Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 504 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zaobírá žáky Střední zdravotnické školy v Mostě, se zaměřením na otázku, jak tráví svůj volný čas. Práce schraňuje informace, týkající se aktivit studentů, prováděných v jejich volném čase a obecně mapuje volný čas těchto žáků. V této bakalářské práci bude úkolem detailněji definovat pojmy jako je volný čas, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující tyto aktivity. V praktické části se budu také detailněji věnovat popisu výchovy ve volném čase, a to hlavně funkcí vzdělávání a také obsahem vzdělávání. Dílčí oddíl praktické části bude popisovat rizikové chování jednotlivců, a to především jeho typy, a kroky, jak mu předcházet. Zájem je také věnován sociálním sítím, na kterých studující tráví spoustu vlastního volna. V praktické části této bakalářské práce budou zpracována data z provedeného šetření. Zjistit to, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě, bylo jedním z cílů mé bakalářské práce. Primárním záměrem mé práce bylo zmapovat, čemu, respektive jakým aktivitám se studenti věnují v rámci svého volna. Kolik volného času vlastně mají a jestli volí z nabídky zařízení určených k využívání volného času, která jsou k dispozici ve městě, případně která z nich využívají. Aby...
Komunitní centrum volného času pro mládež
Sapozhnikova, Irina ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá architektonickým návrhem Komunitního centra volného času pro mládež v historické části města Vyškov. Centrum je koncipováno jako víceúčelové a snaží se v sobě propojovat prostory pro volný čas, relaxaci, fyzický a emocionální odpočinek, samostatnou práci, vzdělávání nebo workshopy, aby co nejlépe vyhovovalo potřebám a očekáváním obyvatel. Můj projekt nabízí mladým lidem místo, kde mohou objevit svůj potenciál, realizovat své zájmy a prostě místo, kde si mohou vždy jen užít svůj volný čas. Komfortní a atraktivní moderní architektonický prostor může posloužit jako podnět k jeho návštěvě a rozvoji kulturní úrovně mladé generace. Řešený pozemek se nachází v zámeckém areálu, v hranicích Městské památkové zóny. Jedná se tedy o návrh novotvaru v historickém prostředí.
Příspěvek k pedagogice volného času z pohledu knihovníka
DOBIÁŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá profesí knihovníka z pohledu pedagogiky volného času. V první části seznamuje s náplní práce knihovníků, představuje podobu knihoven a poukazuje na problematiku čtenářství ve společnosti. Dále se zabývá přirovnáním knihovníků k pedagogům volného času, jejich motivaci k zaměstnání a představuje knihovnické organizace a sdružení. Druhá část práce obsahuje analyzování čtyř hloubkových rozhovorů provedených v rámci kvalitativního výzkumu. Provedený výzkum seznámí s profesí knihovníka a jeho vnímání problematiky volného času z pozice samotného knihovníka. Celá práce pak na závěr nabídne kapitolu zaměřenou na podobu ideálního knihovníka.
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Volnočasové aktivity v Blatné v období 1918-1968
TKADLEC, Ondřej
Práce se zabývá vývojem volnočasových aktivit v Blatné v letech 1918-1968 a analyzuje formování místních spolků a vliv historických událostí na jejich vývoj. Jednotlivé kapitoly systematicky mapují vývoj těchto aktivit v různých historických obdobích s využitím historických pramenů z digitálního archivu a dalších zdrojů. První kapitola definuje pojem volný čas, druhá představuje historii města a důležitá místa spojená s volným časem. Následující kapitoly detailně prozkoumávají volnočasové aktivity. Závěrečná kapitola shrnuje vliv jednotlivých historických období na aktivity v Blatné, což přispívá k lepšímu porozumění historickému vývoji místních spolků a volnočasových aktivit.
Využití hudebních prvků a činností na letním dětském táboře
MAŠKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá představením hudby a s ní spojených aktivit v kontextu volnočasové pedagogiky, s hlavním zaměřením na návrh vhodných aktivit pro letní dětské tábory. První část je zaměřena na teoretické představení volnočasové pedagogiky, základních hudebních pojmů a letních táborů. Druhá část se zabývá navržením konkrétních aktivit spojených s hudbou při přímé práci s dětmi na pobytovém táboře. Všechny aktivity byly aplikované na táboře organizovaném Spolkovým Domem ve Vlašimi. Hlavním cílem je představení vhodných her, aktivit a činností, které se dají aplikovat nejen na táboře, ale i v dalších volnočasových zařízeních.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Výchovný vliv trenéra kolektivních sportů na děti mladšího školního věku
HOSENSEIDLOVÁ, Hana
Práce se zabývá výchovným působením trenéra na děti mladšího školního věku v rámci kolektivních sportů. Teoretická část nejprve objasňuje důležité pojmy, které souvisí s tématem, tj. pedagogika, edukace, výchova, volný čas, výchova mimo školu a zájmové vzdělávání. Poté charakterizuje děti mladšího školního věku a trenéra. Praktická část práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s trenéry, kteří objasňují svůj postoj k výchově dětí během tréninku a ukazují, jaký je hlavní cíl, kterého by chtěli při práci s dětmi dosáhnout.
Proměna spontánní dětské hry v posledním století
KAPUSTOVÁ, Jana
Tato práce se pokouší nahlédnout shody a odlišnosti ve hře dětí v mladším školním období u zástupců různých generací. Sběr dat se uskutečnil na území obce Putim s respondenty, kteří v této obci mladší školní období prožili. Teoretická část práce je věnována pojmu hra, charakteristickým rysům mladšího školního období a fenoménu prožitku, jehož nositelem je hra. Praktická část je tvořena anketním šetřením, v rámci kterého jsou zhodnocována fakta, získaná prostřednictvím rozhovorů s respondenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 504 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.