Název:
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Překlad názvu:
Park&Ride system in Brno region
Autoři:
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
The intensity of car traffic grows worldwide every year. This issue is being resolved by establishing Park&Ride car parks, a combination of car and public transport, at city outskirts. Their purpose is to reduce car congestion. This thesis focuses on targeting the most convenient locations of Park&Ride car parks for passengers travelling to Brno from west and southwest directions – specifically parts of the Brno-venkov and Znojmo districts, with overlap to the Třebíč and Žďár nad Sázavou districts in the Vysočina region. A part of this process is also to evaluate the optimal car park capacity required. The conclusion presents a comparison of the journey time by car alone and that of the Park&Ride system.
Klíčová slova:
Brno; individuální automobilová doprava; integrovaný dopravní systém; Park and Ride; parkování; veřejná hromadná doprava; Brno; individual car transport; integrated transport system; Park and Ride; parking; public transport
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/35281