Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Expertní potenciál akademických hnutí
Vrobel, Vojtěch ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
V posledních letech se celý západní sv t potýká s ekonomickými potí emi, které, a u jsou zp sobené ímkoliv, logicky vyvolávají reakce vládních initel a jiných tv rc politických rozhodnutí, a to v mnoha oblastech ve ejné politiky. Tyto p ijímaná i navrhovaná opat ení se ale v dy nesetkávají s pochopením a souhlasem ve ejnosti, co vede ke vzniku aktivistických protestních organizací. Práv n kolika z nich se zabývá tato práce. Jsou to konkrétn t i iniciativy, Vzd lání není zbo í!; ProAlt; Za svobodné vysoké koly, které protestovali v letech 2010-2012 proti chystané reform sektoru terciárního vzd lávání v R reprezentované dv ma v cnými zám ry zákon O vysokých kolách a O finan ní pomoci student m. Práce zkoumá jejich Policy analytical capacity, p i em jako hlavní výchozí bod vyu ívá práce a my lenky Michaela Howletta ze Simon Fraser University v Kanad . Jde o explorativní p ípadovou n-studii, která je zalo ená na polostrukturovaných rozhovorech s p edními aktivními leny jednotlivých organizací. Mimo prací Howlettových jsou zde vyu ity i ideje Ond eje Císa e o aktivismu ve st ední Evrop . Práce tedy zkoumá nejen to, jak jsou dané organizace vybaveny expertn a tedy jak analyzují a formulují politiku, ale i jak fungují v rámci ostatních obdobných iniciativ a hnutí.
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
RESILIENCE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU V RŮZNÝCH TYPECH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Frídová, Denisa ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Teoretická část Teoretická část se zabývá resiliencí dětí předškolního věku. Seznamuje čtenáře s pojmem resilience, s faktory, které resilienci ovlivňují. Je zde popsán vývoj resilience v kontextu vývoje dítěte. Další část je věnována popisu vlastností resilience, které jsou stěžejní pro tento výzkum. Důležitou součástí jsou rady a tipy pro rodiče i učitele, jak tyto vlastnosti psychické odolnosti posilovat a rozvíjet. Poslední část teoretické části je věnována popisu mateřských škol, legislativě, která se předškolním vzděláváním zabývá, a popisem státní, soukromé a lesní mateřské školy. Empirická část Empirická část se zabývá zjišťováním vlastností resilience v soukromých, státních a lesních mateřských školách. Zjišťuje, zda se liší pohled rodičů a učitelů na iniciativu, seberegulaci a navazování vazeb a vztahů u dětí v různých typech mateřských škol. Klíčová slova resilience, psychická odolnost, dítě předškolního věku, iniciativa, seberegulace, vazby a vztahy, mateřská škola
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Expertní potenciál akademických hnutí
Vrobel, Vojtěch ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
V posledních letech se celý západní sv t potýká s ekonomickými potí emi, které, a u jsou zp sobené ímkoliv, logicky vyvolávají reakce vládních initel a jiných tv rc politických rozhodnutí, a to v mnoha oblastech ve ejné politiky. Tyto p ijímaná i navrhovaná opat ení se ale v dy nesetkávají s pochopením a souhlasem ve ejnosti, co vede ke vzniku aktivistických protestních organizací. Práv n kolika z nich se zabývá tato práce. Jsou to konkrétn t i iniciativy, Vzd lání není zbo í!; ProAlt; Za svobodné vysoké koly, které protestovali v letech 2010-2012 proti chystané reform sektoru terciárního vzd lávání v R reprezentované dv ma v cnými zám ry zákon O vysokých kolách a O finan ní pomoci student m. Práce zkoumá jejich Policy analytical capacity, p i em jako hlavní výchozí bod vyu ívá práce a my lenky Michaela Howletta ze Simon Fraser University v Kanad . Jde o explorativní p ípadovou n-studii, která je zalo ená na polostrukturovaných rozhovorech s p edními aktivními leny jednotlivých organizací. Mimo prací Howlettových jsou zde vyu ity i ideje Ond eje Císa e o aktivismu ve st ední Evrop . Práce tedy zkoumá nejen to, jak jsou dané organizace vybaveny expertn a tedy jak analyzují a formulují politiku, ale i jak fungují v rámci ostatních obdobných iniciativ a hnutí.
