Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie grafů - implementace vybraných problémů
Stráník, František ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na seznámení se základními problémy z oblasti teorie grafů. Jsou zde popsány základní pojmy i složitější problémy. Jedna část práce je zaměřena na práci s jednotlivými typy grafů. Začíná se s jednosměrně vázaným seznamem, přes obousměrně vázaný seznam až po stromy, které reprezentují nejjednodušší grafové struktury. Další část práce se potom věnuje grafu jako celku a popisuje složitější problémy a jejich řešení. Mezi tyto problémy patří vyhledávání v grafech pomocí metod DFS (Depth First Search) a BFS (Breadth First Search). Dále potom hledání nejkratší cesty za pomoci specifických algoritmů jako jsou: Dijkstrův algoritmus, Floyd-Warshallův algoritmus a Bellman-Fordův algoritmus. Poslední část je věnována problematice vyhledávaní minimálních koster grafu s využití metod Kruskalova haldového algoritmu, Jarníkova (Primova) algoritmu a Borůvkova algoritmu.
Demonstrace grafových algoritmů
Varadinek, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro demonstraci a vizualizaci některých grafových algoritmů. Aplikace uživateli umožňuje vytvořit graf, ohodnotit hrany nebo pojmenovat a rozmístit vrcholy. Nad takto vytvořeným grafem je možné nechat provádět jednotlivé algoritmy a vizuálně sledovat, jak algoritmus pracuje. K dispozici je taktéž možnost krokování algoritmu a interaktivní režim, kdy postup volí uživatel a aplikace provádí kontrolu správnosti zvolených kroků.
Návrh a implementace nástroje pro formální verifikaci systémů specifikovaných jazykem RT logiky
Fiedor, Jan ; Straka, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Protože komplexnost systémů pořád roste a s tím také riziko výskytu chyb, je potřeba tyto chyby efektivně a spolehlivě opravovat. U řady systémů reálného času tato potřeba platí dvojnásob, jelikož byť jediná chyba může způsobit jejich úplné zhroucení, které může mít katastrofální důsledky. Formální verifikace, na rozdíl od jiných metod, umožňuje spolehlivé ověřování požadavků kladených na určitý systém.
Řešitel hry griddlers
Balcárek, Lukáš ; Čermák, Martin (oponent) ; Goldefus, Filip (vedoucí práce)
Hlavním motivem této práce je logická hra Griddlers, na které jsou ukázány různé postupy pro hledání správného řešení. Pro nalezení řešení daného zadání se používají neinformované a informované algortimy, které jsou přizpůsobeny pro tuto logickou hru. Součástí této práce je vytvořená konzolová aplikace (demonstrující hledání výsledků ze zadaných metadat), na které je možné testovat různá zadání a pozorovat měnící se výpočetní nároky. Vytvořená aplikace má za cíl jednoduchým způsobem ukázat propojení umělé inteligence, algoritmizace a zpracování dat ve zvolené hře Griddlers.
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.
Grafy, grafové algoritmy a jejich využití
Pavlásek, Ondřej ; Novotná,, Veronika (oponent) ; Bobalová, Martina (vedoucí práce)
Práce predstavuje text zamerený na problematiku teorie grafu, popisuje jednotlivé grafové algoritmy a charakterizuje jejich praktické použití. Shrnuje výhody a nevýhody každého z nich a podává vysvětlení, který je vhodný použít za dané situace.
Program pro automatické hraní her Solitaire a Miny
Přikryl, Stanislav ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, následně naimplementovat, a nakonec otestovat program, který bude automaticky hrát hry Solitaire Klondike a Hledání min. Tohoto cíle bylo dosaženo s využitím programovacího jazyka Python. Podařilo se vytvořit program, který je schopen odehrát hru Hledání min s 91\% úspěšností dokončení hry bez šlápnutí na minu a~program, který je schopný hrát hru Solitaire Klondike, rozhodovat se o tom, který tah použít jako další a má-li hra řešení, hru úspěšně dohrát. Výsledky této práce umožňují čtenáři lépe pochopit problematiku obou her a zákonitosti, které je nutné řešit během implementace programu, který má sloužit k automatickému hraní her. Tato práce taktéž čtenáři nastíní různé postupy, které lze při implementaci podobného programu použít.
Grafy, grafové algoritmy a jejich využití
Pavlásek, Ondřej ; Novotná,, Veronika (oponent) ; Bobalová, Martina (vedoucí práce)
Práce predstavuje text zamerený na problematiku teorie grafu, popisuje jednotlivé grafové algoritmy a charakterizuje jejich praktické použití. Shrnuje výhody a nevýhody každého z nich a podává vysvětlení, který je vhodný použít za dané situace.
Řešitel hry griddlers
Balcárek, Lukáš ; Čermák, Martin (oponent) ; Goldefus, Filip (vedoucí práce)
Hlavním motivem této práce je logická hra Griddlers, na které jsou ukázány různé postupy pro hledání správného řešení. Pro nalezení řešení daného zadání se používají neinformované a informované algortimy, které jsou přizpůsobeny pro tuto logickou hru. Součástí této práce je vytvořená konzolová aplikace (demonstrující hledání výsledků ze zadaných metadat), na které je možné testovat různá zadání a pozorovat měnící se výpočetní nároky. Vytvořená aplikace má za cíl jednoduchým způsobem ukázat propojení umělé inteligence, algoritmizace a zpracování dat ve zvolené hře Griddlers.
Demonstrace grafových algoritmů
Varadinek, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro demonstraci a vizualizaci některých grafových algoritmů. Aplikace uživateli umožňuje vytvořit graf, ohodnotit hrany nebo pojmenovat a rozmístit vrcholy. Nad takto vytvořeným grafem je možné nechat provádět jednotlivé algoritmy a vizuálně sledovat, jak algoritmus pracuje. K dispozici je taktéž možnost krokování algoritmu a interaktivní režim, kdy postup volí uživatel a aplikace provádí kontrolu správnosti zvolených kroků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.