Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chytrá domácnost: učení rutin
Junák, Petr ; Bažout, David (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh, vývoj a implementaci inovativního chytrého systému, který využívá data o spánkovém režimu uživatele a strojové učení pro inteligentní ovládání světel v domácnosti. Hlavním cílem je zlepšení kvality spánku uživatele prostřednictvím optimalizace expozice světla, zejména snížením expozice studenému dennímu světlu před spánkem. Práce se vyznačuje důrazem na využití snadno dostupných dat, cenově dostupných hardwarových zařízení a open-source technologií. Jako primární zdroj dat byly využity chytré hodinky FitBit Charge 5, které poskytují podrobné informace o spánkových vzorcích uživatele. Vytvořený model strojového učení, konkrétně lineární regrese, je hostován na platformě Raspberry Pi, která také slouží jako centrální jednotka pro ovládání světel a řízení celkového systému. Kromě ovládání světla systém také podporuje zasílání upozornění uživateli o blížící se doporučené době začátku spánku, což přispívá k celkovému zlepšení spánkové hygieny a kvality spánku.
Smart Home: Learning Control of Heating
Parobek, Matej ; Bažout, David (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
The work deals with an intelligent control of radiator central heating. Its goal is to find and implement an AI algorithm that will enable more effective temperature control and energy savings. The work implements an algorithm based on the AI in order to predict indoor temperatures.
Aplikace pro rozpoznávání nemocí rostlin
Kozub, Tadeáš ; Vaško, Marek (oponent) ; Bažout, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a tvorbou mobilní aplikace, která slouží k rozpoznávání nemocí rostlin. Věnuje se návrhu aplikace, jejího uživatelského rozhraní a jeho testování, tvorbě REST API a také trénování modelů pomocí metod strojového učení. Výsledkem práce je aplikace vytvořená v React Native, vytrénovaný model sloužící k rozpoznávání nemocí z fotografií listů rajčat a implementace backendu aplikace hostovaná na vzdáleném serveru. Model pro rozpoznávání nemocí rajčat dosáhl úspěšnosti 98,76 %.
Webová aplikace pro ovládání chytrého skleníku s prvky gamifikace
Janeček, Martin ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Bažout, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit intuitivní uživatelské rozhraní pro monitorování a řízení podmínek v chytrém skleníku. Ten je oproti běžnému skleníku doplněn o systém aktuátorů, které za pomoci vzdáleného přístupu z aplikace udržují rostlinám ideální prostředí. Webová aplikace je doplněna o systém gamikace, jehož cílem je motivovat uživatele do využívání všech ovládacích prvků. Gamifikační systém zároveň provází uživatele při prvotním seznamování s chytrým skleníkem. Aplikace je implementována pomocí frameworku Django, prezentační stránka je zajištěna knihovnou React. Vytvořené řešení umožňuje uživateli jednoduše ovládat podmínky v chytrém skleníku a analyzovat historii naměřených dat v grafu či statistikách.
UI pro kooperaci dohledového systému s člověkem
Klem, Václav ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Bažout, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a vývoji efektivního uživatelského rozhraní pro spolupráci uživatele s dohledovým systémem. Zabývá se studiem v současnosti dostupných nástrojů k anotaci videí a detekci/sledování osob ve videu a poskytuje porovnání těchto metod za účelem vytvoření anotační aplikace pro novátorský způsob detekce anomálií. Tento novátorský způsob je založen na detekcích anomálií na úrovni snímků. Anomálie v tomto slova smyslu obecně znamená jakékoliv ilegální chování osob ve videu. Cílem této práce je vytvořit návrh anotační aplikace pro tento nový způsob detekování anomálií, ověřit validitu jeho koncepce uživatelským testováním prototypu a následně implementovat plnohodnotnou verzi na základě výsledků testování. Při testování prototypu aplikace bylo dosaženo relativně vysoké úspěšnosti anotace circa 89% a hodnocení přehlednosti UI uživateli 83%. V návaznosti na uživatelskou odezvu byly reflektovány změny do finální, plně funkční verze aplikace, která je hlavním výstupem práce.