Vliv mediálního obrazu na vývoj občanské iniciativy Ne základnám
Remundová, Ivona ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá vlivem mediálního obrazu na následnou činnost sociálního hnutí. Práce analyzuje situaci součinnosti vytvořeného mediálního obrazu a následnou reakci či změnu v argumentaci ze strany sociálního hnutí. Analýza se zabývá interakcemi mezi médii a aktivisty - členy jedné z největších občanských iniciativ porevolučního období - hnutí Ne základnám, a to po dobu datovanou od vzniku této Iniciativy do konce roku 2007. Hlavní částí práce je analýza několika klíčových organizovaných akcí a jejich mediálního ohlasu. V práci je výpověďmi bývalých členů Iniciativy nastíněno, jakým způsobem byla prováděna analýza médií. Z této teze vyplývají výzkumné otázky - jakým způsobem byla (argumentační i reprezentační) činnost této Iniciativy ovlivněna interpretací mediálních výstupů a dále do jaké míry byla tato Iniciativa úspěšná v prosazování svých argumentů a rámců do médií? Metodami zkoumání jsou zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, diskursivní analýza mediálních výstupů a rozhovory s klíčovými aktéry Iniciativy. Výběr analyzovaných událostí byl proveden na základě faktu, zda byla akce pořádána za účelem upoutání pozornosti médií, výběr akcí byl konzultován s klíčovými respondenty výzkumu.
Společenská odpovědnost vysokých škol
Korimová, Kamila ; Kvasničková Stanislavská, Lucie (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
První část této diplomové práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti ve spojitosti s marketingem, zabývá se vývojem tohoto principu, řeší pojem jako takový a to, co představuje. Společenská odpovědnost organizací je zkracována jako CSR (corporate social responsibility) a představuje takové praktiky a chování, kdy se organizace chová odpovědně vůči prostředí a společnosti, ve které působí. Snaží se, aby negativní dopady její činnosti byly co nejnižší. V literární rešerši je řešena otázka společenské odpovědnosti vysokých škol, která je stále nepříliš specifikovaným oborem společenské odpovědnosti. Jsou určeny důvody, proč by i univerzity, jako vzdělávající organizace, měly naplňovat principy společensky odpovědného chování. Jsou uvedeny zájmové skupiny, klíčové aktivity a další principy společensky odpovědného chování vysokých škol. Druhá část diplomové práce je vlastní prací autorky a zpracovává případovou studii několika zahraničních vysokých škol, které provádějí společensky odpovědné strategie. Jsou zjištěny aktivity a rozčleněny do sekcí, které jsou následně porovnány se společensky odpovědnými aktivitami na českých univerzitách. Je také provedena analýza dat získaných z dotazníkového šetření provedeného mezi studenty vysokých škol, které je zaměřeno na vnímání společensky odpovědného chování na vysokých školách. Z předchozích částí je navržen postup při zavádění a výběru vhodné společensky odpovědné strategie vysokou školou.
Využití metody videotrénink při práci s rodinou
ŠMÍDOVÁ, Miloslava
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití metody videotrénink při práci s rodinou. Teoretická část je rozdělena na dvě podkapitoly. V první popisuji metodu videotrénink interakcí (VTI) - její historii vzniku, teoretická východiska, vlastní průběh terapie pomocí VTI a aplikační oblasti. Druhá je věnovaná rodině jejím základním funkcím, fungování rodin a rodinnému prostředí. Cílem této bakalářské práce je zmapovat možnosti využití metody VTI v oblasti sociální práce s rodinou. Dílčím cílem je popsat vlastní zkušenosti s metodou VTI v rámci vlastní rodiny. V návaznosti na tyto cíle byly stanoveny tyto výzkumné otázky: Jaké jsou možnosti využití metody VTI při práci s rodinou? Jaké jsou zkušenosti videotrenérů s používáním VTI? Jaký je přínos VTI z pohledu videotrenérů? K realizaci sběru dat byl použit kvalitativní výzkum. Byl proveden metodou dotazování, za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru. Zkoumaným souborem byli kriteriální technikou vybráni 3 videotrenéři (zabývající se sociální prací s rodinou ve Středočeském kraji) a moje vlastní rodina. Sběr dat byl v dubnu a srpnu roku 2014. Výzkumná část sestává z rozhovorů s videotrenéry, konkrétní odpovědi jsem pro lepší přehlednost zpracovala do názorných schémat a přehledných tabulek. Vlastní zkušenost jsem realizovala cyklem videonahrávek běžných situací mé rodiny, včetně rozboru. V diskusi jsem shrnula získané informace a odpovědi na výzkumné otázky. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že je možné použít metodu VTI při sociální práci s rodinou v domácím prostředí, ve školách, speciálních pedagogických centrech, při rané péči, osvojování, při krizové pomoci, v nápravných zařízeních, v domovech pro seniory, azylových domech a v dalších sociálních i zdravotních zařízeních. Videotrenéři mají zkušenost s tím, že v ČR je metoda VTI využívána převážně jen v institucích. Skrze VTI rodinám pomáhají videotrenéři při problémech výchovných, pedagogických, sociálních (i krizových), zdravotních (tělesných i psychických) od novorozeneckého věku až po vysoké stáří člověka. Přínos metody dle videotrenérů je v tom, že nenásilně, velmi zřetelně, rychle a sám klient pochopí své zažité vzorce chování, které si do té doby ani neuvědomoval. Mou vlastní zkušeností jsem zjistila, že metoda je opravdu účelná a účinná, potvrzuji kvalitu a přínos metody VTI. Nad rámec výzkumu jsem ověřila i skutečnost, že VTI je v ČR opravdu málo známá a využívaná metoda. Pro sociálně slabší občany je nejen absolutně neznámou, ale i finančně nedostupnou. Přitom v jejich integraci by tato názorná a nenásilná metoda orientovaná na klienta byla přínosná, a často by byla i prevencí sociálního vyloučení. Předpokládané využití poznatků by bylo dobré zužitkovat jako informační zdroj zvláště pro oblast sociální práce s rodinou i pro laickou veřejnost.
