Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Televize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívek
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...
Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu
Mikešová, Kateřina ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Fotografie a móda: vznik prázdného obrazu se zabývá fenoménem módní fotografie tak, jak se objevuje v lifestylových magazínech. Hypotézou této práce je, že současná módní fotografie používající ke svému vzniku kreativní postupy malby popírá hlavní diskurzívní předpoklad fotografického média - totiž že jde o otisk reality - přitom ale tento nárok u svých recipientů předpokládá, a fotografické médium tím zneužívá. Módní fotografie navíc neustálým opakováním a zobrazováním identických objektů - jejichž reálný předobraz neexistuje, a které pouze odkazují k neurčitému referentu - dává vzniknout prázdnému obrazu s nulovým významem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji
HOLUBOVÁ, Pavla
Bakalářská práce s názvem Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji je zaměřena na otázku důležitosti fyzického vzhledu (post)moderního jedince a vzrůstajícího vlivu médií ve společnosti. Teoretická část se soustředí na témata médií, reklamy, fyzického vzhledu člověka, a také uvádí základní údaje o vybrané oblasti (Ústecký kraj), která tvoří základní soubor pro cílovou populaci. Pro sběr primárních dat byl zvolen kvantitativní výzkum. Použita byla sekundární analýza dat-obsahová analýza dokumentů, metoda dotazování-technika dotazník. Obsahová analýza dokumentů čerpá z literárních zdrojů, internetových dokumentů, časopisů, monografií. Dotazník byl anonymní, byl kombinací otázek otevřených a uzavřených, kterých bylo celkem 27. Úvodní otázky byly zaměřené na obecné informace o respondentovi, ostatní se pak zaměřily na vliv médií (reklamy, internetu, televize,{\dots}) a na fyzický vzhled osob v Ústeckém kraji. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou mladší věkové kategorie více ovlivněny reklamou (médii) při vnímání vlastního vzhledu, zejména při využívání výrobků (krémy, zeštíhlující přípravky, dietní prostředky,{\dots}) či služeb (manikúra, kadeřnictví, fitness,{\dots}) podporujících fyzický vzhled, než skupiny obyvatel ve věku vyšším. Hypotéza práce: Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji s rostoucím věkem klesá předpokládala, že mladší věkové kategorii jsou médii více ovlivněny než věkové kategorii osob staršího věku. Výzkum však ukázal, že většina dotázaných se domnívá, že při posuzování vlastního fyzického vzhledu médii ovlivněna není. Bylo ale zjištěno, že věková kategorie, která nejvíce reklamě (médiím) podléhá, je právě kategorie dotázaných mezi 18. a 29. rokem. Většina dotázaných tvrdí, že neposuzuje vlastní vzhled podle osob vystupujících v médiích a neužívá prostředky zlepšující fyzický vzhled na základě vlivu reklamy, médií. Během zpracování výsledků bylo patrné, že je značný rozdíl mezi muži a ženami v ovlivnění reklamou či užívání nejrůznějších prostředků či služeb zdokonalujících fyzický vzhled. Práce však nebyla zaměřena na dotázané z hlediska pohlaví a z toho důvodu toto rozdělení ve výsledcích práce zahrnuto není. Otázka ovlivnění fyzického vzhledu osob médii je však zajímavá nejen z hlediska pohlaví ale i věku, neboť současná reklama působí do určité míry na vnímání fyzického vzhledu dotázaných v různých věkových kategoriích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.