Název:
Společenská odpovědnost vysokých škol
Překlad názvu:
University Social Responsibility
Autoři:
Korimová, Kamila ; Kvasničková Stanislavská, Lucie (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] První část této diplomové práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti ve spojitosti s marketingem, zabývá se vývojem tohoto principu, řeší pojem jako takový a to, co představuje. Společenská odpovědnost organizací je zkracována jako CSR (corporate social responsibility) a představuje takové praktiky a chování, kdy se organizace chová odpovědně vůči prostředí a společnosti, ve které působí. Snaží se, aby negativní dopady její činnosti byly co nejnižší. V literární rešerši je řešena otázka společenské odpovědnosti vysokých škol, která je stále nepříliš specifikovaným oborem společenské odpovědnosti. Jsou určeny důvody, proč by i univerzity, jako vzdělávající organizace, měly naplňovat principy společensky odpovědného chování. Jsou uvedeny zájmové skupiny, klíčové aktivity a další principy společensky odpovědného chování vysokých škol.
Druhá část diplomové práce je vlastní prací autorky a zpracovává případovou studii několika zahraničních vysokých škol, které provádějí společensky odpovědné strategie. Jsou zjištěny aktivity a rozčleněny do sekcí, které jsou následně porovnány se společensky odpovědnými aktivitami na českých univerzitách. Je také provedena analýza dat získaných z dotazníkového šetření provedeného mezi studenty vysokých škol, které je zaměřeno na vnímání společensky odpovědného chování na vysokých školách. Z předchozích částí je navržen postup při zavádění a výběru vhodné společensky odpovědné strategie vysokou školou.
The first part of the diploma thesis aims at the problematic of social responsibility related with marketing. It depicts the development of this principle and the meaning of the concept. The abbreviation CSR is used for corporate social responsibility and it represents responsible acts and practices of a company to the environment and society in which it operates. The companies strive to reduce negative impacts of their activities as much as possible. The literature also solves an issue of social responsibility of universities which is still not clearly defined branch of social responsibility. The work determines various reasons on why the universities, as educational companies, should fulfil principles of socially responsible behaviour. The thesis also presents different interest groups, key activities and further principles of socially responsible behaviour of universities.
The second part of the diploma thesis processes a case study of several foreign universities performing socially responsible strategies. Different activities are identified and divided into sections which are subsequently compared with the socially responsible activities of Czech universities. The thesis also includes a data analysis of the data acquired from the questionnaire survey performed among students of universities. The survey is focused on the perception of socially responsible behaviour on universities. The work then proposes a procedure in introduction and selection of a suitable socially responsible strategy by a university.
Klíčová slova:
CSR; filantropie; iniciativa; média; organizace; společenská odpovědnost; USR; vysoké školy