Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interactive Narrative in Video Games
Lisá, Kvetoslava ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Video games, as an emerging storytelling medium, are important to properly analyse alongside their narrative impact on their audience. A comprehensive analysis of video games requires an approach that accounts for the inherent interactivity of the medium. Traditional literary theory while effective in analysing other forms of media, falls short in this regard. Therefore, it is essential to adopt a more suitable approach to understand the unique interactive nature of video games. This bachelor’s thesis examines the narrative elements that build up a story, such as linearity or spatio-temporal settings, and story structures, such as characters and plot. These elements are then used to analyse four video games that share certain similarities in some of their elements.
Kvantifikace poruch propriocepčního aparátu pomocí virtuální reality
Šopák, Petr ; Burian, František (oponent) ; Chromý, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace pro analýzu propriocepce využívající virtuální realitu a herní platformu Unity. Aplikace byla vyvinuta na základě předlohy ve formě instalace obdobné aplikace (bez možnosti přístupu k jejích zdrojovým kódům). Dále aplikace byla obohacena o nové funkce, jako je například černá scéna, a zlepšení stávajících funkcí, jako je přidání realistických modelů, vytvoření nového uživatelského rozhraní a kalibrace pro shodu virtuálních objektů se skutečnými. Byly navrženy a realizovány také experimenty k ověření přesnosti lokalizace zařízení Oculus Quest 2.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Kolman, Jakub ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Lázeňský soubor je dnes seskupením prvků, které od konce 20. století hledají svoji identitu, jak vzhledem k místu, městu, krajině, tak vzhledem k účelu nejen jejich funkce, ale především prostředí. Soubor se skládá z několika budov, z různých období. Každá je silně vyjádřena formálním přístupem jak k charakteru jejich objemů, fasád, materiálů, tak k jejich prostorové skladbě, typologii a vnímání prostorů. Potenciál vývoje nových lázní je jednou z podstatných hodnot diplomního projektu. Tento potenciál se v rámci projektu nemusí řešit, ale naopak může předvídat a nechat otevřenou situaci jejich dalšího vývoje. Měřítko místa ani programu tomu nebrání.
Design ponorného pozorovacího plavidla
Macháčková, Petra ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce bylo navrhnout design ponorného pozorovacího plavidla. Najít inovativní přístup k navrhování a modernizaci v oblasti designu zvoleného tématu. Tato práce ukazuje kreativitu autora a schopnost splnit požadované zadání v určené době s odpovídající úrovní diplomové práce. Neboli přenést navrhované plavidlo z čistě funkčního produktu na esteticky vyváženy objekt s vyřešenou ergonomií a znalostí současnych materiálů.
Studie o současném stavu virtuální reality
Bukvald, Josef ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Kroupa, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném stavu virtuální reality. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice virtuální reality. Dále se zabývá přehledem současných technologií a zařízení, uvedením příkladů aplikace v různých vědních oborech a zhodnocením jejich použití.
