Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
Dopravní obslužnost v Barceloně
Bláhová, Markéta ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šeredová, Eliška (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zanalyzovat dopravní obslužnost v Barceloně. Teoretická část je věnována základním pojmům z oblasti městské hromadné dopravy a příměstské dopravy. Dále je zaměřena především na kolejovou dopravu, protože kolejová doprava je páteří veřejné dopravy právě v Barceloně a jejím okolí. V další kapitole představuji Španělsko, autonomní oblast Katalánsko a Barcelonu. V praktické části nejprve informuji o integrovaném dopravním systému a o jízdních dokladech. Nadále se věnuji barcelonskému přístavu a letišti El Prat. Poté analyzuji dopravní prostředky městské hromadné dopravy a dopravy příměstské v mnou popisované oblasti, jejich důležité linky, cyklistickou dopravu a taxislužbu. Poslední kapitola je věnována přizpůsobení se dopravy trendům moderní doby a plánům do budoucna.
Systém veřejné osobní dopravy v Oslu
Neuman, Petr ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Zelený, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou systému veřejné osobní dopravy města Oslo. Cílem práce je přinést detailní rozbor systému, jehož podoba, přístupy a formy řešení můžou sloužit jako inspirace pro vývoj veřejné osobní dopravy v dalších městech. Obsah práce je rozdělen do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na dopravu ve městech. Blíže jsou objasněny subsystémy městské osobní dopravy a jejich kombinace. Druhá kapitola aplikuje získané poznatky na dopravní systém města Oslo. V začátku kapitoly je popsáno město Oslo, jeho infrastruktura a význam veřejné hromadné dopravy v městském kontextu. Dále je kapitola zaměřena na řízení a provoz integrovaného dopravního systému. Zvláštní pozornost je věnována způsobu jeho financování, tarifnímu systému a zastoupení jednotlivých druhů městské hromadné dopravy. Třetí kapitola porovnává integrovaný dopravní systém Prahy a Osla a na základě získaných poznatků formuluje doporučení na zlepšení stavu systému pražské veřejné osobní dopravy.
Analýza a řešení osobní dopravy na relaci Zliv-České Budějovice
Voglová, Eva ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu poptávky po dopravě na relaci Zliv-České Budějovice. Jejím cílem je vytvořit návrh opatření pro řízení veřejné a osobní dopravy v této lokalitě na základě analýzy apriorní a aposteriorní poptávky. Podkladem pro metodický postup je zpracování a nastudování odborné literatury se zaměřením na dopravu a pojmy s ní spojené. Nedílnou součástí metodického postupu jsou kvalitní data získaná od obyvatel žijících a pohybujících se na relaci Zliv-České Budějovice. Použitá metoda umožňuje analyzovat rozdíly mezi reálnou a požadovanou poptávkou po dopravě. Výsledky této práce pomohou k efektivnímu řízení veřejné dopravy tak, aby se zvýšila atraktivita veřejné dopravy na dané relaci a jako důsledek se zmírní negativní vlivy na životní prostředí ostatních druhů dopravy.
Identifikace progresivních trendů v městských dopravních systémech v Liberci, Brně, Plzni, Ostravě a Bratislavě
Weissova, Zuzana ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
V teoretické části je rozebrán koncept chytrých měst (Smart Cities) a teorie k městské dopravě. V praktické části je u každého města nejprve uveden jeho postup při tvorbě strategických dokumentů (plány udržitelné mobility) souvisejících s městskou dopravou a při prosazování konceptu chytrých měst, dále je analyzováno zapojení městské dopravy do integrovaného dopravního systému, novinky usnadňující použití městské dopravy a situace v elektronickém odbavení cestujících. Cílem práce je inovativní trendy, které jsou aktuálně zaváděny ve vybraných městech, identifikovat a navzájem úspěšnost jednotlivých měst v jejich zavádění porovnat. Východiskem jsou veřejně dostupné informační zdroje (strategické dokumenty, výroční zprávy) i data poskytnutá jednotlivými dopravními podniky.
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
Analýza IDS Prahy a Bratislavy
Zika, Ondřej ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Drápal, Filip (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza integrovaných dopravních systémů Prahy (Pražská integrovaná doprava) a Bratislavy (Bratislavská integrovaná doprava). Analýza identifikuje např. jednotlivé dopravní prostředky v těchto integrovaných dopravních systémech, přepravně-právní vztahy, praktické poznatky z cestování apod. V závěru práce jsou navržena doporučení za účelem zlepšení systému. Tato analýza ukázala, že vytvořit kvalitní integrovaný dopravní systém je poměrně obtížné.
Středočeská integrovná doprava
Faltýnek, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kovář, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat integrovanou dopravu ve Středočeském kraji, v oblasti Kladenska. Zvláštní pozornost bude věnována Středočeské integrované dopravě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a principy integrovaných dopravních systémů a veřejné dopravy. Praktická část se soustředí na oblast okresu Kladno a místního dominantního dopravce ČSAD MHD Kladno a.s. a jeho činnost, zejména ve Středočeské integrované dopravě.
Analýza integrace regionální dopravy ve Středočeském kraji
Hoffman, Andrej ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Michl, Zdeněk (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá aktuálním stavem regionální dopravy ve Středočeském kraji. Analyzuje dopravní a přepravní vazby mezi Středočeským krajem a Prahou v komparaci s dvěma integrovanými dopravními systémy, které na území kraje existují. Oba integrované systémy (Středočeská integrovaná doprava a Pražská integrovaná doprava) jsou zkoumány z hlediska organizování a mechanismů, které zajišťují jejich financování, a také z hlediska prostorového uspořádání v rámci kraje. V analýze jsou také zahrnuty konkrétní dopady na podobu regionální dopravy v kraji vyplývající z odlišnosti obou na sobě nezávisle fungujících integrovaných dopravních systémů.
Srovnání MHD ve vybraných evropských městech se zaměřením na využití jednotlivých dopravních prostředků
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Proroková, Olga (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preferencí používaných v MHD, tarifů a prostorového uspořádání, dále pak integrovaných dopravních systémů a prostředků používaných v hromadné dopravě. Cílem praktické části je blíže představit systémy MHD pro jednotlivá města, porovnat je z několika základních hledisek, se zaměřením na využívání a vedení linek pro různé dopravní prostředky (tramvaje, autobus, trolejbus, metro). Zkoumanými městy jsou Praha, Amsterdam a Budapešť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.