Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přenos audiosignálu po standardní Ethernetové síti
Rubínek, Tomáš ; Jaššo, Kamil (oponent) ; Bayer, Robert (vedoucí práce)
Prace se venuje digitalnim zvukovym sitim pro prenos audiosignalu a popisuje jednotlive druhy digitalnich siti. Podrobneji se venuje digitalnim sitim pro prenos audiosignalu po standardni Ethernetove siti a srovnava jejich moznosti a vyuziti. Srovnava nekolik druhu digitalnich siti pro prenos audiosignalu po standardni Ethernetove siti: Dante, AVB, Ravenna a AES67. Prace dale srovnava tyto site z hlediska rozsiritelnosti a dalsiho mozneho vyuziti. V prakticke casti se pak venuji konfiguraci a nastaveni zarizeni pro sit Dante. Je zde uvedeno nekolik prikladu vyuziti site Dante pro ruzne modelove situace vcetne navrhu konkretnich zarizeni pripojenych k siti. V posledni casti pak popisuji realizaci Dante site v nahravaci a postprodukcni rezii.
Přenos audiosignálu po standardní Ethernetové síti
Rubínek, Tomáš ; Jaššo, Kamil (oponent) ; Bayer, Robert (vedoucí práce)
Prace se venuje digitalnim zvukovym sitim pro prenos audiosignalu a popisuje jednotlive druhy digitalnich siti. Podrobneji se venuje digitalnim sitim pro prenos audiosignalu po standardni Ethernetove siti a srovnava jejich moznosti a vyuziti. Srovnava nekolik druhu digitalnich siti pro prenos audiosignalu po standardni Ethernetove siti: Dante, AVB, Ravenna a AES67. Prace dale srovnava tyto site z hlediska rozsiritelnosti a dalsiho mozneho vyuziti. V prakticke casti se pak venuji konfiguraci a nastaveni zarizeni pro sit Dante. Je zde uvedeno nekolik prikladu vyuziti site Dante pro ruzne modelove situace vcetne navrhu konkretnich zarizeni pripojenych k siti. V posledni casti pak popisuji realizaci Dante site v nahravaci a postprodukcni rezii.
Politické motivy v Dantově Božské komedii
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je shromáždit prvky Dantova politického myšlení a seřadit je tak, jak se jeho přesvědčení vyvíjelo pomocí Božské komedie, ve které můžeme vidět počátek jeho názoru, který pomalu, jak dílo pokračuje, dozrává, až se v jejím závěru zformuje v ustálenou teorii. Kromě Božské komedie, která je páteřní knihou této práce, se budeme opírat také o jeho důležitý politický traktát O jediné vládě, ve které Dante postupně vysvětluje a hájí svůj názor. Celá práce je rozdělena do tří klíčových částí dle vývoje Dantova politického myšlení, a to na město, impérium a papežství. U každé části jsme stručně popsali politicko-historický kontext středověké Itálie, a poté jsme se zaměřili na několik důležitých osobností z každé části. Představili jsme je v krátkých biografických úvodech a postupně jsme je pomocí Dantových zmínek popsali, určili jsme tak Dantův vztah k daným osobnostem a vytyčili jsme tak jejich politický profil a důležitost. V závěru jsme shrnuli vývoj Dantovy politické myšlenky a přirovnali ji tak k dnešní době. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sedm smrtelných hříchů v italské literatuře 14. století
Šilarová, Veronika ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je pojednat o zobrazení sedmi smrtelných hříchů v italské literatuře 14. století na základě analýzy literárních pramenů, pocházejících od tří nejvýznamnějších autorů tohoto období. Hlavními analyzovanými díly jsou alegorická skladba La divina commedia (Božská komedie) od Danta Alighieriho, soubor novel Il Decameron (Dekameron) a alegoricko-pastorální skladba Ninfale d'Ameto (Komedie o florentských nymfách) Giovanniho Boccaccia, a v neposlední řadě pak latinské dílo Francesca Petrarky Secretum meum (Mé tajemství). Diplomová práce obsahuje osm kapitol. První tři kapitoly mají úvodní charakter; pojednávají o pojmu hříchu obecně, o tradičním katolickém pojetí sedmi smrtelných hříchů ve středověku, a představují historický kontext Itálie 14. století. Čtvrtou kapitolou začíná ústřední část celé práce. Zde jsou postupně představeni Dante, Boccaccio a Petrarca, jejich pojetí smrtelných hříchů, jejich názory na vztah mezi hříchy a láskou, na vztah mezi hříchy a ctnostmi, a také jejich pohled na příčiny smrtelných hříchů a na možné způsoby jak se jich vyvarovat. Práci pak uzavírá osmá kapitola, shrnující poznatky z kapitol předchozích. V kapitole je také poukázáno na podobnosti a odlišnosti mezi autory, a zároveň je zde naznačen jistý posun v přístupu k sedmi smrtelným hříchům, který se...
