Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kognitivní chyby v procesu masové komunikace
Zíka, Vojtěch ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato práce je založena na předpokladu, že se lidé v důsledku duálního systému myšlení při rozhodování opírají o širokou škálu přibližných pravidel (heuristik), která způsobují předvídatelné a systematické chyby v úsudku (kognitivní biasy). Ačkoliv je toto východisko typické především pro obory jako behaviorální ekonomie nebo behaviorální právo a ekonomie, není důvod se touto optikou nedívat i na jiné vědní disciplíny, jako je například studium mass mediální komunikace. Tato práce proto nabízí analýzu trhu s informacemi, kde na nabídkové straně stojí producenti (např. mediální organizace) a na poptávkové straně spotřebitelé (publika), se zaměřením na faktory vedoucí k tomu, že se vnímaný popis události může od této události diametrálně lišit. Jedním z kognitivních biasů, které u jedinců způsobují odlišné vnímání stejného mediálního obsahu je efekt nepřátelských médií. V jeho důsledku sympatizanti se společensky kontroverzním tématem mají tendenci vnímat informace v médiích jako nepřátelské vůči jejich vlastnímu názoru. Dosavadní výzkum dospěl k závěru, že nepřátelské vnímání informací je u sympatizantů vyvoláno především dosahem sdělení, který je vysvětlován pomocí selektivní kategorizace - sympatizanti z opačných táborů sice vidí stejný obsah, ale vnímají ho s odlišnou valencí. Tato valence je obsahu dodána...
Partisans perception of controversial topics in online news and influence of hostile media effect
Chovancová, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práca s názvom Vnímanie kontroverzných tém v online spravodajstve polarizovanými názorovými skupinami a pôsobenie efektu hostilných médií sa venuje modernému fenoménu v oblasti štúdia efektov médií a mediálneho publika, efektu hostilných médií, ktorý sa teoreticky rozvíja od polovice 80. rokov minulého storočia. Definuje tendenciu polarizovaných názorových zástancov vnímať nestranné a vyvážené mediálne pokrytie kontroverznej témy ako zaujaté proti ich názorovej strane, pričom oba názorové póly hodnotia totožný nestranný text ako favorizujúci opačný názor. V teoretickej časti práce sa venujem histórii pojmu, kontextu tohto fenoménu v rámci rozvoja nových digitálnych médií a sociálnych sietí, ďalej faktorom, ktoré ovplyvňujú jeho výskyt a tiež ako pôsobí na kognitívne procesy, teda prečo k tejto tendencii pri polarizovaných zástancoch dochádza. Taktiež ponúkam súhrn významných zahraničných štúdií a doterajších poznatkov. Súčasťou praktickej časti je výskum inšpirovaný americkou štúdiou z roku 2012, ktorý sleduje rozdielne vnímanie mediálneho pokrytia pri polarizovaných skupinách v téme povinnej detskej vakcinácie. Jedná sa o prvý výskum, ktorý potvrdil tendenciu efektu hostilných médií v rámci slovenskej internetovej populácie.
Kognitivní chyby v procesu masové komunikace
Zíka, Vojtěch ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato práce je založena na předpokladu, že se lidé v důsledku duálního systému myšlení při rozhodování opírají o širokou škálu přibližných pravidel (heuristik), která způsobují předvídatelné a systematické chyby v úsudku (kognitivní biasy). Ačkoliv je toto východisko typické především pro obory jako behaviorální ekonomie nebo behaviorální právo a ekonomie, není důvod se touto optikou nedívat i na jiné vědní disciplíny, jako je například studium mass mediální komunikace. Tato práce proto nabízí analýzu trhu s informacemi, kde na nabídkové straně stojí producenti (např. mediální organizace) a na poptávkové straně spotřebitelé (publika), se zaměřením na faktory vedoucí k tomu, že se vnímaný popis události může od této události diametrálně lišit. Jedním z kognitivních biasů, které u jedinců způsobují odlišné vnímání stejného mediálního obsahu je efekt nepřátelských médií. V jeho důsledku sympatizanti se společensky kontroverzním tématem mají tendenci vnímat informace v médiích jako nepřátelské vůči jejich vlastnímu názoru. Dosavadní výzkum dospěl k závěru, že nepřátelské vnímání informací je u sympatizantů vyvoláno především dosahem sdělení, který je vysvětlován pomocí selektivní kategorizace - sympatizanti z opačných táborů sice vidí stejný obsah, ale vnímají ho s odlišnou valencí. Tato valence je obsahu dodána...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.