Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematické modely pneumatik
Straka, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou modelování pneumatik pro počítačové simulace. Cílem práce je výčet a popsání aktuálně používaných matematických modelů pneumatik a jejich vzájemné porovnání. V práci jsou popsány modely kartáčové, Fiala, Magic Formula (Pacejka), FTire, UA-Gim, 521 a DELFT. Jednotlivé modely jsou následně porovnány pomocí simulací v softwaru MSC ADAMS Car. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů s komentářem a zhodnocením. Tato práce slouží k vytvoření přehledu v oblasti aktuálně používaných matematických modelů pneumatik v počítačových simulacích.
Identifikace parametrů matematického modelu pneumatik
Olišar, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zjištěním parametrů rovnic matematického modelu pneumatiky Magic Formula pro případ příčného skluzu u pneumatiky, která se používá na vozech Formule Student. Autor i vedoucí práce znají přesný typ této pneumatiky, nicméně společnost Calspan, jež data použitá v této práci naměřila, neumožňuje jejich šíření v neanonymizované podobě, proto v práci není konkrétní typ pneumatiky uveden. Úvodní teoretická část práce osvětluje hlavní pojmy vztahující se k pneumatice, stručně představuje některé matematické modely pneumatik a dále pak možnosti experimentálního zjišťování charakteristik pneumatiky, které se používají k vytvoření matematického modelu. Práce následně ukazuje kompletní postup zpracování surových dat z laboratorního měření užitím skriptů vytvořených v programu Matlab. Hlavními vstupními proměnnými jsou úhel boční směrové úchylky, boční síla, zatěžující síla a úhel naklopení kola. Surová data jsou rozdělena na jednotlivé zátěžné stavy, jsou vypočteny hlavní koeficienty (B, C, D, E, Sh, Sv) rovnice Magic Formula a následně jednotlivé parametry (pCy1, pDy1, pDy2, ad.). Ty jsou zjištěny proložením naměřených dat rovnicemi Magic Formula metodou nejmenších čtverců. Práce má dva hlavní výstupy. Prvním je sestava skriptů, jež se dají použít pro vytvoření TIR souboru pro případ jednoduchého příčného skluzu jiných libovolných pneumatik z měření se vstupními daty v obdobném formátu. Druhým výstupem je samotný TIR soubor koeficientů pneumatiky pro případ příčného skluzu, jež může být dále použit pro simulace jízdní dynamiky vozu Formule Student. Práce rovněž ukazuje srovnání mnou vypočtených koeficientů a těch, které byly získány pomocí softwaru Optimum Tire společností Calspan. Dále je pak v práci ukázán vliv zatížení a úhlu naklopení kola na velikost boční síly.
Matematické modely pneumatik
Straka, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou modelování pneumatik pro počítačové simulace. Cílem práce je výčet a popsání aktuálně používaných matematických modelů pneumatik a jejich vzájemné porovnání. V práci jsou popsány modely kartáčové, Fiala, Magic Formula (Pacejka), FTire, UA-Gim, 521 a DELFT. Jednotlivé modely jsou následně porovnány pomocí simulací v softwaru MSC ADAMS Car. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů s komentářem a zhodnocením. Tato práce slouží k vytvoření přehledu v oblasti aktuálně používaných matematických modelů pneumatik v počítačových simulacích.
Identifikace parametrů matematického modelu pneumatik
Olišar, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zjištěním parametrů rovnic matematického modelu pneumatiky Magic Formula pro případ příčného skluzu u pneumatiky, která se používá na vozech Formule Student. Autor i vedoucí práce znají přesný typ této pneumatiky, nicméně společnost Calspan, jež data použitá v této práci naměřila, neumožňuje jejich šíření v neanonymizované podobě, proto v práci není konkrétní typ pneumatiky uveden. Úvodní teoretická část práce osvětluje hlavní pojmy vztahující se k pneumatice, stručně představuje některé matematické modely pneumatik a dále pak možnosti experimentálního zjišťování charakteristik pneumatiky, které se používají k vytvoření matematického modelu. Práce následně ukazuje kompletní postup zpracování surových dat z laboratorního měření užitím skriptů vytvořených v programu Matlab. Hlavními vstupními proměnnými jsou úhel boční směrové úchylky, boční síla, zatěžující síla a úhel naklopení kola. Surová data jsou rozdělena na jednotlivé zátěžné stavy, jsou vypočteny hlavní koeficienty (B, C, D, E, Sh, Sv) rovnice Magic Formula a následně jednotlivé parametry (pCy1, pDy1, pDy2, ad.). Ty jsou zjištěny proložením naměřených dat rovnicemi Magic Formula metodou nejmenších čtverců. Práce má dva hlavní výstupy. Prvním je sestava skriptů, jež se dají použít pro vytvoření TIR souboru pro případ jednoduchého příčného skluzu jiných libovolných pneumatik z měření se vstupními daty v obdobném formátu. Druhým výstupem je samotný TIR soubor koeficientů pneumatiky pro případ příčného skluzu, jež může být dále použit pro simulace jízdní dynamiky vozu Formule Student. Práce rovněž ukazuje srovnání mnou vypočtených koeficientů a těch, které byly získány pomocí softwaru Optimum Tire společností Calspan. Dále je pak v práci ukázán vliv zatížení a úhlu naklopení kola na velikost boční síly.
Modely a charakteristiky pneumatik
Jeřábek, Miroslav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce mapuje historii a vývoj výpočtového modelování pneumatiky. Se zvyšujícími požadavky dopravy bylo nutno začít sledovat vlastnosti a charakteristiky pneumatik s cílem jejich trvalého zlepšování. S nástupem výpočetní techniky byly zdokonaleny matematické výpočtové modely nebo byly nově vytvořeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.