Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce palných zbraní v obrazu
Debnár, Pavol ; Drahanský, Martin (oponent) ; Dvořák, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá detekciou palných zbraní v obraze. V teoretickej časti je najprv definovaný pojem palná zbraň a potom sú uvedené typy palných zbraní. Nasleduje vysvetlenie obrazového šumu, ktorý môže do značnej miery ovplyvniť výsledok detekcie, a sú uvedené spôsoby, ako ho redukovať. Ďalej sú definované algoritmy obrazovej detekcie, ktoré pracujú na báze neurónových sietí - konvolučné neurónové siete (CNN) a Single Shot Multibox Detector (SSD). Vysvetlené sú aj klasické algoritmy pre detekciu v obraze ako HOG+SVM a SURF. V ďalšej časti sú uvedené použité knižnice a softvér. Nasleduje experimentálna časť, kde uvedieme navrhnutý postup riešenia a databázu. Pre detekciu boli použité algoritmy HOG+SVM, SURF a SSD. Následne sú uvedené výsledky testov na databáze a videu, čomu nasleduje zhrnutie a možnosti rozšírenia do budúcnosti.
Detekce krajiny v obrazech
Dufka, Zbyněk ; Křupka, Aleš (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnutí teorie, ze které vychází metody pro detekci objektů v rozsáhlé databázi obrazů a dále zpracování vlastního algoritmu pro detekci krajiny. Teoretická část popisuje zpracované metody Viola-Jones a HOG, které se dají uplatnit na lidské tváře a anomálie na rentgenových snímcích. Následná analýza identifikace objektů v obraze popisuje metody, které je možné využít při návrhu algoritmu pro vyhodnocení obrazu z hlediska přírodních prvků. Součástí praktické práce je kromě otestování již hotových algoritmů také rozbor metody stavěné přímo na míru detekci krajiny. Zpracovaný algoritmus je implementován do prostředí RapidMiner.
Robotický nákupní košík
Krzeminský, Juraj ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementaci řídicí jednotky pro robotický nákupní košík. Ten má za úkol sledovat vybranou osobu po nákupním středisku a plnit roli nosiče tašek. V textu jsou popsány základní principy detekce a sledování lidské postavy v obraze a také způsob snímaní obrazu RGB-D kamerou Kinect. Zbytek textu se věnuje detailnímu popisu hotové aplikace a implementaci v ní použitých vybraných metod a algoritmů.
Anatomy based landmark detection in brain CT scans
Krajčiová, Alexandra ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Manual detection of anatomical landmarks from head CT (Computed Tomography) scans is time-consuming task prone to observer errors. In addition, the accuracy of the detection correlates with image quality. The aim of this work is to create an algorithm that will perform automatic detection of anatomical landmarks. These landmarks can be later used to form radiological lines, which finds its application in CT scanning. SVM (Support Vector Machines) and HOG (Histograms of Oriented Gradients) features was chosen for anatomical landmark detection. The achieved results, possibilities of further progress and improvement of detection are summarized in the conclusion.
Efektivnost hlubokých konvolučních neuronových sítí na elementární klasifikační úloze
Prax, Jan ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Škrabánek, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou srovnány modely hlubokých konvolučních neuronových sítí a modely deskriptorů příznaků. Modely deskriptorů příznaků jsou doplněny o vybraný vhodný klasifikátor. Tyto modely spadají do oblasti strojového učení, a tudíž jsou v práci popsány typy strojového učení. Dále jsou tyto vybrané modely popsány a vysvětleny jejich základy a problémy. Je vypsán hardware a software použitý k uskutečnění testů a jsou vypsány výsledky testů a shrnutí výsledků. Pak je provedeno srovnání uvedených modelů na základě přesnosti validace a časové náročnosti.
Detekce hledaných osob ve videu
Bažout, David ; Musil, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj umožňující vyhledávání podezřelých osob ve videozáznamu pocházejícího z dohledových kamer. Hledané osoby jsou systému určeny pomocí několika fotografií obličeje. Výstup tvoří informace o výskytu hledaných osob na konkrétních snímcích. Úloha je řešena rozdělením problému na detekci tváře a její následnou identifikaci. Experimenty s existujícími přístupy na vhodných datových sadách zajišťují relevantní porovnání úspěšnosti metod za různých podmínek. Výstupy testů umožňují vybrat vhodné metody a jejich optimální nastavení pro tuto konkrétní úlohu. Práce se zabývá i návrhem vhodné architektury, průzkumem existujících knihoven implementujících zkoumané metody a dalšími způsoby optimalizace výpočtu. Výsledkem je implementace uživatelské aplikace splňující zadané parametry. Její funkce byla otestována na vlastní datové sadě věrně napodobující podmínky reálného provozu.
Metody extrakce charakteristických rysů obličeje
Adamček, Ľubomír ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Tvár je dlhodobo jedna z najatraktívnejších dostupných biometrií človeka pre jej ľahké a pohodlné nasnímanie. Využitie je široké - od bezpečnosti, cez monitorovanie až po zábavný priemysel. Táto práca predstavuje doménu biometrie tváre a analyzuje 3 extrakčné metódy charakteristických rysov tváre - PCA, LBP a HOG. Súčasťou práce je tiež efektívna implementácia týchto algoritmov spolu s navrhnutým grafickým používateľským rozhraním využitým na experimentovanie s touto implementáciou a na vyhodnotenie jej úspešnosti na sade snímok zachytávajúcich osoby v rôznych podmienkach.
Generování 3D stromů na základě vzorových obrázků
Kubiš, František ; Polok, Lukáš (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností generování 3D stromů za použití různých metod včetně bezkontextových gramatik a L-systémů. Diplomová práce dále obsahuje kapitolu o evolučních a genetických algoritmech, kde je stručně shrnuta jejich funkce. V této práci byl navržen algoritmus, který má na vstupu 2D obrázek a od uživatele dostane přibližný obrys stromu s polohou počátku kmene. Na základě těchto informací pomocí genetického algoritmu vytvoří 3D strom jenž se vizuálně blíží předloze. Kromě způsobů generování stromů se čtenář seznámí se zpracováním vstupního obrazu a návrhem testovací aplikace.
Odhad výšky osob zaznamenaných na videu
Jelen, Vilém ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci detekující osoby a provádějící odhad jejich výšky z videozáznamu. Ve stěžejní části práce jsem představil bezpečnostní kamery a metody zpracování obrazu vhodné pro detekci a klasifikaci objektů. Na základě porovnání těchto metod jsem realizoval detekci osob pomocí histogramů orientovaných gradientů. Jako vstupní parametry navrženého algoritmu odhadu výšky jsem použil pozici a vlastnosti kamery a referenční objekty nebo body. 
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.