Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace a analýza regulačních obvodů v MATLAB/Simulink
Hanuš, Tomáš ; Houška, Pavel (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na porovnávání vlastností nejpoužívanějších typů regulátorů. Toto porovnání je realizováno v programu MATLAB/Simulink na modelu stejnosměrného motoru. Nejprve je v bakalářské práci uveden teoretický popis všech struktur regulátorů, které jsou testovány. Jedná se konkrétně o regulátory PID, PSD, PI-D, PS-D, S-PD, I-PD, PID s filtrací derivační složky a PSD taktéž s touto filtrací. Následně je zde uvedena funkce stejnosměrného motoru a jeho matematický popis. V posledním oddílu teoretické části jsou popsány jednotlivé metody nastavování regulátorů. Na závěr bakalářské práce jsou porovnány jednotlivé struktury regulátorů. Jsou zde uvedené dosažené výsledky. A porovnání jejich chování při regulaci polohy stejnosměrného motoru.
Multifunkční záznamová, měřicí a řídicí jednotka
Trávníček, Ivo ; Vlachý, David (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a testováním Multifunkční záznamové, měřicí a řídicí jednotky. Jednotka je založena na mikrokontroléru ATmega, který byl programován v jazyce C. Jednotka obsahuje funkce pro měření fyzikálních veličin, filtrování naměřených dat, regulaci dynamických soustav a komunikaci s PC. Konfigurace jednotky lze provádět v reálném čase ve speciálním software vytvořeném v jazyce Matlab nebo pomocí terminálu. Lze použít např. pro řízení DC motoru PID regulátorem, dlouhodobé snímání teploty nebo měření zrychlení pomocí akcelerometru.
Konstrukce a výroba výukového modelu "Vrtulník se dvěma rotory"
Zouhar, František ; Šolc, František (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a stavbou výukového modelu "Vrtulník se dvěma rotory". První část práce je věnována konstrukční stránce. Jsou určeny funkční požadavky a je vytvořen soubor možných variant řešení. Z nich je následně vybrána jedna, která je podrobněji rozpracována pomocí 3D CAD systému a fyzicky vyrobena. Je rozpracována rozvaha volby materiálů s ohledem na maximální dosažitelný tah motorů a navrženo centrální uložení modelu tak, aby se mohl pohybovat ve 3 osách. Druhá část se věnuje návrhu a konstrukci potřebné výkonové elektroniky, včetně její realizace. Je vybrána vhodná senzorika, způsob řízení otáček motorů a napájení, podle kterých vznikla deska plošných spojů, fungující jako interface mezi PC (kartou MF624) a vrtulníkem. V závěrečné části je proveden odhad parametrů modelu a vytvořeno PID řízení pohybu dílčích os. Postup odhadu paramerů je detailně rozebrán, jsou zmíněna jednotlivá úskalí a vyhodnoceny naměřené hodnoty. PID řízení je provedeno postupně, s ohledem na složitost řízení každé z os. Je zde uvedena problematika zašumění signálu a jeho vliv na řízení.
