce postupně přechází do etapy dětství. V ní je kladen důraz na nastartování socializace u jedince skrze primární socializaci. Přes zvláštnosti a specifika socializace v obdobích dětství a dospívání, ve kterých postupně nastupuje i sekundární socializace, se práce postupně ubírá ke stěžejní části. Tou je uchopení dospělosti a stáří. V nich je rozlišován kontrast, který se promítá právě v procesu soci-alizace. Dospělost je jmenovatelem produktivního věku v kontrastu se stářím jakožto věku zkušeného, který disponuje větším kapitálem volného času. V práci je posuzová-no začleňování dospělého člověka a seniora skrze vzdělávání a preventivní programy na pozadí dnešní doby. V závěru práce identifikuji prostřednictvím zkušeností z Attaveny, o. p. s. navyšování kompetencí u jedinců, kteří tuto organizaci navštěvují za účelem snazšího a lepšího integrování do společnosti.
Prevence rizikového chování na 1. stupni základní školy
ŠPAČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce pojednává o problematice dětí s rizikovým chováním na základních školách a možné prevenci. Tato práce je rozdělena na dvě části. V teoretickém zpracování jsou uvedené typy rizikového chování, jejich příčiny a prevence této problematiky. Také informuje o preventivních programech na základních školách. Praktická část pak představuje výsledky smíšeného výzkumu dotazníkového šetření a rozhovorů. Cílem kvantitativního šetření je zjistit, jaké typy rizikového chování se nejčastěji objevují na 1. stupni základních škol, jak se na tuto problematiku dívají učitele a jak s takovým žákem pracují. Kvalitativní výzkumné šetření blíže informuje o konkrétních problémech dětí s rizikovým chováním a přináší detailnější výsledky o výskytu preventivních programů na 1. stupni základních škol. Diplomová práce vznikla jako součást projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."
Psychologické aspekty prevence sexuálního rizikového chování se zaměřením na změnu postojů u adolescentů
Goláňová, Ivana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Sexuální rizikové chování je jev ovlivňující fyzické i psychické zdraví jedince. Předkládány jsou psychologické aspekty jednotlivých typů sexuálního rizikového chování, a to jak jeho příčiny, tak i důsledky. Práce se zaměřuje na vývojové období adolescence v kontextu syndromu rizikového chování u dospívajících. Diskutovány jsou efektivní přístupy k preventivním aktivitám. Za cíle programu je pak možno považovat ovlivnění postojů dospívajících, které by se měly projevit v jejich chování. Tyto změny v postojích je možné zaznamenat. Práce navrhuje dotazník pro měření postojů k sexuálnímu rizikovému chování adolescentů s názvem Inventář SP-20, který je taktéž užit při návrhu výzkumného designu. V experimentu tedy budou měřeny změny postojů v rámci preventivního programu, kde tato změna může být ukazatelem efektivity programu. Klíčová slova: adolescence teorie problémového chování rizikové chování sexuální rizikové chování efektivní prevence preventivní programy sexuální výchova postoje změna postojů
Dentální hygiena u dospívajících (věková skupina 14-19 let)
Kubričanová, Marie ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Prouzová, Květa (oponent)
Autor: Marie Kubričanová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Dentální hygiena dospívajících (14 - 19 let) Vedoucí práce: prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 77 Počet příloh: 1 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: orální zdraví, dentální hygiena, preventivní programy, nejčastější orální onemocnění, profese dentální hygienistky Bakalářská práce je tvořena dvěma hlavními částmi a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou obsaženy teoretické poznatky týkající se problematiky ústní hygieny, témata týkající se orálního zdraví, dentální hygieny, preventivních programů. Praktická část referuje o výzkumu, který proběhl u 96 dospívajících ve věku 14 - 19 let, o informovanosti a pravděpodobném chování v dentální péči u této věkové skupiny. Všichni dospívající uvádějí, že navštěvují zubního lékaře, převážně v rámci preventivních prohlídek, většina uvádí čištění zubů 2x denně, spokojenost se svým chrupem i zubním lékařem. Vzhledem k tomu, Že se jedná o dospívající, je pravděpodobné, že se zde objevil tzv. efekt sociální Žádoucnosti. Diskuse a závěr podávají souhrn o získaných výsledcích.
Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech
Bořánková, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky.
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Poruchy chování u žáků na 2. Stupni základních škol
DĚCHTĚRENKOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Poruchy chování u žáků na 2. st. základních škol. se skládá ze dvou hlavních částí ? teoretické a praktické. V teoretické části bude blíže vysvětlena problematika poruch chování u dětí na 2. st. základních škol. Jelikož je diplomová práce zaměřena na problematiku alkoholu a kouření u dětí a mladistvých, objeví se již v teoretické části kapitoly týkající se těchto návykových látek. Závislosti na alkoholu a kouření se mimo jiné věnuje i dotazníkové šetření v praktické části práce. Cílem práce je zjistit jaký typ alkoholických nápojů je u dětí na ZŠ nejčastěji konzumován, jakou formou vyučující žákům předávají informace o návykových látkách či jak velký zájem žáci o informace týkajících se škodlivosti návykových látek mají. .
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.