Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba báze znalostí pro diagnostikování nemoci
Macháček, Daniel ; Steinerová, Kateřina (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby báze znalostí. Popisuje základy expertních systémů, jejich funkci a možné využití v dnešním světě. Výsledkem práce je báze aplikovaná ve webovém rozhraní NPS se schopností diagnostikovat nemoci v oboru hematoonkologie, což dokládá reálné využití expertního systému v praxi. Báze znalostí byla vytvořena ve spolupráci s experty v daném odvětví lékařství a obsahuje skutečná data.
Vícejazykový fonémový rozpoznávač
Vobr, Vojtěch ; Matějka, Pavel (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem, této diplomové práce je natrénovat fonémový rozpoznávač s fonémovou sadou, která vznikla spojením fonémových sad jazyků obsažených v databázi SpeechDat-E a zjistit, zda takovýto rozpoznávač bude podávat lepší výsledky než rozpoznávače natrénované pouze pro jediný jazyk. Tato práce pojednává o fonémových sadách, principech rozpoznávání jednotlivých fonémů pomocí rozpoznávačů založených na neuronových sítích, dále o způsobech rozpoznávání a identifikace mluveného jazyka a také o spojování fonémových sad jednotlivých jazyků. Dále je zde popsán postup trénování fonémového rozpoznávače a rozpoznávání fonémů.
Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení
Mašková, Kateřina ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Krejčí, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá v českém prostředí plošně zamlčovanou problematikou romantizovaného a sexualizovaného kontaktu mezi nezletilými osobami a dospělými osobami zaujímajícími vůči nim pedagogické postavení. Sestává se z teoretické a empirické části. Teoretická část práce představuje psychologické aspekty adolescentního vývojového období a psychologické aspekty pedagogického povolání, pojednává o problematice překračování profesních hranic osobou v pedagogickém postavení a konečně vymezuje specifický podtyp sexualizovaného zneužívání pedagogické moci: sexuální zneužívání nezletilých osob osobami, jež vůči těmto zaujímají pedagogické postavení, prostřednictvím sexualizovaného kontaktu s nimi. Těžištěm empirické části práce je výzkumný projekt rámovaný konstruktivistickými, feministickými a fenomenologickými východisky. Jedná se o interpretativní fenomenologickou analýzu zkušeností pěti dospělých žen, které v adolescenci prožily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou, jež vůči nim v danou dobu zaujímala pedagogické postavení. Cílem výzkumného šetření bylo hloubkově porozumět zkušenostem konkrétních osob z jejich tehdejší adolescentní perspektivy a z jejich soudobé dospělé perspektivy a zachytit případnou časovou změnu v jejich vztahování se k vlastním zkušenostem. Všechny výzkumné...
Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela
NOVÁČKOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce s názvem Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela se v teoretické části nejprve zabývá pojmy spojenými s osobností učitele. Popisuje učitele jako profesi, jeho postavení ve společnosti a jaké jsou motivy proč si zvolit právě tuto profesi. Dále je v práci popsána profesní dráha učitelů. Tuto dráhu můžeme rozdělit na začínajícího, zkušeného a konzervativního učitele. Dalším tématem této části je stres a syndrom vyhoření a poslední kapitola první části se věnuje utvářením učitelské role a sebereflexi v profesním vývoji, s čímž je spojen model ALACT. Další kapitola je věnována osobnostnímu rozvoji, konkrétně sebepoznání a bytí člověka v přítomnosti. Poslední kapitola popisuje samotnou pouť do Santiaga de Compostela. V úvodu kapitoly jsou rozděleny možné trasy, které do Santiaga de Compostela vedou. Následuje výčet symbolů, které se k cestě vážou a jsou zde také kapitoly o ubytování a motivaci poutníků. Empirická část se věnuje analýze výpovědí tří poutnic, které pouť do Santiaga de Compostela vykonaly. Před poutí a také nyní vykonávají učitelskou profesi a snaží se postihnout, jak se během pouti a v důsledku poutě proměnilo jejich prožívání a názory, a to prostřednictvím kvalitativní výzkumné metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkumné otázky zněly: VO1: Jaký byl rozdíl v přístupu k učitelské profesi po absolvování cesty? VO2: Jak se změnil pohled na sebe po absolvování cesty? VO3: Jaké byly silné momenty a prožitky v průběhu cesty? VO4: V jakých oblastech ovlivnila cesta život informanta? Výsledky nám přinášejí pohled na zkušenosti poutníků s absolvováním poutní cesty do Santiaga de Compostela. Dokládají nám jasné změny, které poutníci prožili v důsledku absolvování poutě. Nejdůležitější změny proběhly v rámci jejich profese učitele, rodiny a vlastní sebereflexe. Právě ta ovlivnila jejich životy nejvíce, díky ní pak mohly probíhat změny i v dalších odvětvích jejich života. Přínos této práce spočívá v tom, že nám výsledky výzkumu dokazují převážně pozitivní změny po absolvování poutní cesty. Lze se domnívat, že i čtenářům této bakalářské práce by cesta do Santiaga de Compostela přinesla blahodárné účinky nejen na jejich fyzické, ale i psychické zdraví.
