Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 494 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zabývá volným časem žáků Střední zdravotnické školy v Mostě. Práce mapuje problematiku jejich aktivit ve volném čase. Teoretická část této bakalářské práce definuje pojem volného času, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující volnočasové aktivity. Dále tato práce vysvětluje výchovu ve volném čase, především funkce výchovy a obsah výchovy. Část práce se věnuje rizikovému chování žáků, jednak typům rizikového chování jedinců, jednak se věnuje i možným krokům, kterými lze tomuto chování předcházet. Další část práce se věnuje sociálním sítím, na kterých žáci tráví spoustu volného času. V praktické části bakalářské práce jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě. Primárním cílem je zjistit, zda jsou žáci spokojeni s množstvím svého volného času, jeho náplní, ale také to, jakým aktivitám se věnují ve svém volném čase. Nezbytné je také zjistit, zda využívají volnočasová zařízení ve městě, případně která z nich využívají. Na základě provedeného dotazníkového šetření bylo dosaženo výše uvedeného cíle. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, volnočasové aktivity, rizikové faktory volného času, sociální sítě,...
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
Příměstský kemp pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Martincová, Aneta ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje charakteristice dítěte školního věku a blíže popisuje děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáky se specifickými poruchami učení a chování. Výstupem bakalářské práce je struktura příměstského kempu, která nabízí aktivity, hry a činnosti, které jsou pro tyto děti vhodné, motivující a realizovatelné. Teoretická část charakterizuje školní věk, definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, zaměřuje se na specifické poruchy učení a chování v rámci speciální pedagogiky. Zkoumá také volný čas a výchovu v něm. V neposlední řadě vymezuje příměstský kemp, orientuje se na hru a motivaci a vyzdvihuje důležitost struktury u dětí s poruchami chování. Praktická část se věnuje struktuře příměstského kempu, která je tvořena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétněji pro děti se specifickými poruchami učení a chování. Příměstský kemp je rozplánován do 4 dnů. Náplní jsou hry, které jsou pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vhodné, dále kreativní činnosti a aktivity k rozvoji interpersonálního rozvoje dětí. Jednotlivé aktivity a hry pro děti se specifickými poruchami učení a chování jsou sepsány v souladu s odbornou literaturou, která se zaměřuje na děti s poruchou autistického spektra, děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich herní...
TJ Sokol Plzeň Doubravka v letech 1900-1950
VÍTOVCOVÁ, Jana Marie
Práce se zabývá historií TJ Sokol Plzeň Doubravka v letech 1900-1950. Zachycuje, jakým způsobem se TJ Sokol Doubravka rozvíjela, jaké významné události ji ovlivnily, ať už pozitivně, nebo negativně. Bakalářská práce je rozčleněna do celkem pěti kapitol. První z nich má zcela teoretický charakter a je zde zpracována problematika volného času. Další čtyři kapitoly se již týkají TJ Sokol Doubravka v prvních 50 letech její existence, přičemž se zkoumají jednotlivé historické události, které jsou chronologicky seřazeny.
Liturgický prostor kostela sv. Jakuba Staršího v římskokatolické farnosti Boršov nad Vltavou
ČERKL, Martin
Práce se zabývá liturgickým prostorem kostela sv. Jakuba Staršího v Boršově nad Vltavou. Začátkem stručně vymezuje pojem liturgie a nastiňuje jeho vývoj v historickém kontextu. Dále se obecně věnuje významu a dějinnému vývoji liturgického prostoru, zejména vlivu reformy II. vatikánského koncilu na jeho podobu. Popisuje římskokatolickou farnost Boršova nad Vltavou, jakožto územní společenství s přifařenými okolními obcemi, ve kterých se nacházejí sakrální stavby sloužící k liturgickým činnostem. Na základě výše popsaných faktů je hlavním cílem práce vyobrazení vývoje a současné podoby liturgického prostoru kostela sv. Jakuba Staršího. Závěrem představuje volnočasové aktivity ve farnosti, na kterých se podílí společenství farníků.
Tradiční grafické techniky ve volnočasové pedagogice
KAŠPAROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tradičními grafickými technikami ve volnočasovém zařízení. Cílem práce je uplatnit poznatky načerpané v teoretické části ve výchovně vzdělávacím projektu. Bakalářská práce se dělí se na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, na pedagogiku volného času, tradiční grafické techniky a tvořivost. Praktická část je zaměřena na výchovně vzdělávací projekt, který byl zrealizován v domě dětí a mládeže s dětmi z kroužku kreativity ve věku od deseti do dvanácti let. Práce obsahuje metodické listy, které popisují jednotlivé lekce včetně jejich námětu, úkolu, výchovně vzdělávacího cíle, motivace, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti. Během tří lekcí byly dětem poskytnuty základní informace o tradičních grafických technikách a vyzkoušely si tisk z výšky, technikou linoryt.
Volný čas jedince s omezenou mobilitou
PECHAROVÁ, Nikola
Diplomová práce se zabývá žitou zkušeností jedince na invalidním vozíku a tedy i získaným postižením. V práci je na základě interpretativní fenomenologické analýzy poukázáno na to, jak pohlíží jedinec na svůj volný čas, na možnou problematiku spojenou s jeho omezením a jak na jedince pohlíží i okolí. Teoretická část charakterizuje tělesné postižení a volný čas jedince s tělesným postižením. Praktická část popisuje žitou zkušenost jedince na invalidním vozíku.
Fyzická kondice dětí staršího školního věku ve vztahu k volnočasovým aktivitám
DVOŘÁKOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá fyzickou aktivitou dětí na základě jejich volnočasových aktivit. Za využití odborné literatury jsou zde popsány základní pojmy související s tématem, jako je volný čas, volnočasové aktivity, sport či charakteristika dětí staršího školního věku. Je zde použita kvantitativní metoda výzkumu formou dotazníku a jednoduchých fyzických testů u žáků 2. stupně dvou základních škol. Cílem práce je zjistit, jak vybraný vzorek žáků tráví volný čas a jak se liší aktivity a fyzická kondice dětí žijících na vesnici od dětí, které žijí ve městě.
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 494 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.