Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Způsob vnímání nového zpravodajského kanálu CNN Prima News českým publikem
Eliášová, Tereza ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje divácké recepci zpravodajské stanice CNN Prima NEWS. Cílem výzkumu je nahlédnout do diváckých vzorců a rutin, které se při sledování této stanice opakují. Teoretická část práce definuje hlavní studie k tématu s odkazem na odborníky a dále pak představuje stanici CNN Prima NEWS společně s daty sledovanosti. Další část práce se pak věnuje metodice, která byla pro sběr a analýzu dat v tomto výzkumu využita. Výsledky práce získává za pomoci nejen dat sledovanosti, ale také dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem respondentů, kteří stanici sledují. Tento výzkum s respondenty probíhal na jaře 2022. Data nasbíraná během výzkumu jsou následně analyzována a kategorizována tak, aby se práce co nejlépe přiblížila svému cíli. Vznikla z nich řada zjištění, díky kterým lze lépe porozumět tomu, jak český divák stanici CNN Prima NEWS vnímá. Součástí práce jsou rovněž přílohy s výsledky dotazníkového šetření a přepisy polostrukturovaných rozhovorů.
České a nizozemské publikum a jejich vnímání enviromentálních otázek na příkladu seriálu Teorie velkého třesku
Homolková, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V této práci se zaměřuji na propagaci environmentálních témat skrze situační komedii a porovnávám vnímání těchto témat českým a nizozemským publikem. Reportuji výsledky focus groups pořádaných za využití amerického sitkomu Teorie velkého třesku (2007-2019), z nějž byly předem vybrány artefakty za pomoci tematické analýzy. Tyto poznatky indikují rozdílné vnímání environmentálních obsahů obsažených ve sledovaném seriálu, stejně jako odlišnou percepci hypotetické propagace environmentálních témat v seriálech dalších. Všeobecně vnímá globální vzorek propagaci environmentálních témat v populárních médiích kladně, liší se však míra a forma akceptovaného užití takovýchto témat. České publikum vnímá sledovaná témata negativněji než publikum nizozemské, vykazujíc nižší práh citlivosti k případnému útoku na vlastní názory a identitu. Nejsignifikantnější rozdíly byly pozorovány v oblasti percepce konceptu přírody, osoby, zajímající se o životní prostředí, a individuálního vlivu na zlepšení / zhoršení stavu životního prostředí. Vhodným nástrojem komunikace environmentálních témat obsažených v sitkomu je korektivní ironie (umožňující zdůraznění kontrastu mezi poznatky o životním prostředí a osobními akcemi, které jej mají chránit), humor (nedeprimující, neodrazující divačku před sledováním samotného pořadu) a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.