Architektura virtuálna
Halinár, Matej ; ArtD, Vít Halada, (oponent) ; Kristek,, Jan (vedoucí práce)
Klauzúra 2.0 Útek z väzenia architektúry Je špecifické zariadenie pre futoroptimistických ľudí, ktorí vychádzajú z filozofie posthumanizmu a transhumanizmu, akejsi verzie ich vlastnej viery v nekonečný život na sieti. Je to viera v možnosti technologickej transformácie ľudstva, ktorá umožní prekonať naše fyzické aj biologické limity. Klauzúra 2.0 je architektúrou pre pionierov – predvoj tejto transformácie – umožňujúci čo možno najdlhší a najúplnejší pobyt vo virtuálnej realite. Touto avantgardou sú mnísi 2.0. Eskapistické osobnosti samotárov digitálneho veku tu hľadajú útočisko a ich vlastnú verziu sveta v kyberpriestore. Vytvárajú si tu víziu raja, a kolonizujú (kyber)priestor bez politických dôsledkov konečnosti fyzického sveta a vyčerpateľnosti prírodných zdrojov. Žijú na hranici bytia, a túžia odhmotniť sa a splynúť so svetom, ktorému rozumejú viac. Bojujú so svojím vlastným mozgom a telom, ktoré sa odtrhnúť od sveta nedajú. Nekonečnosť virtuálneho priestoru má hranice, ktorými sú telo a zmysly. Dlhodobý pobyt v kyberpriestore sa prejavuje stratou zmyslu pre čas a priestor. Tento monastický život v klazúre 2.0 ich dokáže udržovať v kondícii, dodržovaním rituálu, fyzického výkonu chôdze, ktorý musia podstúpiť aby každý deň mohli existovať vo svojej verzii digitálneho kláštora. Týchto verzií je nekonečné množstvo a je možné medzi nimi rituálne prechádzať. Geometria klauzúry ich zároveň izoluje od seba navzájom. Klauzúra je kláštorný koncept, ktorý umožňuje ľudom hermeticky žiť, mimobežne s fyzickým svetom. Bránou do virtuálneho priestoru je „nulová architektúra“ - miestnosť, cela, kocka na pôdoryse 4x4 metre zbavená akejkoľvek vizuálnej architektonickej stránky. Poskytuje iba rovnú podlahu, ako bod odrazu pre nekonečný virtuálny svet a štyri steny a strop s odpovedajúcou hrúbkou pre dostatočné oddelenie od sveta vonkajšieho. Za touto „nulovou architektúrou“ sa otvára svet nekonečné slobody. Zdá sa, že nie skrz „architektonickú inováciu a politickú subverziu“ bude uskutočnený sen moderného architekta o architektúre ako stroji pre oslobodenie človeka, ale skrze opustenie fyzickej architektúry ako takej. Za proscéniom „nulovej architektúry“ sa otvára priestor, kde nová architektúra už nebude o „luxuse a dobrom bydle, nebude to architektúra separácie a uväznenia ale bude to konečne architektúra slobody.
Virtuální realita v psychologii a psychoterapii
KAFKA, Dominik
Bakalářská práce se zabývá využitím virtuální reality v psychologii a psychoterapii. K tomu využívá design přehledové studie a čerpá z databází. Nejprve čtenáře seznamuje s obecnými informacemi o virtuální realitě, s jejím účelem a vlastnostmi. Dále následuje kapitola o virtuální realitě v psychologii, kde se práce zaobírá výhodami a nevýhodami virtuální expozice a aktuálním psychologickým výzkumem, jako je prostorová percepce či virtuální vzdělávací prostředí. Posledním tematickým okruhem je virtuální realita a léčba, jež je věnován terapii fóbií, léčbou posttraumatické stresové poruchy, látkové závislosti, bolesti, obezity a dalšími obtížemi, u nichž byla zjišťována efektivita použití virtuální expozice. Zvláštní důraz je v práci kladen na popis vybraných aplikací virtuální reality, a to pro možnost utvoření lepší představy o průběhu její expozice. V následné diskuzi jsou shrnuta zjištění z využitých výzkumů a je také vyvozena efektivita užití virtuální reality v jednotlivých oblastech terapie. Jsou zde také představena aktuální doporučení a potenciál přikládaný jednotlivým možnostem využití virtuální reality v psychologii i psychoterapii. Mezi hlavní klíčová slova vyhledávání patří: virtuální realita, VR, VRET, psychologie, psychoterapie, imerze, léčba, expozice, simulace a dále specifická klíčová slova nutná pro doplnění obsahu dílčích kapitol.
Immersions and edge-disjoint linkages
Klimošová, Tereza ; Dvořák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kráľ, Daniel (oponent)
Grafové imerze jsou přirozená analogie k intenzivně zkoumanému konceptu grafových minorů a topologických grafových minorů, ale teorie v této oblasti je mnohem méně rozvinutá. V práci se zabýváme hledáním postačujících podmínek pro existenci imerzí a vlastnostmi grafů, které neobsahují imerzi daného grafu. Dokazujeme, že velká stromová šířka hranově čtyřsouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného čtyřregulárního grafu na malém počtu vrcholů, a že velký maximální stupeň hranově třisouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného třiregulárního grafu na malém počtu vrcholů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.