Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Softwarová podpora výuky kryptografie
Stančík, Peter ; Vyoral, Josef (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prostudování, výběr a popis technik vhodných pro názornou počítačovou výuku kryptografie. Pro tyto zvolené techniky měla být nalezena pedagogicky vhodná prezentace jejich principu a použití. Dalším z~cílů bylo vytvoření jednotného webového rozhraní a modulární řešení softwaru pro podporu výuky, specializovaného na kryptografické výpočty. Vhodnost technik byla hodnocena na základě v nich používaných výpočetních postupů a také na základě míry, do jaké je možné danou techniku názorně prezentovat. Byl navržen a implementován software usnadňující výpočty používány v symetrické i asymetrické kryptografii. Jeho součástí je webové rozhraní a jedna jeho část je také zaměřena na steganografické techniky. Na straně druhé se nepovedlo nalézt vhodnou pedagogickou metodu propojující tento software s teoretickými poznatky z daného oboru.
REFLEKTOR - webový systém pro podporu výuky
Sitko, Radek ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro podporu interaktivní výuky programování v předmětu IZP - Základy programování. Umožňuje studentům odevzdávat vlastní řešení zadané úlohy a možnost recenzovat některé úlohy jiným studentům. Webové stránky jsou vytvořeny s ohledem na maximální přístupnost svého obsahu i funkčnosti. Jejich uspořádání a ovládání je navrženo tak, aby stránky byly dostupné jak pro alternativní prohlížeče, tak i pro osoby se specifickými potřebami. Návrh aplikace je vytvořen pomocí modelovacího jazyka UML. Samotná aplikace je implementována pomocí skriptovacího jazyka PHP společně s XHTML, kaskádových stylů CSS a databázového systému MySQL. Součástí práce je nasazení systému na webových stránkách FIT VUT v Brně a jeho používání studenty.
Podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané základní škole
Cipryánová, Ludmila ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku podpůrných strategií využívaných k podpoře vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. V teoretické části vymezuje základní definici sociálního znevýhodnění, pojem sociálně znevýhodněný žák a příčiny školního selhávání z důvodů sociálního znevýhodnění. Seznamuje se základními projevy sociálního znevýhodnění a bariérami, které v procesu vzdělávání způsobuje. Blíže specifikuje problematiku romského etnika. Nabízí krátký exkurz do historie Romů, popisuje specifika romské rodiny, výchovu dětí i postavení jednotlivých členů romské rodiny. Dále se věnuje problematice vzdělávání Romů a systému podpůrných opatření. V kontextu se zadáním této diplomové práce poté popisuje podpůrné strategie využívané ve vzdělávání romských sociálně znevýhodněných žáků. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem je realizována podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. Za použití metody polostrukturovaného rozhovoru bylo zjištěno, jaké podpůrné mechanismy ZŠ využívá a s jakým efektem. Dále jaké možnosti podpory nepoužívá a z jakého důvodu. Celkový obraz podpory vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků pak dokresluje otázka dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků této školy v oblasti romského etnika. V závěru práce...
REFLEKTOR - webový systém pro podporu výuky
Sitko, Radek ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro podporu interaktivní výuky programování v předmětu IZP - Základy programování. Umožňuje studentům odevzdávat vlastní řešení zadané úlohy a možnost recenzovat některé úlohy jiným studentům. Webové stránky jsou vytvořeny s ohledem na maximální přístupnost svého obsahu i funkčnosti. Jejich uspořádání a ovládání je navrženo tak, aby stránky byly dostupné jak pro alternativní prohlížeče, tak i pro osoby se specifickými potřebami. Návrh aplikace je vytvořen pomocí modelovacího jazyka UML. Samotná aplikace je implementována pomocí skriptovacího jazyka PHP společně s XHTML, kaskádových stylů CSS a databázového systému MySQL. Součástí práce je nasazení systému na webových stránkách FIT VUT v Brně a jeho používání studenty.
