Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání práce fotografky Nan Goldin a dnešního uživatele Instagramu
Valentová, Marie ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Současná rozšířená tvorba na sociálních sítích jako Instagram přivádí médium fotografie do nových kontextů. Fotografie se stává prostředkem okamžité komunikace a mění se některé její historicky dané funkce. Kontinuálnost tvorby na Instagramu, osobní perspektiva, s jakou uživatelé této sítě tvoří, i neustálá přítomnost fotoaparátu, která dnes uživatele provází, činí tuto současnou tvorbu v mnoha ohledech analogickou s uměleckou prací Nan Goldin. Fotografickou esejí Balada o sexuální závislosti (1986) Goldin představila svůj vizuální deník, ve kterém až s obsesivní kontinuálností zachycovala život komunity, jíž byla součástí. Esej je pořízena z hluboce osobní perspektivy, zobrazuje intimní náměty a klade důraz na popsání Goldininých osobních vztahů. Publikaci Balady a vznik Instagramu od sebe dělí více než dvacet pět let a v mnohém se odlišují. Přesto však tato práce předpokládá, že srovnání v mnohém podobných tvůrčích charakteristik umožní popsat proměnu funkce fotografie, současné tendence v estetice i volbě námětů, význam instagramové tvorby pro uživatele a celkové porozumění společenské role sdílené fotografie v historickém kontextu. Zvolenými metodami pro provedení komparace budou sémiotická vizuální analýza, sociálně-sémiotická vizuální analýza a pozorování.
Reprezentace genderu na fotografiích nové vlny female gaze
Rosůlková, Magdaléna ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
Cílem práce je kvalitativní analýza fotografií autorek nové vlny female gaze a porovnání s tvorbou feministických průkopnic v oblasti fotografie. Pro tyto účely se práce věnuje fotografiím Arvidy Bystr​öm​, Petry Collins, Harley Weir a Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, které byly publikované v módních magazínech ​Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed ​a ​Vice​. Teoretická část se zabývá tím, jak je ženská identita formována dominantní ideologií v západní kultuře a vlivem patriarchálního paradigmatu na vizuální reprezentaci žen v umění, popkultuře a reklamě. Jsou zde popsány klíčové feministické koncepty od Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, Johna Bergera, Laury Mulvey a dále teorii Dívky, gagafeminismus a xenofeminismus. Druhá část práce obsahuje sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií a výsledky výzkumu, které zaznamenaly změnu témat female gaze autorek s aktuálním zaměřením na virtuální reprezentaci a proměnu identity ženna sociálních sítích. Tato práce může obohatit další výzkum věnující se feministické estetice, módní žurnalistice, fotografie, reklamě a sociálním sítím
Srovnání práce fotografky Nan Goldin a dnešního uživatele Instagramu
Valentová, Marie ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Současná rozšířená tvorba na sociálních sítích jako Instagram přivádí médium fotografie do nových kontextů. Fotografie se stává prostředkem okamžité komunikace a mění se některé její historicky dané funkce. Kontinuálnost tvorby na Instagramu, osobní perspektiva, s jakou uživatelé této sítě tvoří, i neustálá přítomnost fotoaparátu, která dnes uživatele provází, činí tuto současnou tvorbu v mnoha ohledech analogickou s uměleckou prací Nan Goldin. Fotografickou esejí ​Balada o sexuální závislosti (1986) ​Goldin představila svůj vizuální deník, ve kterém až s obsesivní kontinuálností zachycovala život komunity, jíž byla součástí. Esej je pořízena z hluboce osobní perspektivy, zobrazuje intimní náměty a klade důraz na popsání Goldininých osobních vztahů. Publikaci ​Balady ​a vznik Instagramu od sebe dělí více než dvacet pět let a v mnohém se odlišují. Přesto však tato práce předpokládá, že srovnání v mnohém podobných tvůrčích charakteristik umožní popsat proměnu funkce fotografie, současné tendence v estetice i volbě námětů, význam instagramové tvorby pro uživatele a celkové porozumění společenské role sdílené fotografie v historickém kontextu. Zvolenými metodami pro provedení komparace budou sémiotická vizuální analýza, sociálně-sémiotická vizuální analýza a pozorování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.