Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová pravidla označování potravin podle zákona č.110/1997 Sb., zákon o potravinách (po novele)a jejich dodržování v praxi
Steklý, Jaroslav ; Kadlecová, Eva (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou označování potravin, což je téma, které se dotýká každého z nás. Toto téma je velice obsáhlé a i když je již účinná novela zákona o potravinách č.139/2014, je velice obtížné se pro spotřebitele ve všech zákonech ČR a nařízeních EU orientovat. Obsah této práce nemá a ani nemůže mít za úkol tuto problematiku zcela objasnit, ale klade si za cíl zorientovat se v základním zákoně o potravinách č. 110/1997 Sb. novelizovaným zákonem č. 139/2014 a některými dalšími vyhláškami a důležitými nařízeními ES, které se přímo dotýkají označováním potravin. V praktické části práce zkoumá znalosti spotřebitelů o označování potravin, jejich zájem o informace uváděné na etiketách a také na dodržování pravidel značení mražených ryb.
Marketingový výzkum v oblasti označování a balení potravin
Ševčíková, Lenka ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Cílem bakalářské práce je u vybraných potravin pomocí mystery shoppingu zhodnotit, jestli díky jejich umístění nedochází ke klamání spotřebitelů a zda výrobci u těchto potravinářský výrobků uvádějí všechny legislativně předepsané údaje. Dále bude v praktické části bakalářské práce pomocí dotazníkového šetření zanalyzováno povědomí českých spotřebitelů o označování potravin. Teoretická část shrnuje legislativu v oblasti označování a balení potravin, jsou zde sepsány povinné a dobrovolné údaje, které jsou na obalech potravin uvedeny, značení týkající se obalů a dozorové orgány, které zaštitují tuto oblast.
Bezpečnost potravin
Vrabcová, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
V diplomové práci jsem se zabývala problematikou bezpečnosti potravin v České republice a označováním masných výrobků. V rámci praktické části byly uskutečněny dva průzkumy, průzkum veřejného mínění a průzkum řádného označování masných výrobků. Průzkumu veřejného mínění se zúčastnilo 462 spotřebitelů a analýze řádného označování bylo podrobeno 489 masných výrobků ve vybraných pražských maloobchodních řetězcích. Výsledky průzkumu označování masných výrobků nebyly příliš pozitivní, ale lze očekávat jejich zlepšení, stejně tak zvýšení bezpečnosti potravin.
Označení původu výrobků a ochrana spotřebitele
Mžourek, Martin ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
1. Cílem práce je analýza ochrany spotřebitele v potravinářství se zaměřením na nová pravidla v označování výrobků podle nového zákona o označování potravin. Práce přináší zhodnocení aktuálních zákonů a organizací, které se označováním výrobků zabývají. V případě, že byl nalezen nedostatek, je navrženo řešení, které vede ke zlep-šení a zjednodušení orientace zákazníka při nákupu zboží. 2. Součástí práce je dále vysvětlení základních pojmů, práv a povinností v rámci nové legislativy a hodnocení těchto nových ustanovení z hlediska spotřebitele. Současně budou uvedeny příklady, kdy dochází k porušení těchto pravidel. 3. Předmětem práce je především analyzovat aktuální problémy týkající se označení výrobků ve smyslu označení původu a obsahu výrobku v návaznosti na novou legisla-tivu. V rámci práce budou také uvedeny příklady nekalé soutěže. 4. Práce chce rovněž poukázat na to, co všechno může zákazník od označení potravin požadovat, a informovat o organizacích sloužících k ochraně spotřebitele.
Asymetrie informací na trhu s potravinami
Červinka, Vojtěch ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Fučíková, Simona (oponent)
Tato práce se zabývá asymetrií informací na trhu s potravinami. V teoretické části se zaměřuje na dobrovolná značení a loga, která pomáhají spotřebiteli při rozhodování, a rozebírá vliv tří vybraných pořadů internetové televize Stream.cz, jejichž cílem je osvěta spotřebitelů. V praktické části práce metodou mystery shopping poukazuje na aktuální klamavé a nečestné obchodní praktiky výrobců a prodejců potravin. Nakonec práce hodnotí, zda dochází v posledních letech ke zlepšení situace na trhu s potravinami.
Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin
Nezgodová, Lenka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá klamáním spotřebitele v oblasti označování potravin. Cílem mé práce bylo u několika vybraných potravinových produktů posoudit, zda vzhledem k jejich označení a umístění v prodejně vybraného obchodníka nedochází ke klamání spotřebitele, a to na základě kontroly povinných údajů uváděných na daném druhu potraviny, analýzy umístění a označení výrobku ve vybraných prodejnách a dotazníkovém šetření obsahujícím otázky vztahující se k zájmu spotřebitelů o údaje uváděné na potravinách a dále k vybraným výrobkům v souvislosti s možným klamáním spotřebitele. Teoretická část práce se pak věnuje především právním předpisům v oblasti označování potravin a právním předpisům a judikátům věnujícím se klamání spotřebitele.
Analogy (náhražky) některých potravin - sýry, cukrovinky. Jejich označování a nabízení v distribuční síti. Informovanost prodejců i spotřebitelů (včetně provozovatelů stravovacích služeb).
ABRMANOVÁ, Adéla
Název bakalářské práce je Analogy (náhražky) některých potravin- sýry, cukrovinky. Jejich označování a nabízení v distribuční síti. Informovanost prodejců i spotřebitelů (včetně provozovatel stravovacích služeb). Toto téma jsem si zvolila, protože mě zaujalo a chtěla jsem se o něm dozvědět více informací. Na začátku práce vysvětluji, co je to analog neboli náhražka potraviny. Analogem potraviny se myslí nový druh potraviny, který je bezpečný a zdravotně nezávadný. Jelikož mám práci zaměřenou především na náhražky sýrů a cukrovinek, rozepisuji se o historii, výrobě a rozdělení sýrů. V práci objasňuji, co si představit pod pojmem analog sýrů, jak se liší složení pravého sýra a jeho analogu. Uvádím zde také, jak můžeme náhražku sýra poznat. Protože se moje práce nezabývá pouze náhražkami sýrů, píši o náhražkách cukrovinek, zejména čokolády. Uvádím druhy cukrovinek. Opět se zmiňuji o historii čokolády a druzích čokolády. Popisuji složení pravé čokolády, čokolády s ekvivalentem a imitace čokolády. V další kapitole, která se jmenuje označování a nabízení analogů v distribuční síti uvádím, jak musí být podle legislativy označen každý potravinový výrobek a jaké potraviny je zakázáno uvádět do oběhu. Informuji také, o tom jaký název může mít potravinová náhražka, aby nedošlo ke klamání spotřebitel. Velmi důležitá kapitola se týká klamání spotřebitele, což souvisí s označováním a nabízením náhražek potravin. Nejdůležitějším cílem této práce je poskytnout spotřebiteli takové informace, díky kterým se bude snáze orientovat v oblasti náhražek potravin. Dalším velmi důležitým cílem mé práce je, vyzkoumání míry informovanosti jak spotřebitelů, tak prodejců, ale i provozovatelů stravovacích služeb, pomocí dotazníkového šetření nebo pomocí rozhovorů. Cílem je také seznámit spotřebitele prostřednictvím této práce s výsledky tohoto výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.