Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulace hoření pro krby s využitím lambda sondy
Bartoš, Lukáš ; Tříska, Vít (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem návrhu automatické regulace spalování biomasy v krbech pomocí lambda sondy. Tato sonda měří zbytkový kyslík při spalování, přičemž měřená hodnota má přímý vliv na účinnost spalovacího procesu a škodlivé emise unikající do ovzduší. První část práce je zaměřená na teoretický rozbor průběhu spalovacího procesu a vzájemné vlivy, které ovlivňují účinnost a emise. Druhá část se týká popisu a použití potřebných komponent pro automatickou regulaci hoření. Třetí část práce se zabývá praktickou zkouškou, která potvrdí, popř. vyvrátí možnost regulace pomocí měření zbytkového kyslíku. Čtvrtá část se zabývá návrhem algoritmu regulace a následnou implementaci. Pátá část vyhodnocuje dosavadní zkoušky s návrhem na další postup pro aplikaci výroby.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Přehled a princip činnosti senzorů a akčních mechanizmů vozidel
Pecka, Luboš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V této práci je sestaven přehled používaných senzorů a akčních členů využívaných při elektronickém řízení zážehového a vznětového motoru v motorových vozidlech včetně popisu jejich principu činnosti a konstrukce. Práce se zaměřuje jak na řízení vstřikování paliva, tak u zážehových motorů i na řízení zapalování palivové směsi.
Rozšíření senzorů kotle na biomasu
Kastner, Jakub ; Šťastný, Ladislav (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vytvořit a zapojit do řídícího systému kotle rozšiřující desku senzorů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá způsobem měření teploty. Způsobem měření spalin kotle a následně zařazováním kotlů do jednotlivých tříd podle normy ČSN EN 303-5:2013. Praktická část se zabývá návrhem vhodných schématických obvodů pro měření požadovaných veličin (lambda sonda, termočlánek, měření intenzity světla pomocí fotorezistoru), mechanickým krytím desky, oživením desky, testováním desky v reálných podmínkách a zapojením desky do řídících algoritmů kotle. Při oživování první verze desky se objevily chyby, které byly v druhé verzi odstraněny. Při pokusech o zlepšení řízení dvou předložených kotlů na biomasu byly však objeveny chyby v jejich konstrukci vedoucí k nemožnosti jakéhokoli zlepšení jejich provozu.
Návrh šroubového spoje lambda sondy do vysokoteplotní aplikace
VALENTA, Marek
Bakalářská práce se zabývá návrhem řešení šroubového spoje lambda sondy s ohledem na emisní normy. Práce popisuje funkci lambda sond v automobilovém průmyslu včetně jejich nejpoužívanějších druhů. Dále popisuje měřící metody pro úniky výfukových plynů přes šroubový spoj s následujícím návrhem řešení problematiky úniků.
Rozšíření senzorů kotle na biomasu
Kastner, Jakub ; Šťastný, Ladislav (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vytvořit a zapojit do řídícího systému kotle rozšiřující desku senzorů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá způsobem měření teploty. Způsobem měření spalin kotle a následně zařazováním kotlů do jednotlivých tříd podle normy ČSN EN 303-5:2013. Praktická část se zabývá návrhem vhodných schématických obvodů pro měření požadovaných veličin (lambda sonda, termočlánek, měření intenzity světla pomocí fotorezistoru), mechanickým krytím desky, oživením desky, testováním desky v reálných podmínkách a zapojením desky do řídících algoritmů kotle. Při oživování první verze desky se objevily chyby, které byly v druhé verzi odstraněny. Při pokusech o zlepšení řízení dvou předložených kotlů na biomasu byly však objeveny chyby v jejich konstrukci vedoucí k nemožnosti jakéhokoli zlepšení jejich provozu.
Regulace hoření pro krby s využitím lambda sondy
Bartoš, Lukáš ; Tříska, Vít (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem návrhu automatické regulace spalování biomasy v krbech pomocí lambda sondy. Tato sonda měří zbytkový kyslík při spalování, přičemž měřená hodnota má přímý vliv na účinnost spalovacího procesu a škodlivé emise unikající do ovzduší. První část práce je zaměřená na teoretický rozbor průběhu spalovacího procesu a vzájemné vlivy, které ovlivňují účinnost a emise. Druhá část se týká popisu a použití potřebných komponent pro automatickou regulaci hoření. Třetí část práce se zabývá praktickou zkouškou, která potvrdí, popř. vyvrátí možnost regulace pomocí měření zbytkového kyslíku. Čtvrtá část se zabývá návrhem algoritmu regulace a následnou implementaci. Pátá část vyhodnocuje dosavadní zkoušky s návrhem na další postup pro aplikaci výroby.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Přehled a princip činnosti senzorů a akčních mechanizmů vozidel
Pecka, Luboš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V této práci je sestaven přehled používaných senzorů a akčních členů využívaných při elektronickém řízení zážehového a vznětového motoru v motorových vozidlech včetně popisu jejich principu činnosti a konstrukce. Práce se zaměřuje jak na řízení vstřikování paliva, tak u zážehových motorů i na řízení zapalování palivové směsi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.