Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dat ze sekvenování příští generace ke studiu aktivity transposonů v nádorových buňkách
Hrazdilová, Ivana ; Čegan,, Radim (oponent) ; Eduard, Kejnovský (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce poskytuje stručnou charakteristiku lidských mobilních genetických elementů (transposonů), které tvoří přibližně 50% lidského genomu a jsou schopny “skákat” z místa na místo. Jsou zde popsány základní rozdělení a typy transposonů přítomné v lidském genomu, mechanismy jejich šíření, aktivace a umlčování. Práce se také věnuje tzv. domestikaci transposonů, popisuje způsoby jakými TE přispívají k poškození DNA a shrnuje nemoci způsobené mutagenní aktivitou transposonů v lidském genomu. Závěr teoretické části je věnován technologiím sekvenace příští generace (NGS). V praktické části byla analyzována data z RNA-seq experimentu, pomocí kterých byla srovnána aktivita transposonů v normálních a rakovinných buňkách prostaty a tlustého střeva. K analýze byly použity jak veřejně dostupné sofistikované nástroje (TopHat), tak vlastní skripty. Výsledky dokazují, že u rakovinných buněk dochází ke zvýšené expresi transposonů, což koresponduje s publikovanými výsledky a naznačuje souvislost aktivity transposonů se vznikem rakoviny.
Music Source Separation
Holík, Viliam ; Veselý, Karel (oponent) ; Mošner, Ladislav (vedoucí práce)
Neural networks are used for the problem of music source separation from recordings. One such network is Conv-TasNet. The aim of the work is to experiment with the already existing implementation of this network for the purpose of potential improvement. The models were trained on the MUSDB18 dataset. It was successively experimented with the change of the network structure, transforming signals from the time domain to the frequency domain for the purpose of calculating the loss function, replacing different loss functions with the original one, finding the optimal learning rate for each loss function and gradually decreasing the learning rate during the learning process. The best experiments according to the SDR metric were training with loss functions L1 and logarithmic L2 in the time domain with a higher initial learning rate with its gradual decrease during the learning process. In a relative comparison of the best models to the baseline, it is more than 2.5% improvement.
Teacher's attitudes and beliefs regarding English grammar teaching
Čížková, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá přístupy a postoji učitelů k výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka na českých středních školách. Vychází z předpokladu, že rozhodnutí a konání učitelů v rámci výuky cizího jazyka jsou výsledkem toho, co učitelé znají, co si myslí a v co věří. Výzkumná část, která je založena na dotazníkovém šetření mezi učiteli, pozoruje a popisuje názory učitelů na výuku a učení anglické gramatiky a snaží se porovnat vyjádřené názory s postupy ve výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka, tak jak je učitelé popsali nebo nepřímo vyjádřili. Výzkum se zaměřil na několik hlavních oblastí: přístupy ve výuce anglické gramatiky, procvičování gramatiky, opravování gramatických chyb, užití mateřského jazyka ve výuce gramatiky a používání učebnic při výuce gramatiky. Kromě toho práce pozoruje pojetí metody očima učitelů vzhledem k současnému post- metodickému trendu, který nově vymezuje vztah metody a učitele jako tvořivého a kritického jedince.
Chybová analýza jazykových projevů ruských mluvčích češtiny
Pfeiferová, Jana ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pierścieniak, Piotr Paweł (oponent)
Bakalářská práce se zabývá jazykem nerodilých mluvčích češtiny - konkrétně studenty, jejichž prvním jazykem je ruština. V první části se soustředí na jednotlivé přístupy k jazykové chybě v rámci teorií, které se zabývají osvojováním si jazyka. V druhé části jsou metodou chybové analýzy rozebírány písemné projevy nerodilých mluvčích češtiny. Na základě lingvistických rovin (pravopis, morfologie, lexikologie a syntax) jsou chyby třízeny do kategorií a následně popisovány a interpretovány. Interpretace chyb zohledňuje jejich frekvence a zaměřuje se na vznik vývojových chyb a na jazykový transfer.
