Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyk diskusních příspěvků DVTV (Drtinová a Veselovský TV)
BECKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se soustředí na lingvistickou analýzu jazyka diskusních příspěvků publicistického videokanálu DVTV (Drtinová a Veselovský TV). Práce si dále všímá také způsobu vedení dialogu mezi moderátorem a hostem ve vybraných rozhovorech. Teoretická část shrnuje základní znaky funkčního stylu prostěsdělovacího a publicistického se zřetelem k mluvené publicistice. Následuje kapitola pojednávající o vzniku a fungování DVTV. Tato část práce je poté zakončena charakteristikou interview a jeho pojetí v rámci DVTV. Stěžejní praktická část se jednak věnuje způsobu vedení dialogu mezi moderátorem a hostem, a jednak samotné analýze diskusních příspěvků, a to z pohledu všech jazykových rovin - foneticko-fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální. Cílem je zde prokázat promítání tzv. mluvenostních prvků do oblasti psané komunikace.
Programová struktura portálu DVTV v roce 2015
Surovec, Ondřej ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Téma online videa a televize je stále aktuálnějším společenským fenoménem. Média v poslední době prodělávají kvůli technologickým poznatkům a konvergenci velké změny. DVTV je nový nezávislý mediální projekt, který zvolil trochu jinou strategii a pomocí nových médií a technologií využívá interview jakožto formu k představení a vysvětlení politických a společenských fenoménů a událostí. Jakožto médium s omezenou kapacitou redakce plní velmi zásadní funkci gatekeepera. DVTV prodělala v roce 2015 velmi zásadní změny. V této práci tedy sleduji období od prvního ledna roku 2015 do třicátého prvního prosince téhož roku a mapuji jej pomocí kvantitativní obsahovou analýzu. Zaměřuji se na skladbu programu tohoto online video portálu a analyzuji povahu rozhovorů, které jsou hlavním produktem tohoto nedávno vzniklého média. Analýza tohoto média má napomoci k celkovému pochopení významu a šíře záběru, který tento nezávislý webový portál (pouze obchodně spolupracující s vydavatelstvím Economia) na české mediální scéně má, a jak se proměnila či neproměnila skladba programu v průběhu zkoumaného léta.
Komparativní analýza jazykových prostředků moderátorů publicistického videokanálu DVTV
Hromková, Kristýna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Práce si dává za cíl analyzovat užití jazykových prostředků moderátorů publicistického videokanálu DVTV. Zabývá se především odchylkami od neutrální vrstvy českého jazyka, tedy užitím hovorových a knižních výrazů. Dále se soustředí na slova s vyšší mírou expresivity, slangismy, neologismy a na výrazy vzniklé v žurnalistickém prostředí, tedy na tzv. publicismy. Práce obsahuje i popis dalších vypozorovaných jazykových jevů, které jsou charakteristické pro jednotlivé moderátory - Danielu Drtinovou, Martina Veselovského a Filipa Horkého. Analýza pracuje i s užitím tropů a idiomů v jejich projevech. Okrajově se zabývá i zvukovou stránkou jazyka, soustředí se zejména na špatnou výslovnost a tempo řeči moderátorů. Práce dále obsahuje kapitolu související s teorií mluvních aktů, kterou vytvořil britský filosof John Langshaw Austin. Zde se soustředí zejména na výskyt ilokučních a perlokučních aktů v rozhovorech pro DVTV. Rozhovory u Daniely Drtinové a Martina Veselovského jsou rozděleny do čtyř kategorií: na rozhovory s politikem, odborníkem, umělcem a sportovcem, přičemž každá kategorie má svá specifika i v jazykové oblasti. U Filipa Horkého jsou rozhovory díky jejich omezenému množství analyzovány jako celek.
Interview jako komunikační princip DVTV
Kadlecová, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce podrobně zkoumá novinářský projekt DVTV, zejména se zaměřuje na jeho hlavní mediální produkt - audiovizuální rozhovor. Zasazuje projekt do širšího rámce ve vztahu k principům internetové publicistiky, jako je rozpojení času nebo vznik nových virtuálních žánrů. Rozebírá audiovizuální rozhovor jako atraktivní formát a věnuje se projevům mediální konvergence v prostředí online médií. Upozorňuje na vzrůstající oblibu a produkci internetového video obsahu, zejména na příkladech portálů Aktuálně.TV, Seznam Zprávy nebo Stream.cz. Prostřednictvím rozhovorů s tvůrci DVTV detailně popisuje činnost jejich týmu, jak rozhovor vzniká od výběru hostů pro rozhovor po postprodukci a publikování videa. Práce rozebírá stopáž rozhovorů DVTV, techniku snímání, věnuje se komunikaci redakce na sociálních sítích. Kromě rozhovorů neopomíjí ani jiné formáty, které najdeme v portfoliu DVTV, např. živé přenosy z událostí, a zaměřuje se také na budoucnost projektu.
Videoblog v žurnalistice
Klíma, Štěpán ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje zvyšujícímu se využívání formátu videa v žurnalistice, zejména pak na blozích. V první části jsem se podíval na historický kontext mezilidské komunikace a snažil se najít spojitost mezi společností, ve které spolu lidé komunikovali výhradně slovy, a tou dnešní. Historické aspekty jsem pak rozšiřoval o psychologickou rovinu komunikace. Snažil jsem se zjistit, jak na nás vizuální komunikace, i v případě její zprostředkované formy ve videu, působí, a jak velký rozdíl to může oproti textu být. V druhé části jsem pak pomocí případové studie ověřoval teoretické poznatky v praxi. Během několika rozhovorů s tvůrci internetové televize DVTV a návštěvy studia jsem zjišťoval, jakým způsobem obsah připravují a jaká technická řešení při tom využívají. Zajímal mě zejména posun, který proběhnul od prvních dílů po současnou formu.
Komunikační strategie etablujících se mediálních projektů
Černá, Michaela ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce se zaměřuje na tři nové české mediální projekty, které byly založeny v roce 2014: na zpravodajský web Echo24.cz, měsíčník Reportér magazín a videoportál DVTV. Popisuje jejich vznik, který proběhl v důsledku změn na českém mediálním trhu v letech 2013-2014. Ty se týkaly především vlastnické struktury a převzetí vydavatelského domu Mafra, a. s., podnikatelem Andrejem Babišem a krize v České televizi. Práce mapuje etablování se projektů na mediální scéně a jejich vymezování se v konkurenčním prostředí již zavedených médií. Tento proces sleduje skrze komunikační strategii projektů. Na základě předem vymezených kritérií analyzuje zaváděcí kampaně, použité marketingové prostředky a komunikaci s publikem během prvního roku po startu projektů. Deskriptivní analýzu doplňují části rozhovorů s autory projektů: Daliborem Balšínkem (Echo24.cz), Robertem Čásenským (Reportér magazín) a Janem Rozkošným (DVTV). Na jejím základě je pak provedena komparace projektů a jejich komunikačních strategií. Získané poznatky jsou využitelné k dalšímu zkoumání vývoje sledovaných mediálních projektů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.