Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Bezpečnostní situace v Severním trojúhelníku v období 2014 až 2019
Koutná, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti v El Salvadoru a Hondurasu. Cílem práce je objasnit bezpečnostní problematiku maras (středoamerických pouličních gangů) a popsat, jak jejich činnost ovlivňuje vnitřní bezpečnost daných zemí. Pro pochopení uvedené problematiky jsou podrobně popsány kroky, které oba státy učinily ke snížení nebo zastavení aktivit maras. Práce pro analýzu využívá dva ukazatele: míru vražd a míru korupce prezentovanou Indexem vnímání korupce (CPI), přičemž práce je zaměřena na období let 2014-2019. V tomto období byli ve funkci dva prezidenti: salvadorský prezident Salvador Sánchez Cerén a honduraský prezident Juan Orlando Hernández.
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...
Czechoslovakia, Mexico and Cental America 1945-1989
Majlátová, Lucia ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent) ; Barteček, Ivo (oponent)
Disertační práce Československo, Mexiko a Střední Amerika 1945-1989 je analýzou politických, ekonomických a kulturních vztahů v období studené války. Práce je postavena především na nepublikovaných archivních materiálech hlavně české provenience, doplněné materiály z archivů středoamerických států. Širší kontext mezinárodní politiky je nastíněn především v úvodních kapitolách, které si kladou za cíl informovat čtenáře o vývoji československé diplomacie a zahraniční politiky Československa ovlivňované Sovětským svazem na jedné straně a labilní politické situaci středoamerických států, které se nacházely pod neustálým dohledem Spojených států amerických na straně druhé. Práce se pak věnuje samostatné analýze československo-mexických vztahů, která je tematicky rozdělená na kontakty politické, kulturní a ekonomické. Zvláštní kapitola je věnovaná činnosti československých tajných služeb v Mexiku, jelikož tato země poutala pozornost svou výhodnou polohou vzhledem ke Spojeným státům americkým. Další kapitoly analyzují bilaterální vztahy s jednotlivými státy Střední Ameriky. Práce je zakončena rozborem díla Usměvavá Guatemala československého diplomata a spisovatele Norberta Frýda a rovněž se zaměřuje na pobyt salvadorského revolucionáře a básníka, Roqueho Daltona v Praze. Postřehy obou autorů vnášejí více...
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Jelen, Libor (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...
Ekonomická problematika zemí pevninské Střední Ameriky
Zapletal, Zbyněk ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat ekonomickou problematiku pevninské Střední Ameriky. Práce je rozdělena do tří částí. První část práce vymezuje pojem "pevninská Střední Amerika" a charakterizuje pevninskou Střední Ameriku jako celek z hlediska demografie a ekonomické problematiky. Druhá část práce podrobněji analyzuje jednotlivé země tohoto regionu. U každé země je provedena stručná celková charakteristika, silné a slabé stránky jednotlivých zemí a jsou vyzdvihnuty nejvýznamnější aktuální události. Cílem třetí části, která je výsledkem analýzy částí předchozích, je posouzení problematiky vstupu zahraničních subjektů na trhy pevninské Střední Ameriky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.