Politika zavádění bezplatné veřejné dopravy pro cestující vybraných evropských municipalit a států v prvních dekádách 21. století
Čarek, Sebastián ; Kolman, Ondřej (vedoucí práce) ; Chmelová, Pavla (oponent)
Tato práce vznikla se záměrem vytvořit chybějící komplexní studii o politice zavádění bezplatné přepravy hromadnou dopravou pro cestující, jakož i potvrdit hypotézu, že odstranění tarifů či jejich snížení nevede vždy k nárůstu poptávaného množství. Teoretická část popisuje veřejnou dopravu z hlediska jejích potenciálních substitutů včetně individuální automobilové dopravy, jakožto substitutu způsobujícího vysoké externality. V dalších kapitolách shrnuje dosud známé poznatky o poptávce po veřejné dopravě, popisuje způsob financování veřejné dopravy prostřednictvím závazku veřejné služby a v poslední vyjmenovává dosud známé příklady a zkušenosti se zaváděním bezplatné přepravy. Praktická část zahrnuje čtyři případové studie: Tallinn, Frýdek-Místek, Železniční osobní dopravu ve Slovenské republice a Pražskou integrovanou dopravu (PID). Analýza při zkoumání PID a Tallinnu potvrdila, že snížení ceny, zvláště pokud již původní cena byla velmi nízká, nevede k výraznému nárůstu počtu cestujících, pokud vůbec k nějakému, a poptávka je v těchto bodech silně neelastická. Podstatné je, že politiku doprovází celá řada vedlejších důsledků. Mezi ně můžeme zařadit například: odsání příjmů rozpočtů centrální vlády a dalších municipalit v Estonsku Tallinnem nebo do budoucna politicky těžce zrušitelné rozšíření MHD zdarma ve Frýdku-Místku za hranice města, které má navíc stále expandující tendenci. Mimořádně velký prostor je v práci věnován tzv. vlakům zdarma na Slovensku. Studie popisuje proces zavádění, financování a doprovodné jevy, které bylo za pochodu třeba řešit, aby nedocházelo k omezování platících cestující. Opatření však významně ovlivnilo trh veřejné dopravy na Slovensku: ZSSK byla nucena si znehodnotit vlastní InterCity vlaky vypravované na komerční riziko, negativně zasáhly tzv. bezplatné vlaky soukromou dálkovou autobusovou dopravu a také krajské rozpočty.
Autobusová doprava v Praze a okolí
Buzková, Jana ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá autobusovou dopravou na území hl. m. Prahy a jejího blízkého okolí, v rámci Středočeského kraje. Porovnává systém Pražské integrované dopravy a systém Středočeské integrované dopravy a zabývá se otázkou, zda je provozování dvou neprovázaných integrovaných dopravních systémů na stejné trase efektivní a zda je autobusová doprava na vybrané relaci Praha -- Neratovice dostatečně využívána. Průzkum vytíženosti jednotlivých linek je doplněn informacemi o dopravcích, kteří provozují autobusové linky na daných relacích, a jejich vozovém parku. Cílem práce je zhodnocení současné situace, poukázání na rozdíly mezi jednotlivými systémy a návrh alternativních řešení.
Vlaková doprava v integrovaných dopravních systémech
Vrbík, Ivo ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou vlakové dopravy v integrovaných dopravních systémech (IDS). Její fungování je ukázáno na dvou nejvyspělejších IDS v ČR - IDSJMK v Jihomoravském kraji a PID v Praze. Součástí práce je i srovnávací analáza obou výše zmíněných systémů.
Analýza regionální železniční trati
Baroch, Michal ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Haas, Václav (oponent)
Práce pojednává o regionální železniční trati č. 173 Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun se zaměřením na úsek Praha-Smíchov - Nučice. Cílem práce bylo zjištění kvality tratě a možnost eventuálních zřízení nových železničních zástávek. Hypotéza se potvrdila. Pro trať by bylo přínosné, kdyby vznikly nové železniční zastávky. Nicméně realizace je poněkud složitější, než potvrzená hypotéza.
Analýza dopravní infrastruktury v regionu Praha - západ
Rákosník, Jonáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sodomka, Jaroslav (oponent)
Práce objasňuje dopravní procesy ve veřejné hromadné osobní dopravě v oblasti Praha - západ. Zabývá se vývojem infrastruktury, analýzou stávající infrastruktury a nabízí možná řešení problémů stávající infrastruktury v oblasti.
Pražská integrovaná doprava
Rubková, Lenka ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melechovský, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rozbor Pražské integrované dopravy, na nalezení jejich silných a slabých stránek. Teoretická část obsahuje IDS, praktická část se zabývá analýzou PID. Rozbor kapitol v praktické části odpovídá kapitolám z teoretické části. Nejdříve je zmiňováno o historii PID, o dopravních prostředcích v současnosti užívaných v Praze, kde je analyzovaná MHD a vnější hromadná doprava PID, dále jízdné, záchytná parkoviště P+R, vozový park a preference MHD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.