Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formula Student Composite Battery Pack
Hagara, Matej ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of the presented thesis is the design and solution to a riddle of a constructive design of a „battery pack“ (battery container) and its installation into the student formula Dragon eD2. The introduction part of the thesis describes the basic FSAE rules, with a focus on the design of the above-mentioned component regarding the pilot’s safety. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential and convectional typology and manufacturing processes of composite material’s production, while special attention is given to prepreg technology. The knowledge that was derived from the first part was used to perform a set of mechanical tests and analytical computations. Based on gathered data and information the following simulations were adjusted with intention of maintaining simplicity and efficiency. The emphasis is places on easy and maintainable design, good structural strength, and low weight. The final part of the thesis offers the conclusion based on the obtained results and presents theoretically optimal design in terms of production and installation for low-cost production in small series.
Úprava atmosférického motoru na motor přeplňovaný
Fajkus, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou atmosférického motoru formule student na motor přeplňovaný. Konstrukční úpravy byly provedeny na základě výpočtů a znalostí dané problematiky. Vstupní data byla získána mnoha způsoby, od skenování pomocí 3D skenu po mnohá měření na školních dílnách. Veškeré 3D modely byly vytvářeny v programu Pro/Engineer. Modely pro získání vstupních dat pro výpočtovou analýzu byly vytvořeny v programu Lotus. Výpočtová analýza byla prováděna v programu Ansys, metodou konečných prvků. Výpočty jsou prováděny v nejkritičtějším místě pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Zvýšení pružnosti zážehového závodního motoru přeplňováním
Dolák, Jindřich ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice přeplňování závodních motorů. Cílem práce je vytvořit návrhový výpočet pro volbu vhodného turbodmychadla pro daný motor. V tomto případě jednoválcový motor do vozu Formule Student. Dále je v práci uveden postup pro sestavení matematického modelu tohoto motoru v programu Lotus Engine Simulation. Tento model slouží k doladění regulace plnicího tlaku. V programu je toto řešeno pomocí obtokového ventilu turbíny. Výstupem z této simulace je návrh hodnot plnicího tlaku, délky potrubí atd. pro co nejlepší vlastnosti motoru. Hodnoty jsou voleny s ohledem na konstrukci a technická řešení daného motoru. V závěru jsou shrnuty poznatky ze všech provedených simulací a také zpracované výsledky.
Formula Student Composite Battery Pack
Hagara, Matej ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of the presented thesis is the design and solution to a riddle of a constructive design of a „battery pack“ (battery container) and its installation into the student formula Dragon eD2. The introduction part of the thesis describes the basic FSAE rules, with a focus on the design of the above-mentioned component regarding the pilot’s safety. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential and convectional typology and manufacturing processes of composite material’s production, while special attention is given to prepreg technology. The knowledge that was derived from the first part was used to perform a set of mechanical tests and analytical computations. Based on gathered data and information the following simulations were adjusted with intention of maintaining simplicity and efficiency. The emphasis is places on easy and maintainable design, good structural strength, and low weight. The final part of the thesis offers the conclusion based on the obtained results and presents theoretically optimal design in terms of production and installation for low-cost production in small series.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Zvýšení pružnosti zážehového závodního motoru přeplňováním
Dolák, Jindřich ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice přeplňování závodních motorů. Cílem práce je vytvořit návrhový výpočet pro volbu vhodného turbodmychadla pro daný motor. V tomto případě jednoválcový motor do vozu Formule Student. Dále je v práci uveden postup pro sestavení matematického modelu tohoto motoru v programu Lotus Engine Simulation. Tento model slouží k doladění regulace plnicího tlaku. V programu je toto řešeno pomocí obtokového ventilu turbíny. Výstupem z této simulace je návrh hodnot plnicího tlaku, délky potrubí atd. pro co nejlepší vlastnosti motoru. Hodnoty jsou voleny s ohledem na konstrukci a technická řešení daného motoru. V závěru jsou shrnuty poznatky ze všech provedených simulací a také zpracované výsledky.
Úprava atmosférického motoru na motor přeplňovaný
Fajkus, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou atmosférického motoru formule student na motor přeplňovaný. Konstrukční úpravy byly provedeny na základě výpočtů a znalostí dané problematiky. Vstupní data byla získána mnoha způsoby, od skenování pomocí 3D skenu po mnohá měření na školních dílnách. Veškeré 3D modely byly vytvářeny v programu Pro/Engineer. Modely pro získání vstupních dat pro výpočtovou analýzu byly vytvořeny v programu Lotus. Výpočtová analýza byla prováděna v programu Ansys, metodou konečných prvků. Výpočty jsou prováděny v nejkritičtějším místě pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.