Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie
BLÁHOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie se zabývá tématem integračního procesu dítěte se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání. Je zde předání základních informací o zrakovém postižení a úloze rodiny při integraci, dále je vysvětlena základní terminologie týkající se dítěte se zrakovým postižením a integrace zrakově postiženého dítěte do společnosti. Cílem bakalářské práce bude zpracování adekvátní odborné báze problému integrovaného vzdělávání dětí se zrakovým postižením a na tomto podkladě v designu případové studie popsat a analyzovat edukační historii a současnost žákyně se zrakovým postižením. Práce je strukturována do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje základní okruhy úzce spojené s tématem zrakového postižení. První kapitola se zabývá dítětem, či žákem se zrakovým postižením, jeho klasifikací, vymezením pojmů a nejčastějšími oftalmologickými diagnózami. Ve druhé kapitole popisuji specifika vývoje dětí se zrakovým postižením - vývoj kognitivních funkcí, vývoj motoriky a socializace. Třetí kapitola práce je o možnostech kompenzace zrakového postižení. Zde se zabývám zejména zrakovým vnímáním, sluchovým vnímáním, hmatovým vnímáním a vyššími kompenzačními smysly. Poslední kapitolu teoretické části věnuji tématu systému vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Tato část popisuje koncepční a legislativní rámec, předškolní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, základní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, specifika vzdělávacího procesu žáků se zrakovým postižením a činitelé ovlivňující vzdělávací proces žáků se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu. V praktické části se věnuji konkrétní žákyni, která byla začleněna do vzdělávání v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro děti se zrakovým postižením a následně v běžné základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Při praktické části jsem použila případovou studii. Zde jsem si kladla za cíl ukázat metodické postupy, kterých bylo využito při začleňování žákyně do vzdělávacího proudu. Výzkum poukazuje, že základní škola má snahu zapojit žákyni s postižením zraku do hlavního vzdělávacího proudu. Nepodařilo se zde, ale úplně nahradit kompletní možnosti zaměřené na žáky se zrakovým postižením. Se žákyní více pracuje asistent pedagog než učitel. Socializace ve třídě je úspěšná, ale žákyni chybí vrstevníci se stejným zdravotním znevýhodněním.
Využití arteterapeutických postupů v procesu integrace dětí se zdravotním postižením
SUMANNOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá psychologickou a sociální problematikou zdravotně postižených, charakteristikou termínu integrace, druhy integrace, aspekty integrace. Zmiňuje také některé organizace, které se integraci postižených dětí věnují a způsob jejich práce. Praktická část je věnována konkrétní kazuistice, možnostem využití arteterapeutických postupů a technik při rozvoji některých schopností podporujících integraci klientky předškolního věku a jejímu výtvarnému projevu. Závěrem shrnuje poznatky, zkušenosti a přínosy arteterapeutického působení na proces integrace.
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Andersová, Věra ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce tvoří kapitoly mentální retardace, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou a vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Případová studie/kazuistika 13letého chlapce s mentálním postižením, ADHD a poruchou chování demonstruje vlastní problematiku integrovaného vzdělávání v podmínkách běžné školy, resp. možnosti a meze integrovaného vzdělávání. Analýza konkrétního případu ukazuje, že integrace žáka se speciálními potřebami přímo závisí na odborných a lidských předpokladech pedagogů dané školy.
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Integrované vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněných rodin
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o integraci dětí ze sociálně znevýhodněních rodin do běžných tříd na úrovni mateřských škol. Kvůli nedávným změnám v egislativě a zvyšujícímu se trendu začleňování znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu se jedná o aktuální téma, které se nabízí zkoumat z praktického hlediska, tedy přímo z úhlu pohledu konkrétní mateřské školy, která se na integrovaném vzdělávání podílí. Hlavním cílem výzkumu bylo identifikovat, jak funguje integrace sociálně znevýhodněných dětí v praxi mateřských škol. V rámci výzkumu bylo také zjištěno, jaké konkrétní postupy školky využívají, do jaké míry se řídí legislativou a také jak zaměstnanci mateřských škol efektivitu integrace hodnotí. V práci byl uveden také přehled užívaných nástrojů v rámci teorie veřejně- politických nástrojů. Poznatky vzešly primárně z případové studie jihlavské mateřské školy Mozaika. K zodpovězení výzkumných otázek vedly výpovědi dotazovaných zaměstnanců mateřské školy s doplněním o data získaná z rešerše literatury, legislativy a statistických údajů.
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Andersová, Věra ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce tvoří kapitoly mentální retardace, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou a vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Případová studie/kazuistika 13letého chlapce s mentálním postižením, ADHD a poruchou chování demonstruje vlastní problematiku integrovaného vzdělávání v podmínkách běžné školy, resp. možnosti a meze integrovaného vzdělávání. Analýza konkrétního případu ukazuje, že integrace žáka se speciálními potřebami přímo závisí na odborných a lidských předpokladech pedagogů dané školy.
Využití pohybových činností v integrovaném předškolním vzdělávání
KAFTANOVÁ, Klára
Tato práce se zabývá integrováním pohybových aktivit do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV. V teoretické části je vymezen význam pohybu v předškolním věku a důsledky pramenící z nedostatku pohybu. Následuje zmapování současného předškolního vzdělávání, jeho cíle a specifika, sloužící jako východisko pro uplatnění pohybových aktivit. Charakterizováno je i integrované vzdělávání, integrované bloky a zásady jejich tvorby v třídním vzdělávacím programu. Praktická část je věnována sestavením pohybových aktivit v integrovaných tematických celcích v souladu dílčími cíli a očekávanými výstupy RVP PV. Tyto aktivity jsou průběžně vyhodnocovány dle evaluačních kriterií. Závěrečné shrnutí hodnotí zrealizované pohybové aktivity z hlediska naplňování očekávaných výstupů ve všech oblastech vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.