Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 177 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Matka předškolního dítěte v roli učitelky v mateřské škole
BRUSNICKÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit, jak ženy, které jsou matkami dítěte ve věku od dvou do sedmi let a zároveň učitelkami v mateřských školách, zvládají náročnost obou životních rolí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se věnují historii učitelek v předškolních zařízeních a proměnám mateřství v historickém kontextu, učitelství v mateřské škole i mateřství v dnešní době, náročnostem obou rolí, psychickým a fyzickým problémům, ke kterým jsou matky i učitelky náchylnější, a různým způsobům a možnostem psychohygieny. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno kvantitativní metodou, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Byl stanoven následující výzkumný problém: Jaký má podle učitelek mateřských škol vliv mateřství na jejich profesní život? Výzkumný soubor tvořily učitelky mateřských škol, které mají dítě nebo děti ve věku od dvou do sedmi let a zároveň byly učitelkami v mateřské škole ještě před vlastním mateřstvím.
Poslech artificiální hudby v mateřské škole
ZABLOUDILOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pro děti z mateřské školy nabídku aktivit, které jim přiblíží artificiální hudbu. Záměrem těchto aktivit je podpořit v dítěti vztah k hudbě, porozumění hudební skladbě a seznámit ho s hudebními nástroji. Teoretická část práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte v oblasti emocí, představivosti, pozornosti a hudby. Dále charakterizuje poslechové činnosti v mateřské škole a metodiku těchto činností, a to v každé věkové skupině. Praktickou část tvoří nabídka činností spjatých s artificiální hudbou, které se prolínají všemi oblastmi vzdělávání.
Jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy
Sadílková, Kristýna ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji, jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního věku, konkrétně psychický vývoj, sociální a emoční vývoj a rozvoj vnímání. Dále charakteristiku rodin dle několik autorů, základní funkce a typy rodin dle hledisek. Samostatnou kapitolu poté věnuji náhradní rodinné péči a jejím formám. Následuje popis dramatické výchovy, cílů dramatické výchovy, metod a technik dramatické výchovy, zvolené vhodné metody a techniky pro děti v mateřské škole a osobnost učitele dramatické výchovy v MŠ. Praktická část je zaměřená na akční výzkum v podobě pěti různých lekcí dramatické výchovy na téma rodina a jejich odlišnosti, kterým předchází rozhovor s dětmi na dané téma a též zakončuje. Pomocí kterých zjišťuji, co děti vědí o tématu rodina a o odlišnosti v rodinách. Dalším cílem je zjistit, jak lze přiblížit dětem odlišnosti v rodinách prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem s osmi vybranými respondenty zjišťuji, jak často a jakým způsobem paní učitelky v mateřských školách pracují s tématem rodina a jaké typy rodin dětem vštěpují a jaké naopak ne. V praktické části též krátce...
Jak rodiče regulují chování svých předškolních dětí
BANDOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce zkoumá pohled rodičů na to, jak regulují chování svých předškolních dětí, jakými způsoby se snaží dětské chování usměrnit, jak tyto postupy a jejich vliv na dítě vnímají a co podle nich vstupuje do kontextu jejich výchovného vedení. V teoretické jsou popsána vývojová specifika předškolního věku, role rodiče, determinanty rodičovského chování, výchova a výchovné prostředky. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkumný design, konkrétně mnohonásobnou případovou studii. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se šesti rodiči předškolních dětí. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že rodiče usměrňují chování svých předškolních dětí čtyřmi základními způsoby. Analýza získaných dat rovněž poskytuje vhled do kontextu regulace dětského chování, do něhož rodiče řadí své vlastní prožitky a různorodé determinanty, které modifikují podobu jejich rodičovského chování.
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
PODVALSKÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.
Adaptace dětí v mateřské škole z pohledu jejich matek
DOBROVOLNÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí na vstup do mateřské školy z pohledu jejich matek. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte, vztah matka a dítě, citovou vazbu mezi matkou a dítětem a na připravenost dítěte na vstup do mateřské školy. Dále zastoupením aspektů adaptace v rámcovém programu pro předškolní vzdělávání a charakteristikou mateřských center. V praktické části je na základě dotazníkového šetření vyhodnocováno, jak toto období prožívají děti a jejich matky, jak se cítí, jaké adaptační mechanismy jim pomáhají tyto situace zvládnout, zda nějakým způsobem byla adaptace ovlivněna návštěvou mateřského centra nebo jiného zařízení před nástupem do mateřské školy.
Možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy
Šulcová, Helena ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace...
Jak motivovat děti ke čtenářství: akční výzkum v mateřské škole
Papayová, Vanda ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat děti předškolního věku ke čtenářství a zároveň zlepšení jejich čtenářské pregramotnosti. Cílem mé práce bylo, aby si děti předškolního věku vytvořily kladný vztah ke čtenářství a také abych je namotivovala k zájmu o knihy za pomoci realizovaných aktivit. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V části teoretické se zabývám vysvětlováním pojmů jako je čtenářství, čtenářská pregramotnost a gramotnost, dále uvádím faktory, které ovlivňující dětského čtenáře, také se zabývám rolemi četby a rozvojem čtenářství. Druhá kapitola pojednává o rozvoji čtenářství a o motivaci. Poslední kapitola v teoretické části je o současné literatuře. V empirické části popisuji realizovaný akční výzkum ve vybrané mateřské škole. Během akčního výzkumu jsem si stanovila problém a následně jsem si určila návrh na podporu motivace dětí ke čtenářství. V rámci výzkumného šetření jsem za pomoci své vedoucí práce sestavila dotazník (pretest a posttest), který jsem následně zpracovala a vyhodnotila. Při shrnutí a vyhodnocení získaných dat jsem došla k závěru, že aktivity, které jsem s dětmi realizovala, byly úspěšné. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, předškolní dítě, motivace ke čtenářství, mateřská škola
Sociální život dětí s poruchami autistického spektra v předškolním věku
ŠVÝCARSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá poruchami autistického spektra, sociálním životem zdravých dětí v porovnání s dětmi s poruchami autistického spektra, triádou poškození u dětí s PAS- sociálním chováním, komunikací a představivostí. Také popisuje sociální život rodiny s dětmi s PAS nebo pohled okolí na děti s touto poruchou a jejich rodiny. Empirická část se zabývá zkoumáním sociálního života dvou rodin, ve kterých jsou chlapci v předškolním věku s poruchou autistického spektra. Data budou získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s matkami chlapců. Hlavním cílem práce je postihnout sociální život děti v předškolním věku s PAS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 177 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.