Politické motivy v Dantově Božské komedii
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je shromáždit prvky Dantova politického myšlení a seřadit je tak, jak se jeho přesvědčení vyvíjelo pomocí Božské komedie, ve které můžeme vidět počátek jeho názoru, který pomalu, jak dílo pokračuje, dozrává, až se v jejím závěru zformuje v ustálenou teorii. Kromě Božské komedie, která je páteřní knihou této práce, se budeme opírat také o jeho důležitý politický traktát O jediné vládě, ve které Dante postupně vysvětluje a hájí svůj názor. Celá práce je rozdělena do tří klíčových částí dle vývoje Dantova politického myšlení, a to na město, impérium a papežství. U každé části jsme stručně popsali politicko-historický kontext středověké Itálie, a poté jsme se zaměřili na několik důležitých osobností z každé části. Představili jsme je v krátkých biografických úvodech a postupně jsme je pomocí Dantových zmínek popsali, určili jsme tak Dantův vztah k daným osobnostem a vytyčili jsme tak jejich politický profil a důležitost. V závěru jsme shrnuli vývoj Dantovy politické myšlenky a přirovnali ji tak k dnešní době. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zahradníčkovo Znamení moci
Svárovská, Nicol ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Chavalka, Jakub (oponent)
Práce si klade za cíl interpretovat rozsáhlou básnickou skladbu Jana Zahradníčka Znamení moci. Interpretace krystalizuje kolem motivu dehumanizace člověka (spojené s nietzscheovským motivem nihilismu a posledního člověka), ztráty slova, diskontinuity, ztráty času, lidské tváře, nicoty (konkretizované Nicoty) a možnosti záchrany spojené s iniciací zraku. Pro osvětlování motivů jsou zásadní dvě významové linie sbíhající se v Zahradníčkově Znamení moci: Dantova Božská komedie a Picardovo dílo pozdních čtyřicátých let. Báseň Znamení moci psal Zahradníček na přelomu roku 1950-1951, v době intenzivní práce na překladu Dantovy Komedie. Intencí první části je ukázat, jak silně Božská komedie formuje jeho imaginaci a promítá se do zpodobení klíčových motivů Znamení moci. Intencí druhé části je otevřít pro interpretaci Znamení moci nový významový kontext, dílo švýcarského esejisty, filosofa a básníka Maxe Picarda, které mělo pro Zahradníčkovu skladbu zásadní význam. V představení Picardova specifického uchopení klíčových fenoménu modernity, jež se infiltrovalo do Zahradníčkovy skladby, spatřuji další cíl práce. Výklad určuje základní otázka Znamení moci - "co se stalo s člověkem" -, ve které rozeznáváme dva momenty: kdo je člověk a jak se člověk proměnil. Proměna povahy lidství člověka, proměna jeho...
Societ\`{a} Dante Alighieri a její význam pro šíření italské kultury
MIKUNDOVÁ FEŠAROVÁ, Leona
Cílem této bakalářské práce je detailní rozbor aktivit společnosti Societa Dante Alighieri od jejího založení v roce 1889 až po současnost. Hlavním záměrem je představení organizace, jejích hlavních cílů a také způsobů, které využívá k jejich dosažení. Určitá pozornost je zde věnována rovněž organizační struktuře společnosti. Samostatná část práce je věnována pražské pobočce Societa Dante Alighieri a jejím aktivitám. Součástí práce je i kapitola pojednávající o informacích a službách, které nabízí centrální webové stránky společnosti Societa Dante Alighieri. Na závěr je uvedeno srovnání aktivit Societa Dante Alighieri s obdobně zaměřenými organizacemi, které se zabývají šířením jazyka a s ním i spojené kultury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.