Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka vyjmenovaných slov na 1. stupni ZŠ
Kroutilová, Jitka ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou vyjmenovaných slov na 1. stupni, konkrétně ve 3. ročníku. Práce je členěna na teoretickou část, která se zaměřuje na postihnutí současných přístupů k výuce vyjmenovaných slov, a praktickou část, která popisuje práci s žáky metodou slovotvorných hnízd. Cílem teoretické části je popsat problematiku vyjmenovaných slov v současné pedagogické praxi, a to z pohledu jazykového, didaktického a z pohledu pedagogů. Práce se zaměřuje na využití souvislých smysluplných textů ve výuce. Cílem praktické části je ověřit, zda práce žáků se souvislými smysluplnými texty povede k menší chybovosti v pravopisu vyjmenovaných slov a zda je tato práce pro žáky dostatečně zajímavá. V teoretické části je hlavní metodou studium dostupných materiálů, analýza didaktických materiálů, učebnic a dalších publikací a rozhovory s jednotlivými pedagogy. V praktické části je použitou metodou kvalitativní výzkum, který se opírá o práci s vyjmenovanými slovy po P se skupinou osmi žáků metodou slovotvorných hnízd. Výsledky této práce jsou ověřeny porovnáním úspěšnosti vypracování kontrolního testu skupinou testovaných žáků a kontrolní skupinou. Do kontrolní skupiny byli vybráni žáci podobně úspěšní. S testovanými žáky byl proveden také rozhovor. Z rozhovorů s žáky vyplývá, že metoda slovotvorných hnízd je...
Problematika vyjmenovaných slov ve výuce českého jazyka
Tesařová, Petra ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vyučování vyjmenovaných slov v hodinách českého jazyka. Hlavním cílem práce bylo najít co nejefektivnější metodu výuky vyjmenovaných slov ve 3. ročníku základní školy. Teoretická část popisuje postavení vyjmenovaných slov v českém jazyce a zkoumá úskalí při jejich vyučování. Součástí teoretické části je také analýza učebnic českého jazyka pro třetí ročník základní školy. V závěru teoretické části vyhledávám jiné vyučovací metody vyjmenovaných slov, které by se daly ve výuce použít. V praktické části vytvářím materiály pro výuku vyjmenovaných slov zvolenou výukovou metodou (metoda slovotvorných hnízd) a následně tuto metodu ověřuji v praxi. Pro výzkumné šetření jsem zvolila kvalitativní metodu, a to akční učitelský výzkum. Se skupinou 6 žáků jsem se věnovala výuce vyjmenovaných slov metodou slovotvorných hnízd a následně porovnala svou výzkumnou skupinu se zbytkem třídy, který se učil tradiční metodou. Na závěr jsem obě skupiny otestovala. Ze závěrečného testu vyplynulo, že metoda slovotvorných hnízd je účinnější než metoda tradiční. Klíčová slova Vyjmenovaná slova, výukové metody, pravopis, třetí ročník základní školy, analýza učebnic, metoda slovotvorných hnízd
Jazykové hry ve 3. a 4. ročníku na prvním stupni ZŠ
Štuksová, Marie ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Český jazyk je pro některé žáky předmětem nepřitažlivým a nezábavným. Ve své práci se zabývám jazykovou hrou, kterou bych chtěla podpořit zájem o tento předmět. V teoretické části vymezuji učivo o slovních druzích a vyjmenovaných slovech. Popisuji algoritmy a zásady, které by se při tomto učivu měly dodržovat. Dále se zabývám vymezením pojmu hra a jejímu místu v životě dítěte. Také vysvětluji pojmy didaktická hra a jazyková hra. V praktické části vyhodnocuji dotazník, který se týká jazykových her ve třetím a čtvrtém ročníku. Vyhodnocuji v něm, jak učitelé na hry nahlížejí, jak k nim žáky motivují a zda hrají žáci tyto hry se zájmem. Tato část také obsahuje zásobník jazykových her, které jsou určeny k upevnění a procvičení učiva vyjmenovaných slov a slovních druhů. Po určitých úpravách můžeme tyto hry využít i při procvičení jiného učiva v českém jazyce. Snažila jsem se co nejvíce propojit teorii s praxí. Hlavním cílem mé práce je, aby uvedené poznatky a hry přinesly žákům zajímavější a zábavnější metody výuky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.