Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design městského elektrobusu
Kučera, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
-Návrh konceptu elektrického autobusu za pomocí analýz pro zjištění momentálních trendů v hromadné dopravě. -Integrace elektronických zrcátek pro zvýšení bezpečnosti, využití čistě elektrických komponent bez emisí, použítí lidar senzoru zabudované ve světlech, čištění vzduchu -Návrh designu elektrobusu po stránce designu, technologie výroby a ergonomie, výroba fyzického modelu a plakátů. -Práce přináší vhled do současných trendů v hromadné dopravě, a nabízí řešení integrací do designu.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Elektrické autobusy
Forman, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o elektrických autobusech, zejména pak z hlediska rozvržení trakčních komponent ve vozidle. První část se lehce zabývá historií a postupným vývojem elektromobilů a zejména elektrobusů. V druhé části jsou shrnuty nejčastěji využívané zásobníky elektrické energie s uvedením vhodnosti použití pro každý typ. Pozornost je věnována i umístění zásobníků ve vozidle. Následující kapitola se věnuje trakčním elektromotorům, nejčastěji používaným typům a na závěr kapitoly je uvedeno nejběžnější umístění těchto komponent ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod pro jednotlivé typy. Ve čtvrté kapitole je výběr elektrických autobusů na současném trhu s důrazem na konstrukční řešení různých výrobců. Předposlední kapitola obsahuje souhrn toho, kam se v současné době trh s elektrobusy posouvá a jaký je aktuální vývoj v této oblasti. Závěrečná kapitola je kapitolou výpočetní a snaží se ukázat zjednodušený postup při výpočtu ideální kapacity baterií na zvolenou trasu elektrobusu.
Elektrická a hybridní vozidla
Kosík, Jaroslav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na získávání poznatků o elektrických a hybridních vozidlech a jejich vývojem. První část práce pojednává o elektrických vozidlech, jejich historii a možným vývojem, kterým se tato vozidla můžou ubírat. V další části uvádím příklady využití elektrických vozidel v praktickém provozu. Je zde uvedeno porovnání těchto vozidel s vozidly využívající druh pohonu, jako například automobily se spalovacím motorem nebo hybridní vozidla. V závěru je kapitola doplněna o fotografické ukázky konkrétních elektromobilů. Třetí část práce pojednává o předpokládaném vývoji elektrických a hybridních vozidlech. Je zde také uveden popis hybridních vozidel, jejich srovnání s ostatními vozidly využívající jiný pohon i ukázky hybridních vozidel.
Koncepce elektromobilu
Melounek, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše zkoumající situaci a problémy v oblasti elektromobilů. Počátek práce je věnován základním myšlenkám a historii elektromobilismu. Druhá část popisuje elektrický systém a používané koncepce umístění elektromotoru. V další části jsou popsány zdroje energie a možnosti dobíjení. Konec práce obsahuje některé modely elektromobilů, které se chystají do sériové výroby.
Turbínový pohon dobíjecí jednotky elektrobusu
Obrlík, Jan ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití spalovací turbíny pro pohon dobíjecí jednotky elektrobusu. Na základě rešerše a ekonomického rozboru provozu je pro pohon dobíjecí jednotky vybrán turboexpandér s tlakovou nádobou na vzduch. Pro tuto variantu je vytvořen termodynamický návrh. Na základě tohoto návrhu je navrženo uspořádání soustrojí. Pro navržené uspořádání jsou vytvořeny nákresy sestavy.
Zhodnocení investice společnosti DPMO, a.s. do elektrického autobusu
Fitzová, Lenka
Diplomová práce se zabývá zhodnocením celkových nákladů města Olomouce na provoz elektrobusu ve srovnání s naftovým autobusem. Vyhodnocení probíhalo na základě provozních dat sledovaných podnikem. Výsledky ukazují, že se investice do elektrobusu vyplatí pouze v případě dotace. V závěru je formulováno doporučení pro Dopravní podnik města Olomouce, a.s., které lze využít i v hromadné dopravě dalších měst.
Design městského elektrobusu
Kučera, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
-Návrh konceptu elektrického autobusu za pomocí analýz pro zjištění momentálních trendů v hromadné dopravě. -Integrace elektronických zrcátek pro zvýšení bezpečnosti, využití čistě elektrických komponent bez emisí, použítí lidar senzoru zabudované ve světlech, čištění vzduchu -Návrh designu elektrobusu po stránce designu, technologie výroby a ergonomie, výroba fyzického modelu a plakátů. -Práce přináší vhled do současných trendů v hromadné dopravě, a nabízí řešení integrací do designu.
Elektrické autobusy
Forman, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o elektrických autobusech, zejména pak z hlediska rozvržení trakčních komponent ve vozidle. První část se lehce zabývá historií a postupným vývojem elektromobilů a zejména elektrobusů. V druhé části jsou shrnuty nejčastěji využívané zásobníky elektrické energie s uvedením vhodnosti použití pro každý typ. Pozornost je věnována i umístění zásobníků ve vozidle. Následující kapitola se věnuje trakčním elektromotorům, nejčastěji používaným typům a na závěr kapitoly je uvedeno nejběžnější umístění těchto komponent ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod pro jednotlivé typy. Ve čtvrté kapitole je výběr elektrických autobusů na současném trhu s důrazem na konstrukční řešení různých výrobců. Předposlední kapitola obsahuje souhrn toho, kam se v současné době trh s elektrobusy posouvá a jaký je aktuální vývoj v této oblasti. Závěrečná kapitola je kapitolou výpočetní a snaží se ukázat zjednodušený postup při výpočtu ideální kapacity baterií na zvolenou trasu elektrobusu.
Turbínový pohon dobíjecí jednotky elektrobusu
Obrlík, Jan ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití spalovací turbíny pro pohon dobíjecí jednotky elektrobusu. Na základě rešerše a ekonomického rozboru provozu je pro pohon dobíjecí jednotky vybrán turboexpandér s tlakovou nádobou na vzduch. Pro tuto variantu je vytvořen termodynamický návrh. Na základě tohoto návrhu je navrženo uspořádání soustrojí. Pro navržené uspořádání jsou vytvořeny nákresy sestavy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.