Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Eye-tracking jako metoda pro sledování strategií žáků při práci s periodickou tabulkou prvků
Kopecký, Adam ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Výukové metody se každým rokem snaží zdokonalovat a moderní technologie tomuto pokroku dopomáhají. Jednou z těchto technologie je i metoda eye-trackingu. Tato metoda dovoluje zachycovat určité postupy respondentů z pohybu jejich očí. Z postupů můžeme následně vyvozovat určité konkrétní strategie a následně na ně přizpůsobovat výukové materiály Práce se zaměřuje na zjišťování různých strategií žáků při práci s periodickou tabulkou s pomocí eye-trackingového zařízení. Práce využívá předpřipravený test, ve kterém žáci určovali konkrétní lokality specifických prvků v tabulce se zobrazenými značkami prvků a protonovými čísly a následně lokalizace jiných specifických prvků ve slepé periodické tabulce. Následně byla zkoumána strategie u žáků s vyšší sebedůvěrou a porovnána se strategií žáků s nižší sebedůvěrou. Byla porovnána i úspěšnost při hledání jednotlivých prvků v testu. Typickou strategii, která byla pozorována u většiny respondentů, spočívala v určení lokality, kde se prvek mohl s největší pravděpodobností nacházet a dále pak hledání v omezené oblasti značky, která by mohla patřit hledanému prvku. Tato skutečnost neplatila pouze v případě hledání prvku antimon, který respondenti mohli špatně určit kvůli zmatení vycházející z jeho českému názvu. Respondenti si pletli značku hledaného prvku se...
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce vlastností chemických prvků.
MÁCHA, Tomáš
Tato diplomová práce byla zaměřena na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry při výuce anorganické chemie na ZŠ. Klíčem ke správnému řešení didaktické hry je znalost vlastností prvků IV. A skupiny PSP. Hra má za cíl upevnit nabyté vědomosti získané během klasické výuky. Na hru navazuje sada pracovních listů, jenž rozvíjejí mezipředmětové vztahy. Výzkumná část diplomové práce byla zaměřena na ověření využitelnosti pracovních listů ve výuce chemie na ZŠ.
Výstava Periodická tabulka prvků jako výuková pomůcka
Kyzek, Tomáš ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Práce se zaměřuje na tvorbu pomocného didaktického materiálu k exkurzi u expozice Periodická tabulka prvků na Chemické sekci Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Teoretická část se zaobírá rešerší kurikulárních dokumentů a učebnic pro základní školy a gymnázia a jejich vztahu k periodické tabulce prvků a exkurzím. Následně je rozebrána tématika pracovních listu. Praktická část popisuje tvorbu pracovních listů, výběru otázek a řešení jednotlivých úloh. Byly vytvořeny dvě verze pracovních listů. Základoškolská verze obsahuje 11 úloh a středoškolská obsahuje 12 úloh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.