10 kroků k optimální porodní péči
JEŽKOVÁ, Anežka
Tématem bakalářské práce je 10 kroků k optimální porodní péči. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na obecné aspekty porodní péče, jednotlivé porodní doby, které zahrnují nejen fyziologii porodu, ale i roli porodníka v těchto dobách a kompetence porodní asistentky. Teoretická část práce se dále zaměřuje na Mezinárodní iniciativu za porodní péči pro matku a dítě (IMBCI) - 10 kroků k optimální porodní péči a podrobně popisuje jednotlivé kroky optimální péče. Prvním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakou mají porodní asistentky znalost o iniciativě IMBCI. Druhým cílem bylo zjistit, jak porodní asistentky poskytují optimální porodní péči a konečně třetím cílem bylo zjistit, jaké mají šestinedělky zkušenosti s porodní péčí. K dosažení cílů bylo použito kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření. Metodou rozhovorů, s porodními asistentkami, byl zjištěn názor porodních asistentek na iniciativu IMBCI a jednotlivé kroky optimální péče. Dotazníky se zjišťovalo, jaké mají šestinedělky zkušenosti s poskytovanou porodní péčí. Výzkumný soubor tvořily dva výzkumné vzorky, 10 porodních asistentek a 110 šestinedělek. Zjistilo se, že porodní asistentky vnímají iniciativu IMBCI jako prospěšnou, s jednotlivými body vesměs souhlasí, avšak dodávají, že kroky v ní uvedené, by měly být pro každou porodní asistentku automatické. Dle získaných výsledků vyšlo, že pouze částečně je péče poskytována optimálně. Porodní asistentky se shodly, že s jednotlivými body souhlasí a snaží se je dodržovat, problém vidí v nutnosti respektování nařízení lékařů, kteří mají tendence na porod spěchat a zasahovat do fyziologického běhu porodu. Stanovená hypotéza se potvrdila, protože se zjistilo, že existují rozdíly ve vnímání optimální porodní péče mezi porodními asistentkami a šestinedělkami. Výsledky poukazují na to, že ženám chybějí informace o péči, která je jim poskytována, ačkoli porodní asistentky tvrdí, že ženy informují. Výsledky z dotazníků od šestinedělek se shodují s tvrzením porodních asistentek o příliš častých intervencích do přirozeného běhu porodu. V souvislosti s potenciálně škodlivými postupy se porodní asistentky shodly na prospěšnosti klystýru, který doporučují v podstatě všem, ve skutečnosti byl proveden více jak polovině rodícím a skoro stejný počet žen byl neustále CTG monitorován. Většina žen potvrdila opakovaná vaginální vyšetření, provedení epiziotomie či umělé protržení vaku blan. Z toho tedy vyplývá, že tyto postupy jsou prováděny často, možná až rutinně, ačkoli nejsou dle dosavadních vědeckých výsledků nijak prospěšné, pouze ve specifických situacích, kdy jejich přínos převáží nad rizikem. Z rozhovorů s porodními asistentkami vyplynulo, že zcela automaticky naplňují deset bodů "Baby-Friendly Hospital Initiative" pro podporu úspěšného kojení, šestinedělky to vnímaly jinak, každá devátá z nich neměla umožněn neustálý kontakt s novorozencem a skoro třetina z nich nebyla dostatečně, anebo vůbec informována o metodách kojení a udržení laktace v případě oddělení od dítěte. V souvislosti s dudlíky a jinými šidítky, které by neměly být dětem nabízeny, uvedla třetina šestinedělek, že je občas z intervence zdravotníků dostávaly. Bakalářskou práci mohou využít porodní asistentky, anebo studentky daného oboru pro získání většího rozhledu v péči, která je v současnosti označována za optimální. Záleží pouze na nich, zdali se budou jednotlivých kroků iniciativy IMBCI držet, anebo se jen inspirují a najdou si svoji optimální cestu. Ženám by tyto řádky mohly pomoci ujasnit si, co mohou od péče v porodnici čekat a jak by to v ideálním případě mělo správně vypadat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.