Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k četbě knih u studentů 1. ročníku středních škol
Reichmannová, Nikola ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na čtenářství, jeho podporu a rozvoj u žáků 1. ročníků středních škol s přihlédnutím k požadavkům kladeným na žáky v souvislosti s maturitní zkouškou. Jejím cílem je nastínit některé možnosti, jak žáky vhodně motivovat k četbě tak, aby získali pozitivní vztah ke čtení, a u budoucích maturantů nalézt podněty ke čtenářství poměrně náročných starověkých a středověkých textů, které jsou na středních školách zpravidla předmětem učiva na počátku studia. Úvodní kapitoly mapují centrálně nastavený vzdělávací obsah literární komunikace ve středoškolském vzdělávání, jakožto součásti vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, postavení četby a čtenářské gramotnosti v kurikulárních dokumentech, srovnávací výzkumy o čtenářství a odborné názory na výuku literatury na českých středních školách. Následuje část věnovaná vybraným motivačním prostředkům a metodám, jejichž pomocí lze v rámci výuky literatury posílit motivaci žáků k četbě knih a textů. Práci uzavírají ukázky výukových lekcí připravených na témata nejstarší literatury a jejich následná reflexe po faktické realizaci v rámci vzdělávacího procesu. Na nich je demonstrováno, že inovativní přístupy směřující k zatraktivnění výuky lze efektivně použít rovněž u jinak neoblíbených témat, jakými jsou starověký epos, antická...
Pročtenářsky orientované působení vybraných knihoven v ČR
PAVLÍČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se věnuje pročtenářskému působení vybraných knihoven v České republice. Teoretická část popisuje funkce knihoven, systém knihoven v ČR a vybrané kapitoly z dějin knihoven a knihovnictví. V dalších kapitolách popisuje faktory ovlivňující vztah ke čtení, formy práce knihovníka se čtenářem, projekty a akce na podporu čtenářství a představuje vybrané knihovny v České republice - Národní knihovnu České republiky v Praze, Moravskou zemskou knihovnu v Brně a Jihočeskou vědeckou knihovnu v Českých Budějovicích. V praktické části na základě řízených rozhovorů a analýzy výročních zpráv knihoven za rok 2018 popisuje kulturní a výchovně - vzdělávací aktivity, které knihovny nabízí pro své registrované i neregistrované čtenáře a aktivity, kterých se účastní na podporu čtenářství. Součástí práce je také analýza vybraných výchovně - vzdělávacích aktivit výše zmíněných knihoven.
Podpora čtenářství u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy
Horáková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice čtenářství u žáků s dyslexií a jejich možné podpoře. Zaměřuje se na metody podpory a na způsoby využívané učiteli k rozvoji čtenářství u žáků s dyslexií. V první části se práce teoreticky zabývá vymezením dyslexie, charakteristickými rysy této diagnózy, diagnostikou a vzděláváním žáků s dyslexií. Dále je pojednáváno o čtenářství z teoretického hlediska. Tyto dvě složky se propojují a vstupují další faktory jako je výuka, učitel nebo osobnost dítěte. Následně je pojednáváno o metodách, které mohou přispět ke zlepšení úrovně čtenářství. Stěžejní část je věnována metodám využívaným k podpoře a pozitivnímu ovlivnění čtenářství u žáků s dyslexií. Práce nabízí podněty a možnou inspiraci pro budoucí či stávající pedagogy, jak žákům s dyslexií přiblížit knihy. Pojednává také o vyskytujících se problémech, které jsou součástí praxe. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakými způsoby pedagogové na 2. stupni základních škol rozvíjí čtenářství u žáků s dyslexií. V práci byla použita kvalitativní metoda a k získání informací byly využity strukturované rozhovory s druhostupňovými pedagogy, kteří mají zkušenosti s výukou žáků s dyslexií. Výzkumné otázky se týkaly zkušeností učitelů s žáky s dyslexií, specifik při práci a úrovně čtenářských dovedností žáků s dyslexií....
Podpora čtenářství žáků s dyslexií
Benešová, Denisa ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků se specifickou poruchou čtení - dyslexií. Cílovou skupinou jsou zejména žáci na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce se zabývá rámcovým ukotvením specifických poruch učení, blíže se soustředí na oblast dyslexie. Sleduje nejen obecné vymezení problematiky a její etiologickou rovinu, ale zaměřuje se i na oblast diagnostiky s přesahem do školské praxe. Centrem zájmu je především podpora této skupiny žáků v rámci vzdělávání. Text práce dále přibližuje jednotlivosti čtení s porozuměním, čtenářských dovedností a čtenářské gramotnosti, které se významně podílejí na školní úspěšnosti. V neposlední řadě se práce soustředí na čtenářství a na možnosti podpory dětí a žáků právě v této oblasti. Empirická část práce zahrnuje kvantitativní výzkum, ten je založen na analýze dat z dotazníkového šetření se zaměřením na pojetí čtenářství a četby, které je zaměřené na žáky druhého stupně základních škol, přičemž vlastní analýza sleduje případné nuance v sebehodnotící složce u žáků představujících normu a u žáků s dyslexií. Cílem výzkumného šetření je zachycení aktuálního vztahu žáků ke čtení s ohledem na charakter poskytované podpory. Výsledky šetření korespondují s teoretickými poznatky z odborných zdrojů - žáci s dyslexií...
