Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava a plánování navigačního VFR letu po stopách slovenského povstaleckého letectva
Štěpán, Jaromír ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce má posloužit jako vzor pro potřebu uskutečnění vyhlídkových, fotografových a jiných letech, které se specificky zaměřují na konkrétní traťové body. Cílem je představit plán podobného letu a zároveň pomocí příloh, přiblížit čtenáře k dějům Slovenského národního povstání z pohledu leteckých vojenských divizí.
Plánování a provedení letu na základě meteorologických předpovědí
Zapletal, Jan ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá meteorologickými prvky a jevy s ohledem na letectví. Soustřeďuje se na zdroje, ze kterých je možné získat nezbytné předpovědi a informace o počasí, jak při plánování letu, tak jeho provedení. Autor jako soutěžní pilot provádí rozbor konkrétních letů, při nichž měl možnost zhodnotit a porovnat kvalitu povětrnostních informací různých zdrojů a jejich důsledky na sportovní výkon.
Flight Management System Model
Franěk, Lukáš ; Kaňa, Zdeněk (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
The diploma thesis reviews some basic information about aviation such as terminology used in aviation, flight phases and also explains how airspeeds are related. Then it describes the flight management system, its role in the modern airplanes and outlines its capabilities to produce cost effective and reliable flight plans. The next part briefly outlines the importance of weather forecast for safe, optimized and cost effective air transportation. The entire project is programmed in Matlab and these blocks will be implemented as Matlab m-functions and the important parts will be shown as flowchart diagrams so as to familiarize the reader with the function of the specific part of the code. The practical part of the thesis is split into several sub-chapters, where each sub-chapter describes a block from a whole block interconnection for uncertainty calculation of the estimated time of arrival (ETA). It also explains the functionality of other blocks for flight planning, meteo forecasts, wind-blending, ETA and its uncertainty calculation.
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-OMDB letounem Zlín Z-143
Pískatý, Slavomír ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v oblasti Středního východu. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Spojených arabských emirátů je rozdělen do několika etap, čímž je usnadněna orientace při vyhledávání daných lokalit. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP a AIC.
Plánování, provedení a monitorování letu v obchodní letecké dopravě
Grunt, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na strukturovaný popis postupu plánování a přípravy letu v obchodní letecké dopravě s důrazem na legislativní požadavky, zvláště pak na předpis L 8168, a se zřetelem na okolnosti a faktory ovlivňující provedení letu. Práce obsahuje také popis provedení letu a jeho monitorování a má sloužit jako vhodná studijní podpora studentům leteckých oborů.
Selection of an economical aircraft for flights abroad
Fried, Kristián ; Imriš, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
This bachelors thesis deals with finding the economically most appropriate aircraft for flights from Czech Republic abroad. The beginning part discusses an overview of aircrafts, available for rent in Czech republic. Describes the financial demands for particular types of aircraft, in regard to their cruising speed, time based fuel consumption and rental cost. Thesis then discusses ground preparations for VFR flight from Czech republic to Venice, applying the economically most appropriate aircraft from previous part. The thesis finishes by making a cost evaluation of the whole trip and offers a nicely uderstandable procedure for finding a financialy viable aircraft for flights abroad.
Plánování optimálních VFR tratí z České republiky do Estonské republiky
Belák, Richard ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit pozemní přípravy pro dva navigační lety do Estonské republiky s plně naloženým letounem Cessna 172SP podle pravidel VFR. První část obsahuje seznámení s letounem a jeho avionikou. Hlavní důraz je kladen na dodržení bezpečnosti letu a legislativy států, kde se let provádí. V další části jsou popsané jednotlivé trasy s letišti a omezenými prostory. V poslední části se práce zabývá finanční náročností obou letů.
ETOPS ve srovnání s klasickými letouny
Veselý, Pavel ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku létání dvoumotorových letadel na dlouhých tratích v oblastech omezeného výběru nouzových letišť. Speciálně se zabývá provozem za podmínek ETOPS (Extended Range Operation with Two Engine Airplanes ), které umožňují napřimovat tratě díky vyšší spolehlivosti některých letounů. Jsou zde shrnuty požadavky na obchodního leteckého provozovatel a letoun při zamýšleném provozu ETOPS. Práce také srovnává běžný provoz a provoz v podmínkách ETOPS z hlediska postupů plánování a provedení letu s přihlédnutím na jeho ekonomickou stránku.
Optimization of flight trajectories of small aircraft
Fried, Kristián ; Procházková, Hana (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis deals with optimization of vertical flight path of smaller aircraft, aiming to construct a mathematical model for mnimizing energy consumption during flight. The model has been set up to work with aircraft types Cessna C172 and WT9 Dynamic in accordance to their instrumentation and style of operation. The optimization model results are compared with flight data acquired from the real world operation for potential fuel burn and CO2 emmisions savings. The output of the diploma thesis may be used during flight planning or analyzing the operational fligt data.
Analysis of available applications on airspace in Central Europe and their use for route planning
Zgančík, Martin ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The thesis aims to create an overview and compare available commercial and non-commercial VFR flight planning applications. Additionally, to plan a flight within Central Europe with the minimal length of 1000km under VFR and to describe the pre-flight on-land preparation. The thesis consists of three parts. The first part of the thesis consists of the overview and comparison of selected applications for VFR flight planning. The second part describes and compares applications that map the airspace within Central Europe. The third part focuses on practical flight planning while using one of the aforementioned applications.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.