Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Kohlová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji rozebrán greenwashing, jeho definice, historie a nakonec praktiky, které jsou důležité pro identifikaci greenwashingových produktů. Zmíněna je i funkce eco-labels, které rovněž souvisí s praktikami greenwashingu. V praktické části autorka pomocí stanovených kritérií z teoretické části identifikuje tři produkty, u kterých se nachází známky greenwashingu. Pomocí metody hloubkových rozhovorů byla zkoumána možnost identifikace greenwashingových produktů samotnými zákazníky a následně byl zjišťován jejich postoj k těmto produktům. Dle výsledků bylo zjištěno, že zákazníci si u ekologických/ ekologicky vypadajících produktů nejvíce všímají složení, ekooznačení a mají problém greenwashingové produkty rozeznat od ekologických produktů.
Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k environmentálnímu myšlení a chování
CHLOUPKOVÁ, Magda
Diplomová práce mapuje současné mezinárodní trendy v oblasti environmentálního myšlení a rozvoje a jak se tento současný světový postoj odráží ve školství v České republice. Je zde uveden i návrh krátkého projektu ekovýchovného vyučování určeného žákům 1. stupně ZŠ, jehož snahou je vzbudit u dětí zájem o tuto problematiku a udělat tak první krok nezbytný na cestě k trvale udržitelnému rozvoji.
Environmentální značení v ČR - analýza jednotlivých typů
Hnojská, Miluše ; Remtová, Květa (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Environmentální značení jako tržně orientovaný přístup ochrany životního prostředí může vést k udržitelné výrobě a spotřebě, prostřednictvím věrohodného a ověřitelného systému značení. Značka poskytuje spotřebitelům informaci o environmentálních aspektech produktu, kterou mohou zohlednit při svých kupních rozhodnutích. Cílem práce je zjistit, jaké efekty plynou firmám z používání některého z typu environmentálního značení v České republice. Environmentální značení zahrnuje tři typy - ecolabeling (typ I), vlastní environmentální tvrzení (typ II) a environmentální prohlášení o produktu (typ III). Hlavním úkolem je zhodnotit, zda může být environmentální značení efektivním nástrojem v komunikaci mezi firmou a spotřebitelem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.