Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filmová a audiovizuální výchova
Pěnička, Martin ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tématem bakalářské práce je současná problematika v oblasti filmové a audiovizuální výchovy. Seznamuje s počáteční historií kinematografie, cílem filmové a audiovizuální výchovy, přehledem dostupných škol, filmových festivalů, zařazením filmové a audiovizuální výchovy dle školního vzdělávacího stupně. Dále se zabývá propojenosti daného předmětu s mediální výchovou, následně se zabývá průzkumem mediální gramotností. Praktická část práce má ukázat filmovou a audiovizuální výchovu v praxi, ukazuje zájem dětí o tuto oblast a výsledky, které byly převzaté z uskutečněné praxe.
Filmová výchova v základním uměleckém vzdělávání
Forejt, Matěj ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Zájem o dění v oblasti filmové a audiovizuální výchovy ve formálním vzdělávání se dosud soustředil především na základní školy a gymnázia, a to především díky přítomnosti předmětu Filmová/audiovizuální výchova v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Zcela stranou zájmu se však dosud nacházelo dění na základních uměleckých školách, kde lze v některých případech již poměrně dlouhou dobu sledovat velmi zajímavé počiny v rámci filmové a audiovizuální tvorby, které vznikají především v rámci výtvarného oboru. Cílem této práce bylo zmapovat tuto problematiku, podrobněji nahlédnout do reality základních uměleckých škol, poznat motivace pedagogů, kteří se ve výuce na základních uměleckých školách zabývají filmovým médiem a sledovat, jak (a zda vůbec) se osobní zkušenost s filmem promítá do jejich pedagogického působení. I s ohledem na nedostatek jakýchkoli sekundárních pramenů bylo téma uchopeno skrze metodiky známé z oblasti sociologie. Ve třech fázích sociologického průzkumu, z nichž každá je popsána v jedné kapitole, byl proveden plošný kvantitativní výzkum, posléze byly kladeny otevřené doplňující otázky a nakonec byly s vybraným vzorkem respondentů vedeny osobní rozhovory. Tento výzkum tak dokázal nastínit, kdy se na českých základních uměleckých školách objevila filmová tvorba, jaké impulsy...
Soudobé snahy o prosazení filmové výchovy ve všeobecném vzdělávání
Forejtová Lipovská, Alexandra ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje snahy o prosazení filmové/audiovizuální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Snaží se o zmapování stavu filmové výchovy na našem území v historickém kontextu, převážná část je věnována situaci v posledních 13 letech, kdy se situace začala měnit k lepšímu. Práce je členěna do čtyř kapitol, první je věnována zevrubné historické recepci filmové výchovy na našem území, kde se zaměřuji na školní filmovou výchovu, dětské filmové kluby a amatérská hnutí v českém, ale i evropskému kontextu (i když velice okrajově). První kapitola se pohybuje v časovém rozmezí od počátku vzniku kinematografie po 80. léta 20. století. V druhé kapitole reflektuji situaci filmové výchovy po roce 1989 na exemplárních příkladech v té době nejsilnějšího mediátora filmové osvěty AČFK a jeho aktivit. Přirozeně se přes osobu Jiřího Králíka dostanu k velmi ambicióznímu projektu na poli filmové výchovy, ke kánonu filmu. Třetí kapitola se podrobně věnuje genezi začlenění F/AV do rámcových vzdělávacích programů českých škol a sleduje postoj státních subjektů jako MŠMT, či MK. Na třetí kapitolu navazuje poslední část této práce, která původně měla být věnována školám, na kterých se měl nový nepovinný předmět učit, avšak nastala taková situace, kdy nebyla dohledána jediná škola, která by převzala model F/AV tak,...
Filmová a audiovizuální výchova
Pěnička, Martin ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tématem bakalářské práce je současná problematika v oblasti filmové a audiovizuální výchovy. Seznamuje s počáteční historií kinematografie, cílem filmové a audiovizuální výchovy, přehledem dostupných škol, filmových festivalů, zařazením filmové a audiovizuální výchovy dle školního vzdělávacího stupně. Dále se zabývá propojenosti daného předmětu s mediální výchovou, následně se zabývá průzkumem mediální gramotností. Praktická část práce má ukázat filmovou a audiovizuální výchovu v praxi, ukazuje zájem dětí o tuto oblast a výsledky, které byly převzaté z uskutečněné praxe.
Modelový animovaný klip pro projektovou výuku výtvarné a hudební výchovy na 2. stupni ZŠ\nl(prakticko-teoretická práce)
MÁŠOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá animovaným klipem a jeho uplatněním ve výuce, konkrétně ve výtvarné a hudební výchově na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové metody. V teoretické části se diplomová práce krom projektové výuky, jež je zásadním bodem této akademické práce, věnuje historii animovaného filmu spolu s animovaným klipem a jeho přínosu. Následně v praktické části jsou na konečném výstupu aplikované získané poznatky části teoretické. Závěrečným výstupem této diplomové práce je modelový animovaný klip Adebars Reise Let čápa a návrh projektové výuky ve výtvarné a hudební výchově na 2. stupni ZŠ na téma animovaný klip.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.