Možnosti financování českých středních škol z evropských strukturálních fondů
KAINZ, Aleš
Tato bakalářská práce se zabývá tématem financování středních škol z pohledu možností čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie v programových obdobích 2007 2020 s přihlédnutím ke zkušenostem z období 2007 2013. Téma financování a podpory školství je v poslední dekádě velmi skloňovaným tématem, na všech úrovních politického i společenského života. V návaznosti na diskuzi o důležitosti středoškolského vzdělaní a jeho úpadku po roce 1989, je téma jeho financování jedním z nejdůležitějších. Základem předkládané práce je zhodnocení Operačního programu "Vzdělávání pro konkurenceschopnost" z minulého programovacího období 2007 - 2013 na základě projektů a zkušeností ředitelů z vybraných škol v Českých Budějovicích, na základě rešerší knih a informačních zdrojů. Dílčím cílem je zjistit jejich očekávání a případné první zkušenosti s Operačním programem "Výzkum, vývoj a vzdělávání" z programovacího období současného, na základě porovnání úspěšných projektů. Současně pomocí analýzy a dotazníkového šetření, odpovědět na otázky možností financování středních škol v Jihočeském kraji. V závěrečné části bakalářská práce je prezentována sumarizace získaných výsledků z dotazníkového šetření a potvrzení nebo vyvrácení výzkumných předpokladů. Na úplný závěr bakalářská práce je uveden pohled autora na zkoumanou problematiku, nastínit jeho chápání problému, člověka - sice dnes již z části znalého problematiky, ale hlavně laika, a jeho osobního pohledu na problém financování škol.
Softwarová podpora výuky kryptografie
Stančík, Peter ; Vyoral, Josef (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prostudování, výběr a popis technik vhodných pro názornou počítačovou výuku kryptografie. Pro tyto zvolené techniky měla být nalezena pedagogicky vhodná prezentace jejich principu a použití. Dalším z~cílů bylo vytvoření jednotného webového rozhraní a modulární řešení softwaru pro podporu výuky, specializovaného na kryptografické výpočty. Vhodnost technik byla hodnocena na základě v nich používaných výpočetních postupů a také na základě míry, do jaké je možné danou techniku názorně prezentovat. Byl navržen a implementován software usnadňující výpočty používány v symetrické i asymetrické kryptografii. Jeho součástí je webové rozhraní a jedna jeho část je také zaměřena na steganografické techniky. Na straně druhé se nepovedlo nalézt vhodnou pedagogickou metodu propojující tento software s teoretickými poznatky z daného oboru.
Návrh a tvorba videotutoriálů pro podporu výuky informatiky
Haberzettl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza potřeb pro tvorbu video tutoriálů, a navržení metodiky jejich tvorby pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Hlavní cíl představuje vytvoření jednotné metodiky tvorby video tutoriálů, splňujících potřeby výuky na katedře informačních technologií. Práce se dále věnuje analýze a testování dostupných softwarových řešení umožňujících tvorbu video tutoriálů a screencasting. Teoretická část obsahuje úvod do oblasti e-learningu a využití informačních technologií při výuce a definuje požadavky na video tutoriál a hledané softwarové řešení, pro které je vytvořena jednotná metodika práce s tímto softwarovým řešením.
Využití diskusních skupin pro podporu výuky na vysokých školách
Rumplíková, Blanka ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Zaměřením práce je problematika webu 2.0 vztažená na oblast vzdělávání na vysokých školách. Pojem web 2.0 je definován v první části práce, kde jsou uvedeny jeho charakteristické znaky a přehled nejvíce využívaných nástrojů. Konkrétně je tématem práce jeden z nástrojů webu 2.0, kterým jsou diskusní skupiny a jejich vliv na podporu výuky. Diskusní skupiny jsou obecně charakterizovány v druhé části, kde jsou vytvořena kritéria pro jejich srovnání a zhodnocení. Třetí část je věnována čtyřem vybraným školním diskusním fórům, která jsou popsána na základě dříve vytvořených kritérií a zhodnocena z různých pohledů. Dalším z cílů práce je zmonitorovat využívání internetových diskusních skupin studenty vysokých škol pomocí dotazníkového šetření, kterému je věnována poslední čtvrtá část této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.