Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politické motivy v Dantově Božské komedii
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je shromáždit prvky Dantova politického myšlení a seřadit je tak, jak se jeho přesvědčení vyvíjelo pomocí Božské komedie, ve které můžeme vidět počátek jeho názoru, který pomalu, jak dílo pokračuje, dozrává, až se v jejím závěru zformuje v ustálenou teorii. Kromě Božské komedie, která je páteřní knihou této práce, se budeme opírat také o jeho důležitý politický traktát O jediné vládě, ve které Dante postupně vysvětluje a hájí svůj názor. Celá práce je rozdělena do tří klíčových částí dle vývoje Dantova politického myšlení, a to na město, impérium a papežství. U každé části jsme stručně popsali politicko-historický kontext středověké Itálie, a poté jsme se zaměřili na několik důležitých osobností z každé části. Představili jsme je v krátkých biografických úvodech a postupně jsme je pomocí Dantových zmínek popsali, určili jsme tak Dantův vztah k daným osobnostem a vytyčili jsme tak jejich politický profil a důležitost. V závěru jsme shrnuli vývoj Dantovy politické myšlenky a přirovnali ji tak k dnešní době. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Romeo and Juliet before Shakesperae
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Bolletta, Ave (oponent)
Cílem této práce je načrtnout původ slavné hry Williama Shakespeara Romeo a Julie. Téměř všichni znají tuto hru, někdo ji viděl v divadle, někdo ji četl a někdo jiný ji shlédl v televizi, ale málokdo ví, že William Shakespeare byl pouze zručným interpretem dřívějších příběhů Romea a Julie, ať již veršovaných nebo psaných v próze. My se budeme snažit dojít až ke kořenům tohoto příběhu, který nezačíná tam, kde se objeví jména našich dvou protagonistů, ale tam, kde začíná topos zakázané lásky. Tam, kde se začíná objevovat topos společného pohřbení, nebo alespoň přání být spolu po smrti. Od těchto příběhů, které začínají v době, kdy člověk ještě neuměl psát, přejdeme do doby, kdy lidé začínali zapisovat ústně předávané příběhy a jejich nesčetné varianty, a postupně přejdeme do období humanismu a renesance, které bylo velmi úrodné ve všech uměleckých směrech, a bylo to v tomto období, kdy náš příběh dostává nám dobře známý ráz. Jelikož to byli právě Italové, kdo jako první napsali příběh Romea a Julie, pozastavíme se u nich nejdéle a zkusíme přiblížit prostředí jednotlivých spisovatelů a rozdíly mezi jednotlivými příběhy našich milenců. Poté se vydáme po stopách Romea a Julie dále, až dojdeme k nám dobře známému dramatickému dílu Williama Shakespeara. V závěru se zastavíme u zahraničních verzí tohoto...
Politické motivy v Dantově Božské komedii
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je shromáždit prvky Dantova politického myšlení a seřadit je tak, jak se jeho přesvědčení vyvíjelo pomocí Božské komedie, ve které můžeme vidět počátek jeho názoru, který pomalu, jak dílo pokračuje, dozrává, až se v jejím závěru zformuje v ustálenou teorii. Kromě Božské komedie, která je páteřní knihou této práce, se budeme opírat také o jeho důležitý politický traktát O jediné vládě, ve které Dante postupně vysvětluje a hájí svůj názor. Celá práce je rozdělena do tří klíčových částí dle vývoje Dantova politického myšlení, a to na město, impérium a papežství. U každé části jsme stručně popsali politicko-historický kontext středověké Itálie, a poté jsme se zaměřili na několik důležitých osobností z každé části. Představili jsme je v krátkých biografických úvodech a postupně jsme je pomocí Dantových zmínek popsali, určili jsme tak Dantův vztah k daným osobnostem a vytyčili jsme tak jejich politický profil a důležitost. V závěru jsme shrnuli vývoj Dantovy politické myšlenky a přirovnali ji tak k dnešní době. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
1 Szkanderová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.