|
Teorie grafů - implementace vybraných problémů
Stráník, František ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na seznámení se základními problémy z oblasti teorie grafů. Jsou zde popsány základní pojmy i složitější problémy. Jedna část práce je zaměřena na práci s jednotlivými typy grafů. Začíná se s jednosměrně vázaným seznamem, přes obousměrně vázaný seznam až po stromy, které reprezentují nejjednodušší grafové struktury. Další část práce se potom věnuje grafu jako celku a popisuje složitější problémy a jejich řešení. Mezi tyto problémy patří vyhledávání v grafech pomocí metod DFS (Depth First Search) a BFS (Breadth First Search). Dále potom hledání nejkratší cesty za pomoci specifických algoritmů jako jsou: Dijkstrův algoritmus, Floyd-Warshallův algoritmus a Bellman-Fordův algoritmus. Poslední část je věnována problematice vyhledávaní minimálních koster grafu s využití metod Kruskalova haldového algoritmu, Jarníkova (Primova) algoritmu a Borůvkova algoritmu.
|
|
Demonstrace grafových algoritmů
Varadinek, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro demonstraci a vizualizaci některých grafových algoritmů. Aplikace uživateli umožňuje vytvořit graf, ohodnotit hrany nebo pojmenovat a rozmístit vrcholy. Nad takto vytvořeným grafem je možné nechat provádět jednotlivé algoritmy a vizuálně sledovat, jak algoritmus pracuje. K dispozici je taktéž možnost krokování algoritmu a interaktivní režim, kdy postup volí uživatel a aplikace provádí kontrolu správnosti zvolených kroků.
|
| |
|
Řešitel hry griddlers
Balcárek, Lukáš ; Čermák, Martin (oponent) ; Goldefus, Filip (vedoucí práce)
Hlavním motivem této práce je logická hra Griddlers, na které jsou ukázány různé postupy pro hledání správného řešení. Pro nalezení řešení daného zadání se používají neinformované a informované algortimy, které jsou přizpůsobeny pro tuto logickou hru. Součástí této práce je vytvořená konzolová aplikace (demonstrující hledání výsledků ze zadaných metadat), na které je možné testovat různá zadání a pozorovat měnící se výpočetní nároky. Vytvořená aplikace má za cíl jednoduchým způsobem ukázat propojení umělé inteligence, algoritmizace a zpracování dat ve zvolené hře Griddlers.
|
|
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.
|
| |
|
Program pro automatické hraní her Solitaire a Miny
Přikryl, Stanislav ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, následně naimplementovat, a nakonec otestovat program, který bude automaticky hrát hry Solitaire Klondike a Hledání min. Tohoto cíle bylo dosaženo s využitím programovacího jazyka Python. Podařilo se vytvořit program, který je schopen odehrát hru Hledání min s 91\% úspěšností dokončení hry bez šlápnutí na minu a~program, který je schopný hrát hru Solitaire Klondike, rozhodovat se o tom, který tah použít jako další a má-li hra řešení, hru úspěšně dohrát. Výsledky této práce umožňují čtenáři lépe pochopit problematiku obou her a zákonitosti, které je nutné řešit během implementace programu, který má sloužit k automatickému hraní her. Tato práce taktéž čtenáři nastíní různé postupy, které lze při implementaci podobného programu použít.
|
| |
|
Řešitel hry griddlers
Balcárek, Lukáš ; Čermák, Martin (oponent) ; Goldefus, Filip (vedoucí práce)
Hlavním motivem této práce je logická hra Griddlers, na které jsou ukázány různé postupy pro hledání správného řešení. Pro nalezení řešení daného zadání se používají neinformované a informované algortimy, které jsou přizpůsobeny pro tuto logickou hru. Součástí této práce je vytvořená konzolová aplikace (demonstrující hledání výsledků ze zadaných metadat), na které je možné testovat různá zadání a pozorovat měnící se výpočetní nároky. Vytvořená aplikace má za cíl jednoduchým způsobem ukázat propojení umělé inteligence, algoritmizace a zpracování dat ve zvolené hře Griddlers.
|
|
Demonstrace grafových algoritmů
Varadinek, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro demonstraci a vizualizaci některých grafových algoritmů. Aplikace uživateli umožňuje vytvořit graf, ohodnotit hrany nebo pojmenovat a rozmístit vrcholy. Nad takto vytvořeným grafem je možné nechat provádět jednotlivé algoritmy a vizuálně sledovat, jak algoritmus pracuje. K dispozici je taktéž možnost krokování algoritmu a interaktivní režim, kdy postup volí uživatel a aplikace provádí kontrolu správnosti zvolených kroků.
|