Vyhodnocení vlivu oplachu na vlastnosti materiálu po 3D DLP tisku
Uvíra, Dominik ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vlivu oplachu na mechanické vlastnosti 3D DLP tištěných dílů. Cílem práce bylo experimentálně určit vliv oplachových látek při různých délkách oplachu na mechanické vlastnosti 3D tištěných dílů technologií DLP. V práci jsou popsány zařízení a materiály. Dále je proveden rozbor oplachu 3D DLP tištěných dílů, včetně popisu rozpouštění polymerů, druhů oplachových látek a způsobů oplachu. Na základě rešeršní práce byly vybrány materiály, kterými jsou pryskyřice Standard, ABS-like a Tough. Použité oplachové látky jsou IPA, průmyslový odmašťovač Simple Green, DPM a speciální prostředek k odstraňování nevytvrzené pryskyřice EasyClean. Vzorky byly vyráběny na DLP 3D tiskárně Anycubic Photon D2, tiskové profily byly stanoveny na základě rešeršní části a vlastní kalibrace. V prvním experimentu byla sledována efektivita látek odstranit nevytvrzenou pryskyřici. Následovalo experimentální vyhodnocení změn tahových vlastností připravených vzorků. Dále byla vyhodnocena změna vrubové houževnatosti jednotlivých materiálů. V obou případech byla provedena analýza lomových ploch. Na základě dosažených výsledků byly pro všechny kombinace materiálů a oplachových látek stanoveny optimální délky oplachu a byly doporučeny oblasti využití. Poté byla navržena vlastní oplachová látka kombinující nízkou cenu a dobré mechanické vlastnosti. Poslední částí práce je ekonomické zhodnocení jednotlivých oplachů, ze kterých vzešla konkrétní doporučení pro nákup oplachových látek a dobu oplachu.
Cesta k inkluzivní škole
Marques, Karin ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Od září 2016 platí v českých školách tzv. inkluzivní novela, tedy vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem studie je přinést detailní pohled na to, čím prošly školy, které se dají označit za inkluzivní. Případová studie proměny tří škol popisuje průběh transformace ve třech odlišných kontextech před rokem 2016. Na základě měření inkluzivity a veřejně deklarované snaze o inkluzi byly vybrány tři školy v odlišných kontextech. Interpretativní fenomenologickou analýzou byly zkoumány rozhovory s aktéry škol (vedení, učitelé, asistenti, rodiče, zástupci zřizovatele) s cílem zjistit, jak vzniká inkluzivní škola a jak lidé ve škole vnímali tuto proměnu. Inkluzivní škola vzniká jako produkt ředitelovy vize a transformačního leadershipu. Klíčem k úspěšné proměně školy je měnit nejen procesy a strukturu, ale zejména kulturu školy, tedy nacházení společného porozumění vize. Aktéři škol se vnímali jako průkopníci, jako společenství, které sdílí stejné hodnoty. Ústřední byl koncept spolupráce a komunikace. Pro průběh transformace bylo důležité získat důvěru rodičů a veřejnosti, vytvořit podmínky pro respektování potřeb a odlišností každého dítěte. K tomu bylo potřeba zajistit dostatečné finanční prostředky, tvrdě a poctivě pracovat, vzdělávat se a konzultovat....
Negativní myšlenky matek
Janusová, Štěpánka ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá negativními myšlenkami u matek v kontextu prvních let života jejich prvního narozeného dítěte. Teoretická část práce je dělena na tři části: první představuje negativní myšlenky a doprovodné emoce matek z hlediska psychopatologie, druhá z hlediska sociální psychologie, třetí je uchopuje v kontextu pandemie Covidu-19. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky, použitou metodu interpretativní fenomenologické analýzy, charakteristiku výzkumného vzorku, sběr dat skrz polostrukturovaný rozhovor a doplňující písemné otázky a jsou v ní prezentována výsledná zjištění. Zaprvé, matky zažívají obsahově podobné negativní myšlenky, jež jsou doprovázeny podobnými negativními emocemi, navíc u nich můžeme nalézt podobný vývoj v čase. Zadruhé, s vývojem negativních myšlenek se pojila i změna jejich interpretace a změna v copingových strategiích. Pakliže matky hodnotily své negativní myšlenky a emoce jako běžné a přirozené, lépe se s nimi vyrovnávaly, zvládly se s nimi svěřovat svému okolí a zmenšily tak jejich negativní dopad na dítě. Klíčovou roli zde sehrává vnímání sebe sama jako dost dobré matky. Zatřetí, významnou roli při interpretaci a vyrovnávání se s negativními myšlenkami a emocemi hrají očekávání, která jsou do značné míry ovlivněna nedostatečnou přípravou na rodičovství, dále...
Cesta k inkluzivní škole
Marques, Karin ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
Od září 2016 platí v českých školách tzv. inkluzivní novela, tedy vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem studie je přinést detailní pohled na to, čím prošly školy, které se dají označit za inkluzivní. Případová studie proměny tří škol popisuje průběh transformace ve třech odlišných kontextech před rokem 2016. Na základě měření inkluzivity a veřejně deklarované snaze o inkluzi byly vybrány tři školy v odlišných kontextech. Interpretativní fenomenologickou analýzou byly zkoumány rozhovory s aktéry škol (vedení, učitelé, asistenti, rodiče, zástupci zřizovatele) s cílem zjistit, jak vzniká inkluzivní škola a jak lidé ve škole vnímali tuto proměnu. Inkluzivní škola vzniká jako produkt ředitelovy vize a transformačního leadershipu. Klíčem k úspěšné proměně školy je měnit nejen procesy a strukturu, ale zejména kulturu školy, tedy nacházení společného porozumění vize. Aktéři škol se vnímali jako průkopníci, jako společenství, které sdílí stejné hodnoty. Ústřední byl koncept spolupráce a komunikace. Pro průběh transformace bylo důležité získat důvěru rodičů a veřejnosti, vytvořit podmínky pro respektování potřeb a odlišností každého dítěte. K tomu bylo potřeba zajistit dostatečné finanční prostředky, tvrdě a poctivě pracovat, vzdělávat se a konzultovat....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.