Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium magnetoreologického hřídelového těsnění
Pavlíček, Dušan ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem magnetoreologického těsnění. Cílem práce je stanovení provozních parametrů rotačního magnetoreologického hřídelového těsnění. V práci je stanoven vliv magnetického pole a otáček na tlakovou únosnost a velikost ztrátového momentu těsnění. Provozní parametry byly měřeny na zkonstruovaném experimentálním zařízením. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že magnetoreologické těsnění se vyznačuje velkou tlakovou únosností. Jeho nevýhody jsou velký brzdný ztrátový moment a prosakování nosného oleje z magnetoreologické kapaliny. Tyto problémy byly vyřešeny novou konstrukcí magnetického obvodu, která byla identifikována jako magnetoreologické gradientní svěrné těsnění (MRGPS).
Sedimentace MR kapaliny při startu nového vesmírného nosiče
Berka, Pavel ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Práce se zabývá experimentálním zjištěním míry sedimentace magnetoreologické (MR) kapaliny, vystavené účinkům zrychlení 1-6 G, čímž je simulováno přetížení při startu vesmírného nosiče. Cílem práce je poskytnout nové poznatky o sedimentaci MR kapalin. V práci je popsán kompletní experiment akcelerované i dlouhodobé sedimentace, včetně nově vyvinuté metody hodnocení míry sedimentace MR kapalin a měřícího zařízení zkonstruovaného pro tuto metodu. Výsledky této práce budou použity při vývoji nového tlumícího systému uložení ná-kladu ve vesmírných nosičích ESA.
Zlepšení sedimentační stability MR kapalin použitím bentonitových jílů
Michal, Lukáš ; Vimmr, Jan (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sedimentační stability magnetoreologických kapalin, která představuje jednu z nejdůležitějších vlastností určujících spolehlivost těchto kapalin. Vyšší sedimentační stability může být dosaženo několika způsoby. Metody, které jsou blíže zkoumány v této práci, jsou polymerizace částic a přidání aditiv na bázi jílových minerálů. Obě dosahují pozitivních výsledků projevující zvýšenou sedimentační stabilitu. V případě některých aditiv je však účinek mnohem vyšší. Konkrétně aditivum CLAYTONE 40 dosahuje nižší rychlosti sedimentace částic při zachování stejné viskozity jako komerční kapalina LORD-122ED. Výsledky přináší podstatné poznání ve zkoumané oblasti a mohou přiblížit magnetoreologické kapaliny k širšímu komerčnímu využití.
Hydraulické tlumiče podvozků kolejových vozidel
Odehnal, Lukáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především konstrukčním řešením různých adaptivních tlumičů určených pro podvozky kolejových vozidel. Nejprve je sestaven obecný přehled informací týkajících se tohoto tématu. Následně jsou v hlavní části práce detailněji rozebrány současné konstrukce adaptivních tlumičů, které již byly testovány v praxi. Na závěr práce jsou konstrukce tlumičů včetně použitých parametrů porovnány za účelem získání dostatečně velkého statistického souboru, který by měl vést k usnadnění vývoje nového elektronicky řiditelného tlumiče na VUT v Brně.
Trvanlivostní test magnetoreologické kapaliny za vysoké teploty
Grygárek, David ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chováním magnetoreologické kapaliny během trvanlivostního testu. V první části jsou popsány základní vlastnosti MR kapalin a je definován parametr LDE (Lifetime Dissipated Energy) sloužící pro předpověď životnosti MR kapalin. Vlastní práce se zabývá realizací experimentu měřícím část trvanlivostního testu při teplotě 70°C a sledováním meze kluzu, viskozity, zbytkové magnetizace.
Testování sportovního automobilového odpružení
Čípek, Pavel ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá testováním sportovního automobilového odpružení, resp. testováním rychlého magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu odpovídajícímu čtvrtinovému modelu automobilu. Použitý rychlý magnetoreologický tlumič má časovou odezvu na řídící signál 2 ms. Pokud je časová odezva magnetoreologického tlumiče dostatečně krátká (řádově jednotky ms) lze teoreticky (na základě v minulosti provedených simulací) dosáhnout zlepšení jízdní bezpečnosti (lepší stabilita přítlačné síly kola na vozovku), resp. komfortu (snížení vibrací). Tato práce se snaží toto tvrzení reálným experimentem dokázat, což se řadou experimentů podařilo.
Testování magnetického těsnění
Pavlíček, Dušan ; Sabo, Karol (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
S použitím magnetických kapalin byly realizovány nové přístroje a nové technologie, které jsou v mnohém ohledu výhodnou alternativou k dosavadním, díky výjimečným vlastnostem těchto kapalin. V současné době neexistuje žádné vhodné zařízení pro testování magnetického těsnění, a proto se tato práce zabývá návrhem standu pro testování magnetického těsnění.
Konstrukční návrh „fail-safe“ magnetoreologického tlumiče
Hašlík, Igor ; Novák, Petr (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem takzvaného fail-safe systému magnetoreologického tlumiče. V úvodní části je obsaženo shrnutí vědomostí potřebných pro vývoj takového zařízení. Dále jsou uvedeny některé současné systémy. Následuje přehled koncepčních řešení tlumiče, z nichž je vybrána varianta ke zpracování v konstrukční části. Nakonec je sestaven zjednudušený magnetický a hydraulický model tlumiče.
Studium sedimentace MR kapalin pro kosmické aplikace
Vančurová, Martina ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálním určením vlivu velikosti železných částic na rychlost sedimentace magnetoreologických (MR) kapalin. Jsou zde zkoumány MR kapaliny od tří výrobců: Liquids Research Limited (Velká Británie), HaoHua (Čína) a LORD Corporation (USA). V přehledu současného poznání jsou shrnuty články, které popisují vliv různých vlastností MR kapalin na jejich sedimentaci. V práci je popsán vývoj skriptu v programu Matlab, který detekuje částice na vstupních snímcích pořízených elektronovým mikroskopem a měří jejich velikost. Částice na některých snímcích jsou měřeny také ručně, částečně jako reference pro vyvíjený skript. Výsledky měření velikosti částic jsou pak porovnány se sedimentačními vlastnostmi zkoumaných MR kapalin.
Zlepšení sedimentační stability MR kapalin použitím bentonitových jílů
Michal, Lukáš ; Vimmr, Jan (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sedimentační stability magnetoreologických kapalin, která představuje jednu z nejdůležitějších vlastností určujících spolehlivost těchto kapalin. Vyšší sedimentační stability může být dosaženo několika způsoby. Metody, které jsou blíže zkoumány v této práci, jsou polymerizace částic a přidání aditiv na bázi jílových minerálů. Obě dosahují pozitivních výsledků projevující zvýšenou sedimentační stabilitu. V případě některých aditiv je však účinek mnohem vyšší. Konkrétně aditivum CLAYTONE 40 dosahuje nižší rychlosti sedimentace částic při zachování stejné viskozity jako komerční kapalina LORD-122ED. Výsledky přináší podstatné poznání ve zkoumané oblasti a mohou přiblížit magnetoreologické kapaliny k širšímu komerčnímu využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.