Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Měření okamžité spotřeby automobilu
Hudeček, Vít ; Vojáček, Zdeněk (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je souhrn různých způsobů měření spotřeby paliva automobilu. Ať už spotřeby okamžité, tak i průměrné. V úvodu je popsáno proč je důležité mít přehled o spotřebě paliva. Následuje průřez různými způsoby měření spotřeby a vlivů ovlivňující tyto hodnoty.
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Weidenhöfer, Jan ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou emisí u osobních automobilů se zaměřením na legislativní testy v zemích Evropské unie. Úvodem je čtenář stručně informován o historickém kontextu a současných legislativních požadavcích na moderní osobní vozy v Evropě i dalších částech světa. Následující část je věnována jízdnímu testu NEDC se zvláštním důrazem na popis a zhodnocení metod, kterými výrobci dokázali uměle snižovat emise svých automobilů. Stěžejní částí práce jsou kapitoly věnované nově zaváděnému měření pomocí globální metodiky WLTP a zejména měření v reálném provozu RDE. Důležitou součástí těchto kapitol je rozbor výhod a nevýhod nových metodik a problematiky jejich zavádění do praxe.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací prostupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, SCR katalyzátorům a softwaru pro 1D simulace. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro simulaci prostupu tepla skříní, pokud jsou vstupní veličiny proměnné v čase a simulaci výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výsledných hodnot a návrh dalšího postupu.
Stanovení aktivních emisí elektromobilů
Kaštánek, Petr ; Bayer, Robert (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ekologií vozidel se spalovacími motory a elektromotory, a to jak z hlediska provozu, tak i z hlediska výroby daného paliva, případně elektřiny. Bližší zaměření je na aktivní a pasivní emise automobilů se spalovacím i elektrickým motorem. Jsou rozebrány zdroje emisí, jejich možnosti snižování a měřicí metody určené k jejich stanovení při výrobě automobilu WLTP a NEDC. Blíže jsou rozebrány emise z nevýfukových zdrojů. Dále je navržen měřicí přístroj založený na mikrokontroleru Arduino. Tento přístroj je posléze použit pro měření pevných částic z pneumatik a brzd při provozu vozidel se spalovacím motorem a elektromotorem.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací prostupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, SCR katalyzátorům a softwaru pro 1D simulace. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro simulaci prostupu tepla skříní, pokud jsou vstupní veličiny proměnné v čase a simulaci výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výsledných hodnot a návrh dalšího postupu.
Stanovení aktivních emisí elektromobilů
Kaštánek, Petr ; Bayer, Robert (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ekologií vozidel se spalovacími motory a elektromotory, a to jak z hlediska provozu, tak i z hlediska výroby daného paliva, případně elektřiny. Bližší zaměření je na aktivní a pasivní emise automobilů se spalovacím i elektrickým motorem. Jsou rozebrány zdroje emisí, jejich možnosti snižování a měřicí metody určené k jejich stanovení při výrobě automobilu WLTP a NEDC. Blíže jsou rozebrány emise z nevýfukových zdrojů. Dále je navržen měřicí přístroj založený na mikrokontroleru Arduino. Tento přístroj je posléze použit pro měření pevných částic z pneumatik a brzd při provozu vozidel se spalovacím motorem a elektromotorem.
Automobily jako zdroje znečišťujících látek a skleníkových plynů ve světle právní úpravy
Vodička, Jiří ; Fiala, Zdeněk (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou, kterou nelze v České republice označit za klasickou, ale v době klimatických změn a nutnosti přechodu k bezemisní dopravě a udržitelnému vývoji společnosti, za zcela stěžejní. Práce rámcově představuje unijní (a související národní) právní úpravu typového schvalování nových vozidel se zaměřením na zkušební cykly WLTP a RDE. Disertace analyzuje emisní normy Euro, které definují mezní limity pro znečišťující látky emitované vozidly a zároveň analyzuje unijní právní úpravu emisí CO2 z nových vozidel. Pro rozvoj bezemisní dopravy je zásadní dostatečná infrastruktura (př. dobíjecí stanice) a z tohoto důvodu je rozebírána předmětná právní úprava týkající se infrastruktury pro alternativní paliva, ale i vybraných alternativních paliv. Práce se taktéž zabývá konkrétními nástroji právní regulace (přímými i nepřímými), jejichž využití by mohlo dopomoci k rozvoji bezemisní dopravy a zároveň zlepšení kvality vnějšího ovzduší, a to zejména ve městech. V rámci nepřímých nástrojů je analyzována státní podpora a další finanční pobídky, jejichž cílem je podpořit rozvoj bezemisní dopravy. Analyzované přímé nástroje právní regulace zahrnují programy zlepšování kvality ovzduší, akční plány a nízkoemisní zóny, které jsou komparovány s německou právní úpravou. Tyto nástroje...
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Weidenhöfer, Jan ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou emisí u osobních automobilů se zaměřením na legislativní testy v zemích Evropské unie. Úvodem je čtenář stručně informován o historickém kontextu a současných legislativních požadavcích na moderní osobní vozy v Evropě i dalších částech světa. Následující část je věnována jízdnímu testu NEDC se zvláštním důrazem na popis a zhodnocení metod, kterými výrobci dokázali uměle snižovat emise svých automobilů. Stěžejní částí práce jsou kapitoly věnované nově zaváděnému měření pomocí globální metodiky WLTP a zejména měření v reálném provozu RDE. Důležitou součástí těchto kapitol je rozbor výhod a nevýhod nových metodik a problematiky jejich zavádění do praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.