Perception of English prototypes in Czech and German mono-lingual speakers
Kučerová, Alžběta ; Lancová, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
[Cílem této práce je prověřit, analyzovat a popsat jakým způsoben se sémantické prototypy zrcadlí v angličtině, cizím jazyce českých a německých rodilých mluvčí. Snahou této práce je ujasnit a vysvětlit, zda jsou mezi těmito skupinami participantů rozdíly v tvorbě a použití těchto prototypů, konkrétně v případě gramatického rodu a předložkových prototypů. Předpokládá se, že hlavním důvodem pro odlišnost mezi nimi bude právě jejich rodný jazyk. Skrze lingvistický dotazník byly monitorovány dvě skupiny participantů. Každý z nic vyplnil dotazník o sedmi cvičeních za účelem zjistit, zda v případě chyby bude možné odhalit jako jejího původce právě jejich rodnou řeč (negativní L1-L2 přenos). Pozdější analýza poukazuje na to, že kromě mateřského jazyka má na tvorbu a chápání prototypů v angličtině rovněž vliv i nedostatečnost specializované, odborné slovní zásoby, a tedy i to, že angličtina je pro tyto skupiny mono-lingválů jazykem cizím, nikoliv mateřským. Výsledky analýzy kategorií prototypů v případě gramatického rodu a předložkových prototypů nicméně poukazují na vliv rodného jazyka a negativního L1-L2 přenosu, alespoň v rámci participujících skupin. Pro potvrzení či vyvrácení této hypotézy je nutné provést studii na větší škále.]
Teacher's attitudes and beliefs regarding English grammar teaching
Čížková, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá přístupy a postoji učitelů k výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka na českých středních školách. Vychází z předpokladu, že rozhodnutí a konání učitelů v rámci výuky cizího jazyka jsou výsledkem toho, co učitelé znají, co si myslí a v co věří. Výzkumná část, která je založena na dotazníkovém šetření mezi učiteli, pozoruje a popisuje názory učitelů na výuku a učení anglické gramatiky a snaží se porovnat vyjádřené názory s postupy ve výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka, tak jak je učitelé popsali nebo nepřímo vyjádřili. Výzkum se zaměřil na několik hlavních oblastí: přístupy ve výuce anglické gramatiky, procvičování gramatiky, opravování gramatických chyb, užití mateřského jazyka ve výuce gramatiky a používání učebnic při výuce gramatiky. Kromě toho práce pozoruje pojetí metody očima učitelů vzhledem k současnému post- metodickému trendu, který nově vymezuje vztah metody a učitele jako tvořivého a kritického jedince.
Chybová analýza jazykových projevů ruských mluvčích češtiny
Pfeiferová, Jana ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pierścieniak, Piotr Paweł (oponent)
Bakalářská práce se zabývá jazykem nerodilých mluvčích češtiny - konkrétně studenty, jejichž prvním jazykem je ruština. V první části se soustředí na jednotlivé přístupy k jazykové chybě v rámci teorií, které se zabývají osvojováním si jazyka. V druhé části jsou metodou chybové analýzy rozebírány písemné projevy nerodilých mluvčích češtiny. Na základě lingvistických rovin (pravopis, morfologie, lexikologie a syntax) jsou chyby třízeny do kategorií a následně popisovány a interpretovány. Interpretace chyb zohledňuje jejich frekvence a zaměřuje se na vznik vývojových chyb a na jazykový transfer.
Analýza dat ze sekvenování příští generace ke studiu aktivity transposonů v nádorových buňkách
Hrazdilová, Ivana ; Čegan,, Radim (oponent) ; Eduard, Kejnovský (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce poskytuje stručnou charakteristiku lidských mobilních genetických elementů (transposonů), které tvoří přibližně 50% lidského genomu a jsou schopny “skákat” z místa na místo. Jsou zde popsány základní rozdělení a typy transposonů přítomné v lidském genomu, mechanismy jejich šíření, aktivace a umlčování. Práce se také věnuje tzv. domestikaci transposonů, popisuje způsoby jakými TE přispívají k poškození DNA a shrnuje nemoci způsobené mutagenní aktivitou transposonů v lidském genomu. Závěr teoretické části je věnován technologiím sekvenace příští generace (NGS). V praktické části byla analyzována data z RNA-seq experimentu, pomocí kterých byla srovnána aktivita transposonů v normálních a rakovinných buňkách prostaty a tlustého střeva. K analýze byly použity jak veřejně dostupné sofistikované nástroje (TopHat), tak vlastní skripty. Výsledky dokazují, že u rakovinných buněk dochází ke zvýšené expresi transposonů, což koresponduje s publikovanými výsledky a naznačuje souvislost aktivity transposonů se vznikem rakoviny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.