Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti didaktického využití Židovského muzea v Praze pro výuku v rámci občanského a společenskovědního základu RVP G
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky tématu z občanského a společenskovědního základu s využitím aktivit a činnosti Židovského muzea v Praze. Teoretická část práce pojednává o třech různých pohledech na muzeum jako instituci a je souborem muzeologických, pedagogických a muzejně- pedagogických poznatků. Dále tato část popisuje vztah muzea a školy, a také muzea a společnosti. Obsahuje rovněž charakteristiku aktivit Židovského muzea a jeho historie. Poslední pasáž teoretické části tvoří představení projektové výuky jako formy vyučování. Praktická část zahrnuje výukový projekt pro studenty gymnázia s tématem lidská práva. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury, praktická část se odvíjí od Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, muzejní pedagogika, projektová výuka, Židovské muzeum v Praze, lidská práva.
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.