Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompatibilita vozidel při čelním střetu
Vašíček, Jiří ; Kovanda, Jan (oponent) ; Coufal, Tomáš (vedoucí práce)
Práce jako celek pojednává o kompatibilitě vozidel při čelním střetu. V první části je rozebrána kompatibilita z různých úhlů pohledu. Jsou zde uvedeny fyzikální procesy používané při mechanice čelního nárazu. Druhá část je zaměřena na řešení kompatibility vozidel při čelním nárazu pomocí crash analýzy řešené metodou konečných prvků. Jednak jsou zde popsány nárazy vozidel různých vozidlových tříd (malé automobily, nižší střední třída, Pick up/SUV) do pevné bariéry podle US NCAP. Dále je zde simulován čelní střet vozidel těchto vozidlových tříd. V závěru jsou ukázány možnosti využití dat z cash testů ke stanovení EES.
Porovnání omezovačů lokalizace
Květoň, Josef ; Vořechovský, Miroslav (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná práce porovnává dva přístupy k zajištění konstantního uvolňování energie při šíření trhliny v konečněprvkostním modelu. Je totiž prokázáno, že výsledky modelů jsou závislé na hustotě sítě konečných prvků. Následující dva přístupy takovou závislost eliminují odlišným způsobem. Model pásu trhlin (crack band model) upravuje poměrné přetvoření v konstitutivních zákonech prvků v závislosti na lomové energii. V nelokálním modelu se konstitutivní zákony neupravují, ale poškození v integračních bodech nejsou závislé pouze na poměrných přetvořeních v daném integračním bodě, ale také na poměrných přetvořeních v integračních bodech v okolí. Tyto přístupy jsou aplikovány na model tříbodového ohybu na různých sítích konečných prvků. Různost sítí spočívá nejen v rozdílných rozměrech konečných prvků, ale také v jejich uklonění. Přístupy jsou na nich vzájemně porovnány.
Nestacionární teplotní pole v nátrubku při směšování proudů
Vosynková, Jana ; Vincour, Dušan (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Jaderná energetika je dnes již zvládnutou oblastí získávání energií. Je ovšem nutné, z důvodu vyloučení možných rizik, aby byl kladen zvláštní důraz na bezpečnost při výrobě a provozu jaderných elektráren, zejména jejího primárního okruhu. Tato bakalářská práce je zaměřena na tepelné poškozování oblasti nátrubku vstřiku, který je součástí kompenzátoru objemu v primárním okruhu jaderné elektrárny Dukovany. Cílem byla srovnávací analýza dvou geometrií nátrubku pomocí teplotního a napjatostního pole při náhlém vstupu chladnějšího média do rozehřáté části. Pozornost byla věnována zejména teplotním šokům v materiálu.
Optimalizace geometrie výměníku pomocí CFD
Stromský, Ondřej ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Nalezení optimální geometrie výměníku tepla je hlavní náplní předkládané práce. Největší důraz je přitom kladen na nalezení optimálního proudění tekutin v tepelném výměníku a na minimalizaci tlakových ztrát. Je snahou, proudění tekutin ve výměnících usměrnit tak, aby se uvnitř trubkového a mezitrubkového prostoru nevytvářely mrtvé oblasti, tzn. nedocházelo k usazování částic v těchto místech. Mrtvé oblasti způsobují zvyšování odporu proti přenosu tepla a nutnost častého čištění tepelného výměníku. Z těchto důvodů je nutné provádět analýzy proudění a snažit se nalézt optimální geometrii tepelného výměníku.
Deformačně napěťová analýza rotorového svazku synchronního generátoru
Bureš, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zjištění rozložení napětí a deformace v plechách rotoro-vého svazku a v kritických místech opěrných tyčí synchronního generátoru. Počítány a vzá-jemně porovnány jsou výsledky výpočtu analytického, numerického s využitím 2D modelu a numerického s využitím 3D modelu ve třech variantách (s tyčemi obdélníkového průřezu, kruhového průřezu a s horním zaoblením). Při výpočtu je uvažován vliv teplotní roztažnosti, odstředivé síly, přesahu svazku na hří-deli a osového předpětí ve šroubovém spoji. Ke tvorbě modelu geometrie a numerickému výpočtu je použito programu ANSYS 11.
