|
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zabývá volným časem žáků Střední zdravotnické školy v Mostě. Práce mapuje problematiku jejich aktivit ve volném čase. Teoretická část této bakalářské práce definuje pojem volného času, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující volnočasové aktivity. Dále tato práce vysvětluje výchovu ve volném čase, především funkce výchovy a obsah výchovy. Část práce se věnuje rizikovému chování žáků, jednak typům rizikového chování jedinců, jednak se věnuje i možným krokům, kterými lze tomuto chování předcházet. Další část práce se věnuje sociálním sítím, na kterých žáci tráví spoustu volného času. V praktické části bakalářské práce jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě. Primárním cílem je zjistit, zda jsou žáci spokojeni s množstvím svého volného času, jeho náplní, ale také to, jakým aktivitám se věnují ve svém volném čase. Nezbytné je také zjistit, zda využívají volnočasová zařízení ve městě, případně která z nich využívají. Na základě provedeného dotazníkového šetření bylo dosaženo výše uvedeného cíle. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, volnočasové aktivity, rizikové faktory volného času, sociální sítě,...
|
|
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
|
|
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
|
|
Příměstský kemp pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Martincová, Aneta ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje charakteristice dítěte školního věku a blíže popisuje děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáky se specifickými poruchami učení a chování. Výstupem bakalářské práce je struktura příměstského kempu, která nabízí aktivity, hry a činnosti, které jsou pro tyto děti vhodné, motivující a realizovatelné. Teoretická část charakterizuje školní věk, definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, zaměřuje se na specifické poruchy učení a chování v rámci speciální pedagogiky. Zkoumá také volný čas a výchovu v něm. V neposlední řadě vymezuje příměstský kemp, orientuje se na hru a motivaci a vyzdvihuje důležitost struktury u dětí s poruchami chování. Praktická část se věnuje struktuře příměstského kempu, která je tvořena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétněji pro děti se specifickými poruchami učení a chování. Příměstský kemp je rozplánován do 4 dnů. Náplní jsou hry, které jsou pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vhodné, dále kreativní činnosti a aktivity k rozvoji interpersonálního rozvoje dětí. Jednotlivé aktivity a hry pro děti se specifickými poruchami učení a chování jsou sepsány v souladu s odbornou literaturou, která se zaměřuje na děti s poruchou autistického spektra, děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich herní...
|
|
TJ Sokol Plzeň Doubravka v letech 1900-1950
VÍTOVCOVÁ, Jana Marie
Práce se zabývá historií TJ Sokol Plzeň Doubravka v letech 1900-1950. Zachycuje, jakým způsobem se TJ Sokol Doubravka rozvíjela, jaké významné události ji ovlivnily, ať už pozitivně, nebo negativně. Bakalářská práce je rozčleněna do celkem pěti kapitol. První z nich má zcela teoretický charakter a je zde zpracována problematika volného času. Další čtyři kapitoly se již týkají TJ Sokol Doubravka v prvních 50 letech její existence, přičemž se zkoumají jednotlivé historické události, které jsou chronologicky seřazeny.
|
|
Liturgický prostor kostela sv. Jakuba Staršího v římskokatolické farnosti Boršov nad Vltavou
ČERKL, Martin
Práce se zabývá liturgickým prostorem kostela sv. Jakuba Staršího v Boršově nad Vltavou. Začátkem stručně vymezuje pojem liturgie a nastiňuje jeho vývoj v historickém kontextu. Dále se obecně věnuje významu a dějinnému vývoji liturgického prostoru, zejména vlivu reformy II. vatikánského koncilu na jeho podobu. Popisuje římskokatolickou farnost Boršova nad Vltavou, jakožto územní společenství s přifařenými okolními obcemi, ve kterých se nacházejí sakrální stavby sloužící k liturgickým činnostem. Na základě výše popsaných faktů je hlavním cílem práce vyobrazení vývoje a současné podoby liturgického prostoru kostela sv. Jakuba Staršího. Závěrem představuje volnočasové aktivity ve farnosti, na kterých se podílí společenství farníků.
|
|
Tradiční grafické techniky ve volnočasové pedagogice
KAŠPAROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tradičními grafickými technikami ve volnočasovém zařízení. Cílem práce je uplatnit poznatky načerpané v teoretické části ve výchovně vzdělávacím projektu. Bakalářská práce se dělí se na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, na pedagogiku volného času, tradiční grafické techniky a tvořivost. Praktická část je zaměřena na výchovně vzdělávací projekt, který byl zrealizován v domě dětí a mládeže s dětmi z kroužku kreativity ve věku od deseti do dvanácti let. Práce obsahuje metodické listy, které popisují jednotlivé lekce včetně jejich námětu, úkolu, výchovně vzdělávacího cíle, motivace, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti. Během tří lekcí byly dětem poskytnuty základní informace o tradičních grafických technikách a vyzkoušely si tisk z výšky, technikou linoryt.
|
|
Volný čas jedince s omezenou mobilitou
PECHAROVÁ, Nikola
Diplomová práce se zabývá žitou zkušeností jedince na invalidním vozíku a tedy i získaným postižením. V práci je na základě interpretativní fenomenologické analýzy poukázáno na to, jak pohlíží jedinec na svůj volný čas, na možnou problematiku spojenou s jeho omezením a jak na jedince pohlíží i okolí. Teoretická část charakterizuje tělesné postižení a volný čas jedince s tělesným postižením. Praktická část popisuje žitou zkušenost jedince na invalidním vozíku.
|
|
Fyzická kondice dětí staršího školního věku ve vztahu k volnočasovým aktivitám
DVOŘÁKOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá fyzickou aktivitou dětí na základě jejich volnočasových aktivit. Za využití odborné literatury jsou zde popsány základní pojmy související s tématem, jako je volný čas, volnočasové aktivity, sport či charakteristika dětí staršího školního věku. Je zde použita kvantitativní metoda výzkumu formou dotazníku a jednoduchých fyzických testů u žáků 2. stupně dvou základních škol. Cílem práce je zjistit, jak vybraný vzorek žáků tráví volný čas a jak se liší aktivity a fyzická kondice dětí žijících na vesnici od dětí, které žijí ve městě.
|
|
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.
|