Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Planetary Thermodynamics : Energy Justice
Mitro, Michal ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
This work attempts to imagine and create a world where Energy - fundamental and universal force - determines overall global infrastructure of actions and relationships. It narrates docufictionary story of the future built on premise that planetary ecosystem forms single energetic entity that obeys laws of thermodynamics - the indestructibility of energy and its transformation from material force to heat. It also establishes that every actor, human or nonhuman, has energetic impact on this system. In societal context, individuals are granted basic energetic income of 10000kJ per day and all their activities are evaluated against thier energetic contribution rather than monetary prestige. Visual language of the work is juxtaposing workings of society where Energy Justice has been established with speculative archeological research conducted at present community garden from the viewpoint of future’s utopia. This very friction between reality and fiction negotiates and suggests possibility of such future to come. My overall aims are to present a suggestive picture of global order that is not only utopic but also inspiring and in essence feasible and worth acting towards.
Výtvarné umění v prostoru brněnských sídlišť (1945–1989)
Kořínková, Jana ; Bartlová, Milena (oponent) ; Hrůša, Petr (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku začleňování výtvarného umění do architektury v poválečném Československu se zvláštním zřetelem k vývoji v městě Brně. Hlavní výzkumné otázky – Proč se v Československu po roce 1945 do architektury vrátilo výtvarné umění a jaká koncepční řešení byla uplatněna v případě brněnských sídlišť? – jsou zodpovězeny ve dvou navazujících oddílech. Prvním je výzkum institucionálního pozadí pro uplatňování výtvarného umění v architektuře s přihlédnutím k dění v městě Brně (1945–1993), závěrečná část je věnována třem případovým studiím, které ilustrují lokální vývoj v období socialistického realismu, tvůrčího uvolnění 60. let a politické normalizace. Cílem práce je poukázat na komplexnost zkoumaného tématu a vyvrátit populárně tradované přesvědčení, že začlenění výtvarného umění do architektury bylo v období socialismu motivováno výhradně komunistickou propagandou, a ukázat, že pokus o vytvoření syntézy umění a architektury byl podložen jak předválečnými teoretickými úvahami o výchovné funkci umění a jeho působení na člověka, tak potřebou zlepšit ekonomickou situaci výtvarníků po skončení druhé světové války.
STILL LIVE
Moravanský, Tomáš ; Magid, Václav (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Intermedial, conceptual audio-visual audiovisual games built as a theater installation; tableaux vivants.
Planetary Thermodynamics : Energy Justice
Mitro, Michal ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
This work attempts to imagine and create a world where Energy - fundamental and universal force - determines overall global infrastructure of actions and relationships. It narrates docufictionary story of the future built on premise that planetary ecosystem forms single energetic entity that obeys laws of thermodynamics - the indestructibility of energy and its transformation from material force to heat. It also establishes that every actor, human or nonhuman, has energetic impact on this system. In societal context, individuals are granted basic energetic income of 10000kJ per day and all their activities are evaluated against thier energetic contribution rather than monetary prestige. Visual language of the work is juxtaposing workings of society where Energy Justice has been established with speculative archeological research conducted at present community garden from the viewpoint of future’s utopia. This very friction between reality and fiction negotiates and suggests possibility of such future to come. My overall aims are to present a suggestive picture of global order that is not only utopic but also inspiring and in essence feasible and worth acting towards.
STILL LIVE
Moravanský, Tomáš ; Magid, Václav (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Intermedial, conceptual audio-visual audiovisual games built as a theater installation; tableaux vivants.
Reflexe estetiky raného videoartu
Matoušová Peštová, Karolína ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá raným videoartem, tedy videoartem šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století, a to ze čtyř pohledů: první kapitola práce zkoumá uměleckou a technologickou genezi videoartu; kapitola druhá se zabývá uměnovědným rozborem videoartu, na jehož základě je definován vztah videoartu k ostatním uměleckým druhům, zejména k filmu a výtvarnému umění, a dále analyzovány vlastnosti videa jakožto média; třetí kapitola pojednává o divácké recepci, modu zobrazení a estetických vlastnostech videoartu, demonstrovaných na příkladech konkrétních uměleckých děl; speciální pozornost je v této kapitole věnována temporalitě videoartu; závěrečná kapitola práce se věnuje feministickému videoartu, jehož úkolem bylo přispět k emancipaci ženy ve společnosti. Cílem práce je předložit komplexní přehled raného videoartu s těžištěm v jeho umělecko-estetických vlastnostech. V našem zkoumání se opíráme nejen o platné estetické, filosofické a uměnovědné teorie, ale také o analýzu konkrétních uměleckých děl, dokumentovaných v obsáhlé obrazové příloze.
Výtvarné umění v prostoru brněnských sídlišť (1945–1989)
Kořínková, Jana ; Bartlová, Milena (oponent) ; Hrůša, Petr (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku začleňování výtvarného umění do architektury v poválečném Československu se zvláštním zřetelem k vývoji v městě Brně. Hlavní výzkumné otázky – Proč se v Československu po roce 1945 do architektury vrátilo výtvarné umění a jaká koncepční řešení byla uplatněna v případě brněnských sídlišť? – jsou zodpovězeny ve dvou navazujících oddílech. Prvním je výzkum institucionálního pozadí pro uplatňování výtvarného umění v architektuře s přihlédnutím k dění v městě Brně (1945–1993), závěrečná část je věnována třem případovým studiím, které ilustrují lokální vývoj v období socialistického realismu, tvůrčího uvolnění 60. let a politické normalizace. Cílem práce je poukázat na komplexnost zkoumaného tématu a vyvrátit populárně tradované přesvědčení, že začlenění výtvarného umění do architektury bylo v období socialismu motivováno výhradně komunistickou propagandou, a ukázat, že pokus o vytvoření syntézy umění a architektury byl podložen jak předválečnými teoretickými úvahami o výchovné funkci umění a jeho působení na člověka, tak potřebou zlepšit ekonomickou situaci výtvarníků po skončení druhé světové války.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.