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Rám formule Dragon 3
Thorž, František ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního rámu Formule Student z hliníkového sendviče. První část je zaměřena na rozbor stávajících variant řešení, popis vlastností hliníkového panelu a jeho chování při zatížení. Následuje konstrukční návrh rámu a vytvoření výpočtového modelu pro pevnostní analýzy za pomocí MKP. V hlavní části je uveden výpočet torzní tuhosti včetně metodiky. Poslední část je věnována srovnáním s trubkovým prostorovým rámem třetí generace formule Dragon.
Oteplení odbočných skříní přípojnicového systému v závislosti na jejich povrchové úpravě
Forejtník, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Foral, Štěpán (vedoucí práce)
Tato práce je věnována vlivu povrchové úpravy na oteplení krytu přípojnicového systému BD2 vyráběného společností Siemens v Mohelnici. Pomocí experimentálních metod zkoumá odvod tepla radiací a přirozenou konvekcí. Vyhodnocuje, který typ povrchové úpravy je efektivnější při odvodu tepla. Práce využívá metody porovnání emisivit a dále postupů uvedených v normě pro oteplovací zkoušku. Tím se dospělo k poznání, že rozmanité barevné odstíny používané na přípojnicovém systému mají podobnou vysokou emisivitu. Hladký nástřik barvy odvádí teplo o trochu lépe než nástřik hrubý. Výstupy jednotlivých měření pak dávají podklad pro numerické simulace v softwaru SolidWorks. Ten pomáhá výsledky interpretovat, například pomocí citlivostní studie odvodu tepla v závislosti na emisivitě.
Návrh a pevnostní kontrola senzoru pro měření teplot a sil při válcování za tepla.
Nejedlý, Pavel ; Pohanka, Michal (oponent) ; Horský, Jaroslav (vedoucí práce)
V procesu válcování za tepla je povrch válce teplotně a silově namáhán. Pro určení životnosti válce nebo jejího zvýšení změnou režimu teplotního namáhání je potřeba znát teploty a síly, které na válec působí. K tomuto účelu mají sloužit senzory, které budou umístěné ve válci v blízkosti jeho povrchu. Cílem první části diplomové práce je odladit 2D výpočtový model (MKP) tak, aby průběhy teplot odpovídaly experimentálně získaným průběhům , které zaznamenal senzor teploty v reálném procesu válcování. Ve druhé části práce jsou aplikovány stejné teplotní okrajové podmínky na 3D model, na kterém se řeší pevnostní kontrola senzoru teploty. Třetí částí práce je návrh a pevnostní kontrola senzoru pro měření sil. Použité okrajové podmínky byly získány v Laboratoři přenosu tepla a proudění. K vytvoření modelu geometrie i numerickému výpočtu je použit výpočtový systém ANSYS 11. Diplomový projekt bude použit jako příspěvek pro řešení grantového projektu zahájeného v tomto roce, jehož partnerem je Laboratoř přenosu tepla a proudění.
Oteplení odbočných skříní přípojnicového systému v závislosti na jejich povrchové úpravě
Forejtník, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Foral, Štěpán (vedoucí práce)
Tato práce je věnována vlivu povrchové úpravy na oteplení krytu přípojnicového systému BD2 vyráběného společností Siemens v Mohelnici. Pomocí experimentálních metod zkoumá odvod tepla radiací a přirozenou konvekcí. Vyhodnocuje, který typ povrchové úpravy je efektivnější při odvodu tepla. Práce využívá metody porovnání emisivit a dále postupů uvedených v normě pro oteplovací zkoušku. Tím se dospělo k poznání, že rozmanité barevné odstíny používané na přípojnicovém systému mají podobnou vysokou emisivitu. Hladký nástřik barvy odvádí teplo o trochu lépe než nástřik hrubý. Výstupy jednotlivých měření pak dávají podklad pro numerické simulace v softwaru SolidWorks. Ten pomáhá výsledky interpretovat, například pomocí citlivostní studie odvodu tepla v závislosti na emisivitě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.