Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexistické zobrazení žen v reklamě v pánských lifestylových časopisech
Štochlová, Anežka ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sexistickém zobrazování žen v pánských lifestylových magazínech. V teoretické části jsou probrány specifika reklamy, její historie, právní regulace i samoregulace a znaky sexistické reklamy. Dále jsou definovány pojmy gender, genderové stereotypy a sexismus. Jsou zde také stručně představeny pánské lifestylové magazíny Playboy a Esquire. V analytické části byl proveden výzkum pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Byly zkoumány časopisy z období let 2015-2020. Výzkum zkoumal zejména to, jaké výrobky jsou nejčastěji propagovány pomocí sexistických reklam. Výsledky ukázaly, že se nejčastěji jedná o různé mediální obsahy - weby, on-line magazíny, knihy, e-shopy nebo on-line televize.
Playboy: Od erotiky k puritánství?
Jiříková, Eliška ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je popsat vývoj obsahů v českém a americkém Playboyi a porovnat je jak napříč lety, tak americkou a českou verzi mezi sebou. Teoretická část diplomové práce představuje vývoj jak amerického, tak českého Playboye a změny, které v časopise nastaly jsou zařazeny do kulturního vývoje a dobového kontextu USA a Česka. Diplomová práce hledá příčiny změn a vývoje časopisu, v kultuře a ve společnosti, v jejich změněných postojích, normách a hodnotách. Zároveň se v této diplomové práci zabývám publikem Playboye a nastolování agendy. Pro analýzu v praktické části jsou vybrány tři ročníky 2010, 2015 a 2020. V rámci kvantitativní obsahové analýzy zkoumám, jaká témata, články a rubriky se ve vydání objevují, jaká témata v průběhu doby zmizela nebo se naopak objevila a jakou část časopisu zaujímá nahota. Pomocí kvalitativní analýzy se zaměřuji na proměnu titulních stran časopisu Playboy, vyobrazení žen na těchto titulních stranách a na komparaci amerických a českých obálek.
Mediální obraz feminismu a problematiky genderu na stránkách české verze magazínu Playboy
Štěpařová, Tereza ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce studuje, jak česká verze pánského lifestylového časopisu Playboy na svých stránkách prezentuje témata genderu a feminismu. Teoretická část představuje teoretická východiska práce. Popisuje obsah studia genderu a genderových problematik, zde je vysvětlen rozdíl mezi pohlavím a genderem, dále jsou nastíněna teoretická východiska genderu a problematika hierarchizace rolí ve společnosti. Tato část také vysvětluje feminismus jako hnutí včetně jeho historie. Poté je představena koncepce mediálního zprostředkování reality a způsoby, jakým média prezentují feminitu, maskulinitu a feminismus. Poslední část se věnuje historii a současnosti magazínu Playboy včetně jeho české verze. Předmětem praktické části je kvalitativní obsahová analýza, prováděná metodou zakotvené teorie podle Anselma Strausse a Juliet Corbin. Jako výzkumný vzorek byly stanoveny ročníky 1993, 2007 a 2019 české verze magazínu Playboy. Pro potřeby výzkumu byly položeny dvě výzkumné otázky: 1) Jak časopis Playboy ve zkoumaných letech prezentoval problematiku genderu a feminismu na svých stránkách? 2) Jak se měnila strategie a obsah prezentování problematiky genderu a feminismu v tomto časopise v průběhu zkoumaných let? Ze závěrů analýzy vyplývá, že časopis reprodukují genderové stereotypy a tím negativně přispívají k...
Proměny české mutace pánského magazínu Playboy od vzniku do současnosti
Hrůzová, Lenka ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá tematickou skladbu a fungování české edice Playboye, který u nás vychází již od roku 1991. Jelikož se jedná o licenční periodikum, byl kromě místní mutace analyzován také americký titul, který si v posledních letech prochází značnými proměnami, jež zasahují i do skladby obsahu časopisu. Pro lepší kontext bylo do výzkumu zařazeno i jedno konkurenční periodikum v podobě měsíčníku Esquire. Ten v Česku vychází od roku 1996 a s časopisy ForMen a ElleMan tvoří defacto jedinou konkurenci Playboyi mezi pánskými magazíny. Cílem bylo zjistit, jak se obsah české mutace Playboye proměňoval v čase, konkrétně od jeho startu v Československu v roce 1991 po rok 2018. K tomu byla využita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Její výsledky byly dále porovnávány s daty získanými analýzou americké předlohy, a také tuzemské mutace Esquiru. Teoretické informace autorka čerpala z knižních a digitálních zdrojů. Jelikož však neexistují volně přístupné informace o interním chodu redakce Playboye, opatřila si je díky rozhovorům s osobnostmi, které byly u založení časopisu, nebo s těmi, které titul vedou dnes. Teoretické poznatky získané kvantitativní analýzou jsou k zařazené mezi přílohy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.