Literární a čtenářské aktivity JVK v Českých Budějovicích (vlastní doporučené aktivity)
MAKOVCOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá literárními a čtenářskými aktivitami, které realizuje Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích. Před jejich popisem a analýzou je v teoretické části věnována pozornost roli knihoven pro rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže, následuje stručný popis historie JVK v Č. Budějovicích. Součástí praktické části jsou návrhy vlastních aktivit vhodných pro rozvoj čtenářství dětí a mládeže.
Čtenářství ve volném čase
BEČVÁŘOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá čtenářstvím ve volném čase a je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o čtenářství, volném čase, pubescentním čtenářství, vlivech působících na dětské čtenářství a o podpoře čtenářství ve volném čase. Dále se zabývá čtenářskými kluby a provedenými výzkumy v oblasti čtenářství. Praktická část představuje výzkum ve čtenářských klubech na ZŠ a MŠ T. Šobra v Písku, na ZŠ a MŠ J. K. Tyla v Písku a na ZŠ a MŠ Záhoří, jehož cílem je zjistit jaký vztah měly děti ke čtení před zahájením docházky do čtenářského klubu a jaký vztah ke čtení mají v současné době po určité době jeho navštěvování.
Výchova dětí ke čtenářství na základní škole
BROŽOVÁ, Květa
Bakalářská práce poukazuje na problematiku čtenářství, především pak na čtenářství dětí na základní škole. Hlavním tématem práce jsou vlivy, které ovlivňují čtenářství u dětí a způsoby podpory a rozšíření čtenářských návyků mezi nečtenáře. Práce je rozdělena do tří částí. První část (kapitoly 1-3) se zabývá dětským čtenářstvím a nejzásadnějšími vlivy, které na něj působí. Dává důraz na důležitost vlivu rodiny na další rozvoj dítěte. V druhé části (kapitola 4) je popsáno propojení s dalšími vědními okruhy, v tomto případě s pedagogikou a psychologií. Třetí část (kapitoly 5-6) se pak zabývá podporou čtenářství a výzkumy, které čtenářství sledují. Jsou zde uvedeny nejznámější projekty na podporu čtenářství u dětí a dva nejrozsáhlejší výzkumy týkající se čtenářství dětí na základní škole.
Volnočasové aktivity konané pod záštitou Městské knihovny Soběslav
MIKŠOVÁ, Renata
Bakalářská práce "Volnočasové aktivity konané pod záštitou Městské knihovny Soběslav" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice volného času a roli veřejných knihoven jako institucí nabízející různé formy trávení volného času. Praktická část je tvořena smíšeným výzkumem. Je postavena na dotazníkovém šetření realizovaném mezi dětskými uživateli knihovny v Soběslavi a doplněna o rozhovor s ředitelkou této knihovny.
Knihojed: mění způsob jakým lidé kupují a konzumují eBooky
Janoušek, Lukáš
Rád bych představil projekt, na jehož spuštění momentálně pracujeme. Jedná se komunitní web určený pro spisovatele a čtenáře přinášející nový způsob, jakým budou e-booky konzumovány. Ještě před spuštěním beta verze jsme se domluvili s několika nakladatelstvími na vzájemné spolupráci. Snažíme se přinášet literaturu široké veřejnosti každý den neomezeně na času, prostoru a čtecím zařízení.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Aktivity spojené s četbou určené dětem předškolního věku
VOJNAROVIČOVÁ, Markéta
Bakalářská práce nabízí pohled na různé oficiálně organizované aktivity spojené s knihami a literaturou. V teoretické části práce najdeme vývoj dítěte z pohledu psychologického a také metodiku literatury pro učitelky mateřských škol. V praktické části práce přibližuje oficiální literární akce a aktivity pro děti. Výzkumná sonda zjišťuje jaká je návštěvnost akcí na podporu čtenářství, jak jsou rodiče dětí informování o těchto akcích a kolik z oslovených rodičů svým dětem předčítá. Dále práce nabídne informace od učitelek mateřských škol. Pomocí rozhovoru s učitelkami byla zjišťována, jejich informovanost o akcích podporujících čtenářství a jejich účast na nich, dále použití literatury v třídním vzdělávacím plánu. Hlavním zjištěním výzkumné sondy je, že kniha zaujímá stále významné místo u dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.