Conversion of a Robot Program from Code to an AR-Compatible Representation
Kadnár, Šimon ; Bažout, David (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
The demand for robots and their development is constantly growing. Along with robots, various environments are being created to facilitate their programming. One such environment is the ARCOR2 application. The application has implemented a functionality that allows internally represented data, which control the robot, to be converted into the widely known Python language. The aforementioned conversion was introduced because Python is used as an interpreter for the robot program in which it is possible to run the program. The aim of the work is to utilize the conversion from the internal representation of data to the Python language for modifying the robot's code. The benefit of the work is enabling modifications in the Python language by converting the modified code back into the internal representation of data. As a result, the workstation operator can create a program using augmented reality, and an experienced programmer can subsequently modify the created program in the Python language. The solution allows for effective collaboration between regular users and programmers, with each working with a program form that corresponds to their abilities.
Vizualizace analýzy chování davu na videodatech z dronu
Dobeš, Zdeněk ; Španěl, Michal (oponent) ; Bažout, David (vedoucí práce)
Ústřední myšlenkou této práce je navrhnout a implementovat uživatelské rozhraní pro vizualizaci videodat z dronu. Dokument se skládá z procesu vyhotovení návrhu až po jeho implementaci do podoby webové aplikace. Využívá aplikačního frameworku Django, prezentačního frameworku React a řady aplikačních rozhraní s dominantním zastoupením Google Map API. Klade si za cíl vytvořit intuitivní prostředí pro monitorování sektorů drony a poskytnout prostředky k jeho usnadnění
Chytrá domácnost: učící se řízení vytápění
Milostný, Tomáš ; Bažout, David (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací prototypu ekosystému chytré domácnosti zaměřeného na domácí vytápění. Cílem je vytvořit software běžící na zařízení typu Raspberry Pi, který s pomocí předpovědí strojového učení bude schopen ovládat a monitorovat síť elektrických přímotopných konvektorů ovládané spínáním jednoduchého Wi-Fi relé Shelly 1PM. Výsledné řešení by mělo oproti konvenčním chytrým termostatům disponovat také nižší cenou.
Detekce anomálií v chování davu ve video-datech z dronu
Bažout, David ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V posledních letech dochází k rychlému rozvoji využití dronů v mnoha odvětvích. Své uplatnění nachází i v oblasti národních bezpečnostních složek. Cílem této práce je návrh a implementace nástroje provádějícího analýzu davových scén snímaných dronem. Tento nástroj zajišťuje včasnou identifikaci podezřelého chování osob a usnadňuje jeho lokalizaci. Mezi hlavní přínos patří návrh vhodného algoritmu stabilizace videa umožňující stabilizaci drobných záchvěvů, ale i zpětné dohledání ztracené scény. Dále byly navrženy dva detektory anomálie odlišující se ve způsobu extrakce příznakového vektoru a modelování pozadí. Ve srovnání s nejlepšími přístupy současnosti dosahují srovnatelných výsledků, ale zároveň přináší výhodu v podobě možnosti zpracování on-line dat.
Detekce hledaných osob ve videu
Bažout, David ; Musil, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj umožňující vyhledávání podezřelých osob ve videozáznamu pocházejícího z dohledových kamer. Hledané osoby jsou systému určeny pomocí několika fotografií obličeje. Výstup tvoří informace o výskytu hledaných osob na konkrétních snímcích. Úloha je řešena rozdělením problému na detekci tváře a její následnou identifikaci. Experimenty s existujícími přístupy na vhodných datových sadách zajišťují relevantní porovnání úspěšnosti metod za různých podmínek. Výstupy testů umožňují vybrat vhodné metody a jejich optimální nastavení pro tuto konkrétní úlohu. Práce se zabývá i návrhem vhodné architektury, průzkumem existujících knihoven implementujících zkoumané metody a dalšími způsoby optimalizace výpočtu. Výsledkem je implementace uživatelské aplikace splňující zadané parametry. Její funkce byla otestována na vlastní datové sadě věrně napodobující podmínky reálného provozu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.