Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Sportovní vyžití žáků staršího školního věku v Příbrami
Malá, Daniela ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá sportovním vyžitím žáků staršího školního věku v Příbrami. Mapuje sportovní kluby ve městě, které mohou žáci navštěvovat, zabývá se jejich stručnou historií a kvalitou služeb. Práce pomocí dotazníku zjišťuje, jaké procento žáků staršího školního věku sportuje, který sport a klub v Příbrami si vybrali a z jakých důvodů tomu tak bylo. U žáků, kteří nesportují, se dotazník zaměřuje na příčiny nezájmu o sport, či absenci sportovního odvětví v Příbrami, o které by žáci měli zájem. Klíčová slova Příbram, sportovní vyžití, starší školní věk, sportovní kluby, volný čas, sport
Možnosti fyzioterapie a problematika plochonoží u dětí staršího školního věku
PODRACKÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou plochonoží u dětí staršího školního věku a fyzioterapeutickými postupy, kterými lze plochonoží ovlivnit. Lidská noha prodělala během vývoje velké změny a z orgánu původně určeného ke šplhání se stal orgán pro zajištění stoje, chůze a běhu. Plochonoží je velmi častou diagnózou, kterou rozumíme snížení až vymizení podélné či příčné nožní klenby. Cílem této práce bylo zmapovat fyzioterapeutické postupy, které lze použít u dětí staršího školního věku s plochonožím, navrhnout cvičební jednotku pro zlepšení postavení nožní klenby a nastínit vliv cvičení na plochonoží a celkovou posturu. V teoretické části je popsána anatomie nohy, funkce nohy a funkční vztahy chodidla v rámci celého těla, problematika plochonoží hlavně u dětí, charakteristika staršího školního věku, a velká část je věnována možnostem fyzioterapie při terapii ploché nohy. Praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Cílovou skupinou mého výzkumu byli dvě děvčata ve věku 12 a 13 let a chlapec ve věku 12 let. Terapie probíhala po dobu 8 týdnů, z toho jedenkrát týdně pod mým dohledem a pacienti měli za úkol denně cvičit zadané cviky. Data byla zpracována na základě vstupního a výstupního kineziologického vyšetření a doplněna fotodokumentací. Součástí vyšetření bylo objektivní hodnocení pomocí 3D skeneru. Na podkladě zjištěných dat byly sestaveny jednotlivé kazuistiky, krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán. Cvičební jednotku jsem navrhla předběžně a během terapie jsem ji upravovala dle schopností a momentálního stavu každého pacienta. Součástí posledního sezení byl rozhovor o subjektivních pocitech pacienta z proběhlé terapie. U všech probandů došlo aktivním cvičením plosky nohy k pozitivnímu ovlivnění postavení nožní klenby, dolních končetin a celkového držení těla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.